שתף קטע נבחר

לראשונה: שיאומי עוקפת את אפל בישראל

היצרנית הסינית הגיעה למקום השני במכירת סמארטפונים, אחרי סמסונג ולפני אפל. אבל המגמה עשויה להשתנות עם כניסת האייפונים החדשים לשוק

לראשונה: מכירות הסמארטפונים של שיאומי  בישראל עוקפות את מכירות האייפונים של אפל . על פי נתוני חברת מחקרי השוק GfK, החל מהחודשים אוגוסט וספטמבר האחרונים ניצבת היצרנית הסינית במקום השני במכירות בישראל, אחרי סמסונג, כשהפער בינה לבין אפל, השלישית ברשימה, מתייצב.

 

 

חנות של חברת שיאומי (צילום: shutterstock)
שיאומי. הצלחה גדולה בישראל(צילום: shutterstock)

 

באוגוסט הגיעו מכירות שיאומי בארץ ל-18.7% מכלל המכשירים שנמכרו, מול 15.9% לאפל, ובספטמבר הגיעה שיאומי ל-17.8% מול 13.9% בלבד לאפל. בראש, בפער עצום מהשתיים, ממשיכה סמסונג לבסס בעקביות את שלטונה המוחלט בשוק הסמארטפונים הישראלי, עם שיא של 49.3% בספטמבר. מדובר בשינוי מפתיע, שגורמים בשוק הסלולר אף מגדירים כ"רעידת אדמה".

 

זינוק מטאורי

כבר בשנה שעברה רשמה שיאומי זינוק מטאורי בישראל, כשהגיעה למקום השלישי במכירות, אף שאך לפני שנתיים-שלוש איש בארץ אפילו לא הכיר את המותג. ההישג גדול במיוחד, כיוון שנציגות החברה בישראל נמנעת כמעט כליל מהוצאות על קמפיינים פרסומיים עתירי תקציב. הסמארטפונים של שיאומי מתאפיינים בדרך כלל בעיצוב מרשים, בביצועים טובים ובמחיר נמוך במיוחד, לפעמים עד כדי מחצית מדגמים מתחרים.

 

יצרניות הסמארטפונים המצליחות בישראל ()

 

חשוב לציין, כי הנתונים של GfK מתייחסים למכירות סלולריים ב"שוק הפתוח" בלבד - ברשתות האלקטרוניקה, בחנויות ודרך האינטרנט - ולא לוקחים בחשבון את מפעילות הסלולר. אולם לפי הערכות, יותר מ-60% ממכירות הסמארטפונים בארץ נעשות כיום בשוק הפתוח, ולפיכך אף שהנתונים לא מציירים תמונה מלאה - הם בהחלט מלמדים על המגמות בשוק כולו.

 

על פי הנתונים, במהלך החודשים אפריל עד ספטמבר 2018 חלה ירידה זוחלת במכירותיה של אפל בשוק הפתוח - מ-16.8% באפריל ל-13.9% בספטמבר. לעומת זאת, נרשמה עלייה איטית אך משמעותית במכירות המותג המתחדש נוקיה, שמאחוריו עומדת חברת HMD הסינית-פינלנדית. זו הצליחה לתפוס בספטמבר 3.9% מהשוק בארץ. אחרי קריסת היבואנית הוותיקה של המותג יורוקום, נוקיה מיובאת כיום לארץ על-ידי חברת ח.י.

שיאומי רדמי נוט 4 (צילום: יח
שיאומי רדמי נוט 4. אחד הלהיטים(צילום: יח"צ)

חנות שיאומי דיזנגוף סנטר (צילום: קבוצת המילטון)
חנות שיאומי בדיזנגוף סנטר(צילום: קבוצת המילטון)

 

למרות הנתונים הללו, מניסיון העבר - מכירות האייפונים של אפל צוברות תאוצה באופן מסורתי אחרי השקת המכשירים החדשים שלה, בדרך כלל בחודשים נובמבר-דצמבר. כיוון שמכשירי הדגל החדשים מסדרת אייפון X הושקו ממש בימים אלה, ייתכן שהדבר יבוא לידי ביטוי בדו"חות הבאים ואפל תצמצם את הפער או תחזור לתפוס את המקום השני בישראל. ב-2017 בתקופה המקבילה שבה הושקו האייפונים החדשים, הנתח של אפל גדל ועמד על כ-23 עד 24 אחוזים.

 

LG לא מתאוששת

מי שממשיכה לרשום השנה ירידה היא חברת LG, שבאפריל עוד תפסה בארץ נתח של 7.5%, אך זה הצטמצם בספטמבר לפחות מ-3%. לשם השוואה - ב-2016 תפסה LG בישראל נתח גדול של 18.8% ממכירות הסמארטפונים. הענקית הסינית וואווי, שבאפריל עוד נהנתה מנתח של 7.5%, ירדה באוגוסט ל-3.2% בלבד - ככל הנראה בשל השינויים בנציגותה בישראל - אך התאוששה בספטמבר ל-4.8%, והגיעה למקום הרביעי בארץ. מותגים נוספים, ביניהם מייזו, סוני ומותגים סיניים שונים, מתחלקים בשאר האחוזים מנתח השוק.

 

מבחינת שיאומי, ענקית טכנולוגיה סינית צעירה יחסית, ישראל היא הצלחה חסרת תקדים: לפי החברה, הגידול במכירותיה בארץ בשנת 2018 מגיע ל-229% ביחס ל-2017. לפני כשבועיים אף העניקה החברה אות הוקרה מיוחד על כך ליבואנית הרשמית שלה, המילטון, ולמנהל המותג אבי קורנפלד, בטקס שנערך בבייג'ינג. "אנו גאים להוביל את המהפכה הצרכנית הגדולה ביותר בישראל בימים אלה", אמרו בהמילטון על נתוני המכירות.

 

רבים מייחסים את הזינוק שלה בארץ לסמארטפון המצליח רדמי נוט 4 שנמכר בארץ בהמוניו. אתמול פורסם ב-ynet וב"ממון" כי בימים האחרונים סובלים בעלי המכשיר מתקלה משמעותית, בשל התחממות יתר של הסוללה. לפי המילטון, התקלה נובעת מעדכון אוטומטי של תוכנת הווידיאו של גוגל, Duo, המוטמעת במכשיר, ויש להסירה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים