שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מיצובישי לאנסר ‭ (2017-2009) ‬
    המשפחתית האחרונה כנראה של היצרנית היפנית, שהלכה והזדקנה בהיעדר משאבים לפיתוח מחליפה. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: משפחתיות.

    דגמים: ארבע או חמש דלתות ("ספורטבק"), חמישה מקומות ישיבה בשניהם.

    טווח מחירים: מ-23 אלף שקל ל-1.5 ליטר בסיסית מ-2009 ועד 82 אלף שקל ל-1.8 ליטר מ-2017 (מחירון לוי יצחק).

     

    תעודת זהות: המשפחתית האחרונה כנראה של היצרנית היפנית, שהלכה והזדקנה בהיעדר משאבים לפיתוח מחליפה. ממילא רוכבי הרכב החדש מעדיפים ג'יפונים. חולקת פלטפורמה עם האאוטלנדר, דודג' קאליבר וג'יפ קומפאס ופטריוט, מימי אימפריית דיימלר קרייזלר שהתפרקה.

    פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.5 ליטר (109 כ"ס, אוט' 4 הילוכים), 1.6 ליטר (117 כ"ס, אוט' 4 הילוכים), 1.8 ליטר (140-143 כ"ס, אוט' רציף). 2.0 ליטר טורבו (240-295 כ"ס, גיר ידני או רובוטי כפול מצמדים, 6 הילוכים בשניהם). הנעה קדמית או כפולה (באיבו‭.(‬

    זיהום אוויר: 168 עד 250 גרם ‭ CO2‬ לק"מ, קבוצת זיהום 7 עד 15 מ-15. סביר בדגמים הרגילים, פוקושימה בספורטיביים.

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות ‭ (ECS)‬ תקניות. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

    שמירת ערך: הדגמים הרגילים מאבדים כ‭15%-‬ לשנה בממוצע לפי לוי יצחק, אבל פחות מבוקשת מקורולה ומאזדה 3, ומחירי השוק בהתאם. הספורטיביות הנדירות נמכרות הרבה מעל מחירון.

    מה לבדוק לפני שקונים: מפגינה אמינות גבוהה. מחירי הטיפולים אינם הזולים מסוגם. בדגמי הגיר הרציף, טיפול 105 אלף ק"מ או 6 שנים כולל החלפת שמן גיר, ויקר יחסית, ובכל מקרה האוטומטי הדי פשוט שורד יותר. רבות נמכרו לליסינג בגרסאות מופשטות אבזור, הגרסאות לפרטיים עדיפות. הספורטיביות שלא נהרסו בתאונות מתוחכמות ויקרות לאחזקה, בדקו היטב היסטוריית תאונות ושיפורים.

    למי היא מתאימה: מי שמחפש תחבורה משפחתית זולה וחסרת דאגות.

    למה כן: עיצוב נאה, מרווח טוב, התנהגות כביש מוצלחת. מרווחת ושימושית. בטוחה לזמנה וזולה יחסית. הספורטיביות הם סופר-לאנסר אמיתית. מכונית-על משפחתית שלועגת לפוליטיקלי קורקט, ולכן כבר לא עושים יותר.

    למה לא: נוחות הנסיעה בינונית, בידוד הרעשים לא מספק בשנים הראשונות. הביצועים בדגמי ה-1.5-1.6 ליטר חלשים.

    למחפשי מציאות: יונדאי i30 סטיישן מאותן שנים היא רכב משפחתי עדיף מכל הבחינות, אבל היי, היא לא יפנית.

    השורה התחתונה: משפחתית שאפילו היצרן שלה שכח ממנה, ולא בצדק.

    ציון: ***

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים