שתף קטע נבחר

וולוו ‭ S60‬ דור שני ‭ (2018-2010) ‬

הוולוו הראשונה שהושקה לאחר רכישת החברה בידי ג'ילי הסינית, אך תוכננה עוד בימי בעלת הבית הקודמת, פורד. עד 2015 השתמשה במנועים ותיבות הילוכים שלה

קבוצה: משפחתיות יוקרתיות.

דגמים: 4 דלתות, 5 מקומות.

טווח מחירים: מ-58 אלף שקל ל-T4 מ-2010 ועד 420 אלף שקל לפולסטאר מ-2018 (מחירון לוי יצחק).

תעודת זהות: הוולוו הראשונה שהושקה לאחר רכישת החברה בידי ג'ילי הסינית, אך תוכננה עוד בימי בעלת הבית הקודמת, פורד. עד 2015 השתמשה במנועים ותיבות הילוכים שלה. דגם חדש כבר הוצג, ויגיע לארץ מהמפעל החדש בדרום קרוליינה, באמצע 2019.

פרטים טכניים: מנועי בנזין ארבעה צילינדרים מגדשים, עד 2015 תוצרת פורד - 1.6 ליטר (180 כ"ס ב-T4), ו-2.0 ליטר (240 כ"ס ב-T5) עם תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים והנעה קדמית. מ-2015 הוצעו רק מנועי 2.0 ליטר, 190 כ"ס ב-T4 ו-245 כ"ס ב-T5, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים ב-T4 ו-8 הילוכים ב-T5) והנעה קדמית. גרסת פולסטאר שנחתה כאן בסוף 2016, עשתה שימוש במנוע 2.0 ליטר כפול מגדשים (על וטורבו) עם 367 כ"ס, הנעה כפולה קבועה ומערך מיתלים, בלמים וצמיגים שונים. בשנותיה הראשונות הוצעה גם גרסת T6 עם מנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (304 כ"ס) תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה, ו-D3 טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 163 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטומטית שהוצעה לשוק המוניות.

זיהום אוויר: 139 עד 258 גרם ‭ CO2‬ לק"מ, קבוצות זיהום 7 עד ‭ .15‬מבחינת כדור הארץ, יותר אבבא מאינגמר ברגמן.

בטיחות: טובה מאוד. 5 מ-5‬ כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ו-ESC כסטנדרט. מהדגמים הראשונים בקבוצה עם בלימה אוטונומית, בתחילה רק בגרסאות היקרות, סטנדרט מ-2014.

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ-20% לשנה, מחירי השוק נמוכים מהמחירון בשיעור דומה. הגרמניות עדיין מבוקשות יותר.

מה לבדוק לפני שקונים: הגיר כפול המצמדים (הרטובים) פחות בעייתי מאשר בדגמי הפוקוס, אבל העדיפות היא לדגמים עם הגיר האוטומטי פלנטרי שמגלים אמינות עדיפה ומומלצים יותר לקנייה.

למי היא מתאימה: למי שרוצים מגע של איקאה גם באוטו.

יתרונות: עיצוב שוודי חכם ומקורי, נוחות נסיעה וביצועים טובים. זולה מהגרמניות ברכישה ובאחזקה.

חסרונות: מרווח מצומצם מאחור, התנהגות הכביש עדיין לא ספורטיבית מספיק. הפולסטאר המעניינת נדירה מאוד בשוק.

למחפשי מציאות: לקסוס IS תהיה אמינה וחסכונית יותר, אבל גם יקרה יותר.

השורה התחתונה: יוקרתית צנועה. ה-T5 מ-2015 כבר עולה פחות מ-100 אלף שקל, מציאה מעניינת.

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים