שתף קטע נבחר

מקלארן ספיד-טייל - מכונית-על חלל

לרשימת מכוניות המככבות בחלומות הרטובים של חולי הגה, נוספה כעת נציגה חדשה מבית מקלארן עם ביצועי שיא ותג-מחיר מטורף. וכמובן, כל היחידות שייוצרו כבר נמכרו

מקלארן חושפת את הספיד-טייל (Speedtail), גרסת הייצור ל-BP23 שאיורים ראשונים שלה נחשפו בתחילת השנה כיורשת ל-F1, המכונית הראשונה שייצרה החברה והחזיקה בעבר בתואר "המהירה בעולם" במשך יותר מעשור מ-1992 ועד הופעת בוגאטי ווירון ב-2005 . לדברי היצרנית, כל 106 היחידות המיועדות לייצור, במחיר של 1.75 מיליון פאונד (8.3 מיליון שקל לפני מסים), נמכרו זה מכבר. יש רק לציין כי לפי דיווחים עדכניים, 35 רוכשים אמריקאיים לא יוכלו להשתמש ברכב באופן רגיל, שכן הוא אינו עומד בתקן האמריקאי.

 

 

כמו שאר דגמי היצרנית, גם הספיד-טייל מבוססת על שלדת "אמבטיית-קרבון" המאפשרת קשיחות מבנית לצד משקל עצמי נמוך של 1,430 ק"ג. לדברי היצרנית, מראה המכונית מבטא יעילות אווירודינמית מירבית, לרבות ויתור על מראות צד לטובת צמד מצלמות, כיסויי קרבון לחישוקי הגלגל הקדמיים וחלק אחורי בעל תכנון ומראה ייחודים העשוי יחידת קרבון אחת וכולל צמד מסיטי אוויר נשלפים לשיפור היציבות.

 

מקלארן ספיד-טייל ()

בדומה ל-F1, גם כאן יש שלושה מושבים בתא הנוסעים כאשר הנהג במרכז. העיצוב נקי כמעט לחלוטין ממתגים הממוקמים על התקרה וכוללים מתג הנעה, הילוכים, פתיחת חלונות ודלתות. מול הנהג מוצבים שלושה מסכים: אמצעי כלוח מחוונים (מהירות, הילוך, סל"ד וכו'), משמאלו מסך בקרת אקלים וניווט ומימינו מסך לטלפון ומדיה. שטחי חלונות גדולים אמורים לייצר שדה ראיה טוב ותחושה אוורירית, בשונה ממרבית מכוניות העל.


מקלארן ספיד-טייל ()
 

מקלארן לא חושפת את נתוני מערכת ההנעה, פרט לכך שמדובר יחידת בנזין-חשמל היברידית עם הספק משולב של 1,050 כ"ס המאפשרת האצה מעמידה ל-300 קמ"ש ב-12.8 שניות, 0.3 שניות פחות מבוגאטי שירון. המהירות המרבית עומדת על 403 קמ"ש. כדי להגיע אליה יש להעביר את מערכות ההנעה למצב "Velocity" עם מפת הצתה ייעודית והנמכת מרכב ב-3.5 ס"מ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים