שתף קטע נבחר

ארה"ב: ההלוואות לרכישת רכב כבר פחות אטרקטיביות

העלאות הריבית בארה"ב הופכות את עסקאות המימון, המציעות הלוואה ללא ריבית לרכישת רכב, לנדירות יחסית, והמצב לא עומד להשתפר מבחינת הלווים

בשיתוף מימון ישיר

 

הלוואות ללא ריבית, או "ריבית אפס", הניתנות לבעלי היסטוריית אשראי מעולה, היו אופציית רכישה פופולארית בארצות הברית, במיוחד לקראת החגים וחיסול המלאים בעונת הסתיו, אולם העלאות הריבית של הבנק המרכזי משנות את התמונה והופכות את המוצר הפיננסי האטרקטיבי הזה לנדיר.

 

מלאי הרכבים הנמוך ביתר מאז 2016 הוא עוד סיבה לעצירת ההטבות - אם ליצרניות יש פחות רכבים למכור, יש להן פחות צורך למשוך את הצרכנים עם הטבות יקרות.

שברולט מאליבו ()
 

על פי דו"ח של אתר מכירות הרכב Edmunds, הלוואות ללא ריבית היוו רק 5.6% מתוך ההלוואות לרכבים חדשים בחודש ספטמבר בארצות הברית, לעומת 10.1% שנה קודם לכן, והרמה הנמוכה ביותר לחודש ספטמבר מאז 2005. בחודש ספטמבר 2006 נרשם נתון שיא של 17.1% מתוך הלוואות הרכב החדש שהיו הלוואות ריבית אפס.

 

"ההשפעה של שיעורי הריבית הגבוהים התחילה להגיע לרוכשי הרכבים בחודש האחרון", אומר ג'רמי אצ'בדו, מנהל ניתוח הענף של Edmunds. "על רקע המשך עליית המחירים של הרכבים, קשה יותר למצוא הטבות משתלמות מצד הסוכנויות. תנאי הרכישה הרבה פחות מיטיבים עם הצרכנים לעומת העבר, מה שעשוי להוות בעיה למי מי שחוזר לשוק לראשונה אחרי מספר שנים".

 

על רקע הירידה בזמינות של הלוואות ריבית אפס, המקדמות במזומן רשמו עלייה. על פי הניתוח של Edmunds, המקדמה הממוצעת גדלה ל-4,198 דולר נכון לספטמבר 2018, עלייה של 10% לעומת שנה קודם לכן.

 

התוצאות של ספטמבר הגיעו עוד לפני העלאת טווח הריבית על ידי הבנק הפדרלי ב-26 בספטמבר, ההעלאה השלישית השנה. השיעור החדש של הריבית עומד על 2%-2.25%, עלייה של 0.25% בלבד. הצעד של הבנק הפדרלי היה צפוי, לאחר שתי העלאות קטנות במהלך השנה, ב-1 באוגוסט וב-21 במרס.

 

הריבית בהלוואות בשוק, לרבות הלוואות לרכישת רכב, נוטות לעלות במקביל לעליות בשיעור הריבית של הבנק הפדרלי. על פי הנתונים של Edmund, הריבית הממוצעת בהלוואות לרכישת רכב חדש במהלך חודש ספטמבר, עמדו על 5.8%, לאחר נתון של 4.8% שנה קודם לכן, ו-4.1% בספטמבר 2013.

 

ההמלצה של Edmunds לרוכשי הרכב בארצות הברית: לקבל אישור מראש מהבנק או איגוד האשראי לפני שהם ניגשים לסוכנות הרכב, כדי להבטיח את שיעור הריבית הנמוך ביותר. בנוסף, הדו"ח מציין כי ישנם מותגים שממשיכים להציע הלוואות ללא-ריבית, ביניהם פורד, GMC, יונדאי, ג'יפ, קאיה, מאזדה, מיצובישי, ניסאן, סובארו ועוד. בחלק מהסוכנויות ניתנות הטבות רק על דגמים נבחרים ולזמן מוגבל.

 

"שיעורי האבטלה הנמוכים והביטחון הצרכני הגבוה בארצות הברית אמנם עזרו לשמור על מכירות ברמות בריאות עד כה, למרות תנאי הרכישה המתדרדרים", אומר אצ'בדו. "האשראי הזול והקל הוא מה שמעניין את הצרכנים כשהם באים לקנות רכב חדש. ככל שתנאי האשראי יהיו מחמירים יותר עבור הצרכנים, יצרניות הרכב יעמדו בפני לחץ גובר בנוגע למכירות רכבים חדשים בהמשך השנה".

 

להלוואה לכל מטרה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים