שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סטורי במקום ניוז פיד: האסטרטגיה של פייסבוק
    רגע אחרי הצגת הדוח הרבעוני של הרשת החברתית, שהראה האטה בצמיחת משתמשים, חוזרים ומדגישים בפייסבוק שהעתיד שייך לסטורי

    אם גם אצלכם אזור הסטורי בפייסבוק שומם לחלוטין - אתם לא לבד: סטורי, נזכיר, הוא פיצ'ר שמאפשר למשתמשים להעלות תמונות וסרטונים קצרים, בשילוב גיפים, פילטרים וכלי מציאות רבודה (AR), שנעלמים אחרי 24 שעות. כן, זה אותו פיצ'ר שהועתק מסנאפצ'ט ישירות לאינסטגרם, ואחר כך יושם גם בוואטסאפ ובפייסבוק עצמה. בעוד שבאינסטגרם הוא נוחל הצלחה מטאורית, בשאר הפלטפורמות המצב לא כל כך מזהיר.

     

    סטורי בפייסבוק (אילוסטרציה: Shutterstock)
    מי משתמש? סטורי בפייסבוק(אילוסטרציה: Shutterstock)

     

    רגע אחרי פרסום הדוח לרבעון השלישי של 2018, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, מארק צוקרברג, הבהיר שוב שהעתיד של פייסבוק הוא סטורי. מבחינת הנהגת

    החברה, הפיצ'ר הזה, שבתחילת דרכו קרץ רק לבני נוער ורבים מהמשתמשים בכלל לא הבינו למה צריך אותו, אמור להחליף בסופו של דבר את הניוז פיד. למעשה, הרשת החברתית כולה אמורה להיות מוכוונת סטורי, ולשם היא צועדת.

     

    במציאות, כנראה שזה ייקח עוד קצת זמן. בישראל למשל, כמעט אף אחד לא משתמש בפיצ'ר הסטורי של וואטסאפ, שנקרא באפליקציית המסרים "סטטוס". בעולם הוא דווקא נוחל קצת יותר הצלחה, אבל ממש כמו עם הסטורי של פייסבוק - עוד לא מגרד את תדירות השימוש באינסטגרם - שם הוא מצליח במיוחד. עם השקת הסטורי של פייסבוק, הפיצ'ר סבל מכמה באגים שהפכו אותו לאלטרנטיבה לא נוחה במיוחד עבור משתמשים וייתכן שזו הסיבה המרכזית שבגינה הוא עדיין לא נוחל הצלחה.

     

    מבחינתם של משקיעים, מה שחשוב באמת הוא עניין המונטיזציה: ככל שפייסבוק תרחיב את בסיס משתמשי הסטורי שלה על פני כל הפלטפורמות, כך הסטורי יהפוך בעצמו לבמה עבור מפרסמים, וישולבו בו פרסומות. באינסטגרם כבר משלבים עוד ועוד תוכן ממומן בכל אזורי האפליקציה, וייתכן שבקרוב פרסומות יגיעו גם לאזור ה"Explore" שהיה עד כה נקי מהן.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים