שתף קטע נבחר

בקרוב אצלנו: שאטל ללא נהג

עיריית אשדוד חתמה עם חברת הנדסה סינגפורית על הסכם לעריכת ניסויים בשאטלים אוטונומיים בעיר. המטרה: הפעלה כבר ב-2020

בקרוב בישראל: לנסוע בתחבורה ציבורית ללא נהג. עיריית אשדוד חתמה עם חברת ההנדסה הסינגפורית STT אנג'נירינג על הסכם לעריכת ניסויים בשאטלים אוטונומיים בעיר, העשויים להביא להפעלת שירות ציבורי כזה כבר ב-2020. לפי התוכנית, בשנה הבאה יחלו ניסויים במערכות החיישנים והאלגוריתמים של מערכת הנהיגה האוטונומית. הניסויים יתבצעו בסוגים שונים של רכבי ניסוי, ובהמשך יעברו להתבצע בשאטלים הייעודיים.

 

אוטובוס אוטונומי ()

 

משרד התחבורה כבר מאשר ניסויים ברכב אוטונומי מבית מובילאיי וג'נרל מוטורס, אך טרם אישר הסעת נוסעים אזרחים ללא נהג. כשיתקבל האישור אפשר יהיה להתחיל באשדוד בשירות תחבורה ציבורית ללא נהג.

 

"יש לנו כבר צי שאטלים אוטונומי בסינגפור, בפעילות שתתרחב בשנה הבאה", אמר ל"ממון" צ'ו מן ליאונג, סמנכ"ל השיווק של ST אנג'נירינג, שהגיע לישראל לחתימת ההסכם. "אנחנו רוצים לספק את הפתרון הטכנולוגי לתחבורה הציבורית באשדוד. אם הניסויים יתנהלו כמתוכנן, לשביעות רצון הגורמים המפקחים, נוכל להתחיל בשירות אוטונומי בעיר בעוד שנתיים. צברנו הרבה ידע בתחום החיישנים וניתוח המידע שלהם במסגרת הפעילות הביטחונית שלנו ואנחנו רוצים לייצא אותו כעת לתחום האזרחי. אנחנו רואים באשדוד ובישראל שותף מלא".

 

על הניסויים תהיה אחראית BWR הישראלית, שביצעה מיפוי דיגיטלי מדויק של העיר, הדרוש להפעלת רכב אוטונומי. "תוכנית השאטלים האוטונומיים היא חלק מהמאמצים שלנו לקדם תחבורה חכמה, ולהפוך את אשדוד למודל לערים אחרות", אומרת ד"ר סמדר איצקוביץ', מנהלת המעבדה לתחבורה חכמה בעיר. "שאטלים כאלה יוכלו להשתלב במערך התחבורה הציבורי בעיר, לסייע בהרחבתו לטובת הגדלת מספר המשתמשים, ועידוד נהגים להשאיר את הרכב בבית".

 

ממשלת סינגפור מתכוונת להתחיל בהפעלה מסחרית של שאטלים אוטונומיים כבר ב-2022 ,והניסויים שמבצעת ST אנג'נירינג לקראתם כוללים הפעלת מיניבוסים ואוטובוסים באורך של 5.8 ו-12 מטר. ברבעון הראשון של 2019 מתוכננת החברה להתחיל להפעיל שירות ציבורי מוגבל, שיסיע נוסעים מקרב הציבור, אבל בינתיים עם נהג מפקח, שיכול לקחת שליטה במקרה חירום. תחילה תוגבל מהירות הנסיעה לכ-40 קמ"ש, ובהמשך תועלה ל-60 קמ"ש.

 

החברה מנהלת שיחות עם חברות אוטוטק ישראליות, לשילוב בניסויים שהיא מפתחת להסבת אוטובוסים חשמליים קיימים לנהיגה אוטונומית. "הדור הראשון של המערכת הוא סינגפורי, אנחנו רוצים שהדור השני יתבסס על טכנולוגיה ישראלית, בעיקר בתחומים כמו תשתיות תקשורת, מכ"ם ומכ"ם לייזר ("ליידאר"), הסביר בכיר בחברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים