שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ככה אתם מבזבזים כסף
    רוצים לדעת מהן הוצאות מיותרות סביב הרכב? חשוב שתדעו מתי לפנק שווה-ערך לבזבוז מיותר

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    היום הגדול הגיע: הלכתם לקנות מכונית חדשה. הגעתם לסוכנות, קיבלתם קטלוג, יש לכם דגם שבו אתם מעוניינים. יופי, תתחדשו. הבעיה היא שכזו מכונית בדיוק יש לכולם ללא יוצא מן הכלל. בדיוק אותם גלגלים, בדיוק אותו הצבע. אז מה עושים? התשובה: משדרגים ומוסיפים. אנשי הרכב אוהבים לקרוא לזה "התאמה אישית" או "קאסטומיזציה". ואכן, לכל דגם של מכונית באשר הוא יש עשרות סוגים של תוספות קוסמטיות, תוספות ביצועים, לפעמים גם תוספות אבזור. האם זה אומר שאנחנו יכולים למהר אל סניף רשת האביזרים הקרוב ולהשתולל?

     

    ואם אני רוצה לשנות קצת את המרכב? ()
    ואם אני רוצה לשנות קצת את המרכב?

     

    לא בדיוק. כי יש דברים שאסור לנו לעשות למכונית בגלל שהיצרן אוסר ויש דברים שאסור לנו לעשות בגלל שהחוק אוסר. ויש דברים שהם פשוט לזרוק את הכסף. איך זה עובד? הכלל מאוד פשוט: יצרני הרכב ממליצים לא להתעסק עם המכונית. זה הכל. מבחינתם גם להחליף את הרדיו זה לא ממש מומלץ. אלא שבפועל הם מגלים גמישות מסוימת. החוק כמובן לא מגלה גמישות ומה שאינו חוקי, אינו חוקי. ומה שאינו חוקי יכול בהחלט לסבך נהג בצרות, כולל הורדה של הרכב מן הכביש ודרישה לבצע בו עוד טסט.

     

    אז מה מותר לנו ומה אסור? אם למשל הגענו לסוכנות ואנחנו מעוניינים להחליף את הגלגלים, ומה עם להוסיף ספוילרים. אז ככה: רוב האביזרים שנחשבים כתוספות קוסמטיות הם אביזרים שמותר להתקין. ובמקרים רבים הם משמשים את יבואני הרכב כ"תחליף הנחה" בסגירה של עסקה. אך לא כל האביזרים.

     

    כאן נחלק את התשובה לשניים: מה אומר היצרן ומה אומר החוק. מבחינת היצרן, אביזרים צריכים לא לפגוע באחריות. כלומר, אם החלטנו להתקין על המכונית החדשה ספוילר חיצוני לא מקורי, וכדי להרכיב אותו אנו נאלצים לקדוח בתא המטען וכך נגרמת חלודה, אין סיכוי שהדבר יכוסה באחריות. אך אם אנחנו מעונינים בסט שטיחים יותר יפה לרכב, כל עוד הדבר אינו מפר את תנאי האחריות ואנחנו לא מבצעים ברכב שינויים מכאניים כלשהם, ברמת העיקרון אין לנו בעיות.

     

    לעומת זאת, החוק עשוי להתייחס לדברים באופן אחר. אם השינויים שביצענו במכונית משנים את ההגדרות שלה מהמפעל, אז יש לנו בעיה. למשל מקרה הספוילר

    והשטיח: הספוילר ההוא שגרם לנו לקדוח בתא המטען. כל עוד הוא קטן ולא חוסם את שדה הראיה, למשטרה לא תהיה אתו בעיה. למרות שליצרן הרכב דווקא כן. אך השטיח לעומת זאת עלול להיות בעיה. אם הוא חוסם את המגע הטוב ביותר של רגלי הנהג עם הדוושות הוא עלול לגרום לתאונת דרכים כי הרכב לא עצר. ובמצב כזה כמובן שלמשטרה תהיה בעיה עם השטיח. הידעתם, אסור להרכיב צמיגים שאינם במידה שיצרן הרכב מאשר. אסור גם לשנות את המנוע ובטח שלא את מערכות הפליטה, כי כך נפגע באיכות הסביבה.

     

    ובל נשכח, את ההשקעה שלנו באביזרים ופינוקים לרוב לא נקבל כסף במכירה. כי הספוילר ששמנו עלול לא להיות לטעמו של הקונה הבא, שאוהב דווקא מכוניות מקוריות. או שהשטיחים הסגולים בלאנטיס עושים בחילה לרקסי? בכל מקרה, בליסינג תפעולי פרטי אין בעיות כאלה, כי הלקוח אינו נדרש כלל להתמודד עם כל נושא המכירה.

     

    על רשימת האבזור שברכב הלקוח מחליט בשלבים הראשונים עוד באפיון הרכב, של עסקת החכירה. הוא משלם עבור הרכב תשלום ראשון, לאחר מכן מדי חודש תשלום חודשי ובסוף התקופה תשלום סופי. התשלום הסופי יכול גם לשמש כמקדמה עבור המכונית הבאה והדאגות שכרוכות בתוספות, האם נקבל עבורן תשלום או לא, אלה כבר דאגות שעמן תצטרך להתמודד בבוא היום חברת הליסינג.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים