שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכירת רכב חדש: זינוק מרשים בחודש אוקטובר

    הפער במכירת רכב חדש בין אשתקד והשנה הצטמצם לאחר אוקטובר מוצלח במיוחד. יונדאי הגדילה עוד יותר את נתח השוק ומספר המכוניות, קיה וטויוטה משלימות את שלישיית הצמרת

    חדשות טובות ליבואני הרכב וקופת האוצר, שכן הלקוחות חזרו מחודש החגים היישר לאולמות התצוגה: לא פחות מ-21,356 מכוניות חדשות עלו לכביש בחודש החולף, עלייה של כ-8% לעומת אוקטובר 2017 (חודש חג הסוכות אשתקד), שבו נמסר 19,809 כלי רכב חדשים בלבד. העלייה במסירות בפתיחת הרבעון האחרון של השנה, באופן היסטורי החלש מהארבעה במכירות, הקטינה את הירידה השנתית בשיעור המסירות שעמדה על 5.5% בספטמבר, ל-5% עם סוף אוקטובר. בסך הכל נמכרו מתחילת השנה כמעט רבע מיליון מכוניות חדשות ואם לדייק, 246,336 כלי רכב חדשים.

     

    יונדאי קונה - מסייעת למותג המוביל (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    יונדאי קונה - מסייעת למותג המוביל(צילום: ניר בן זקן)

     

    גם החודש הובילה קיה את השוק, עם 3,380 מסירות, לפני יונדאי שמסרה 2,845 מכוניות חדשות, טויוטה שהעלתה לכבישים 1,990 יחידות, סקודה עם 1,534 כלי רכב וניסאן עם 1,227. אלא שבחישוב המצטבר צמצמה קיה רק במעט את הפער מיונדאי המובילה, שמסרה בעשרת החודשים הראשונים של השנה 37,241 כלי רכב, עלייה מרשימה של 6% בשוק שלהזכירכם הצטמק במספר אחוזים. בכך הגדיל המותג הקוריאני את נתח השוק הגדול ממילא שלו בישראל. קיה מסרה 32,908 מכוניות, כמעט ללא שינוי משנה שעברה.

     

    ולא רק קיה, שכן מבין עשרת המותגים הנמכרים ביותר השנה, ארבעה בלבד רשמו עלייה לעומת התקופה המקבילה ב-2017. ניסאן עלתה אף היא (ב-7%) עם גידול במכירות ה-X טרייל, מיצובישי זינקה ב-19% הודות להשקות ה-ASX , האקליפס-קרוס והאאוטלנדר המחודש וסיאט עלתה ב-12% עם השקת הארונה והאיביזה החדשות.

     

    מנגד, סוזוקי ירדה ב-19%, בין היתר בגלל ההעדפה הגוברת של הישראלים למכוניות עם מערכות בטיחות אקטיביות שעדיין נעדרות באופן גורף מהמפרט הישראלי שלה. רנו, אשר מיצבה עצמה בעבר כמתקדמת במיוחד בבטיחות, איבדה 14% על רקע דומה. טויוטה איבדה 12% ממספר המסירות עקב חולשת הקורולה על רקע העדפת הקהל רכבי פנאי מסוגננים, כמו-גם בעיית אספקה של CHR מבוקש. סקודה ירדה ב-9%, על רקע קשיי האספקה של הקודיאק והקטנת ייצור בחו"ל בגלל המעבר לתקינת WLTP. מאזדה שמרה על נתון מסירות דומה.

     

    בשוק היוקרה מסרה אודי בחודש החולף 384 מכוניות, לפני ב.מ.וו עם 348 ומרצדס עם 214. אודי ממשיכה להוביל בסיכום המכירות השנתי עד עתה, עם 3,907 מכוניות, לעומת 3,100 של מרצדס (לא כולל מסחריות), ו-3,033 ב.מ.וו. וולוו מסרה במצטבר 1,492, לקסוס 1,341.

     

    עוד מותגים סביב אזור היוקרה: ג'יפ עם 890, מיני עם 517, אלפא רומיאו מסרה 511, אינפיניטי 441, קאדילק 440, לנד רובר 272, פורשה 215, יגואר 138 ו-DS המצטרפת החדשה 100. בשוק היוקרה הקיצוני יותר - מזראטי 74, פרארי 9 ואסטון מרטין 7. כדאי לציין כי גם ביוקרה רשמו רוב המותגים ירידה, אך היו גם מספר בולטים: DS עם זינוק של 100%, יגואר עם 37% וולוו ופורשה עם 32% ולקסוס עם 17%.

     

    נובמבר ודצמבר צפויים להציג מספרים נמוכים בהרבה, למרות מבצעי המכירות הרבים של היבואנים, שמיועדים בעיקר לאסוף הזמנות למסירה בחודש ינואר.

     

    מסירות מתחילת השנה

    1. יונדאי 37,241

    2. קיה 32,908

    3. טויוטה 25,287

    4. סקודה 18,184

    5. ניסאן 13,832

    6. מאזדה 12,484

    7. מיצובישי 12,035

    8. סוזוקי 12,010

    9. רנו 9,903

    10. סיאט 8,124

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ניר בן זקן
    יונדאי קונה - שיפור נוסף למותג המוביל
    צילום: ניר בן זקן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים