שתף קטע נבחר

הקרב על התואר: יונדאי איוניק או קיה ספורטאז'

אחרי שפיגר מאחור מאז תחילת השנה סגר קיה ספורטאז' את הפער בטבלת המכירות מול יונדאי איוניק. המהפך שהיה הופך את ישראל לאחת המדינות המתקדמות בעולם, עם היברידית בראש טבלת המכירות, עשוי להידחות

חודש אוקטובר פתח מחדש את הקרב על אחד התארים היוקרתיים בשוק הרכב שלנו: הדגם הכי נמכר. תואר שאין מאחוריו אמנם הבטחה לאיכות או ביצועים, אבל יש לו משמעות בשוק שעדיין מנוהל במקרים רבים לפי תופעת העדר, והכתרתו של דגם כ"מלך מכירות" מסייעת לו במציאת לקוחות חדשים ובשוק המשומשות.

 

יונדאי איוניק (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
יונדאי איוניק(צילום: ניר בן זקן)

קיה ספורטאז' (צילום: ניר בן זקן)
קיה ספורטאז'(צילום: ניר בן זקן)

 

בשנים האחרונות התחלפו על הפודיום הנחשק קיה פיקנטו, קיה ספורטאז' וטויוטה קורולה. ספורטאז' היה הנמכר ביותר גם בשנה שעברה, אבל השנה עקפה אותו מאז ינואר יונדאי איוניק. המשפחתית ההיברידית מבוקשת מאוד בחברות הליסינג, שלקוחותיהן העסקיים שמחו לאמץ את השילוב בין מחיר של רכב משפחתי, צריכת דלק של סופר-מיני והטבת מס בסך 500 שקל בשווי השימוש. גם צה"ל גייס אותה, ועד כה נמסרו כ-1,200 איוניקים כרכב הצמוד החדש של הקצינים בדרגת סגן אלוף.

 

בסוף המחצית הראשונה של השנה היה לאיוניק יתרון ברור: 6,982 מסירות בששת החודשים הראשונים של 2018, לעומת 6,071 של הספורטאז'. אולם מאז הצטמצם בעקביות הפער בין שני הדגמים, כאשר הבאים בתור בטבלת המכירות, קיה פיקנטו ויונדאי טוסון, משתרכים מאחור. בסוף אוקטובר הצטמק הפער לכ-35 יחידות בלבד, לאחר מסירת 9,480 דגמי איוניק בעשרת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 9,445 ספורטאז' - פער של מספר שעות עבודה באחד ממתקני ההכנה למסירה של היבואנים הגדולים.

 

הפיכתה של האיוניק למכונית הנמכרת בארץ הייתה יכולה להיות ציון דרך בשוק שלנו, ולסמן את ישראל כאחת המדינות המתקדמות בעולם מבחינה סביבתית. מדובר ברשימה מצומצמת למדי: בנורבגיה ניסאן ליף החשמלית היא המכונית הנמכרת ביותר וביפן נאבקת טויוטה פריוס ההיברידית על הבכורה.

 

רשמית יבואני הרכב "לא עוסקים בזה", אבל בפעול תואר הדגם הנמכר ביותר הוא כאמור נכס שיווקי חשוב. מסירות האיוניק האטו בעיקר על רקע קשיי אספקה של הדגם, הזוכה גם לביקושים בעולם, ולהזמנות פתוחות לאלפי מכוניות מחברות הליסינג המקומיות. לקיה לעומת זאת יש מלאי מספיק להמשך המכירות. נראה שזהות הדגם המנצח בקרב תיקבע בים, בקצב האספקות והגעת האוניות המיוחדות להובלת מכוניות מקוריאה עד לסוף השנה.

 

כך או כך, ההצלחה של האיוניק היא רק חלק מהביקוש המתחזק לדגמים היברידיים. מבין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר יש עוד שניים כאלה, קיה נירו שבמקום השישי עם 7,535 מסירות, וטויוטה C-HR עם 5,125 מסירות מגרסתו ההיברידית. בשנה הבאה צפויה להצטרף לשוק טויוטה קורולה ההיברידית החדשה, שדגם הסדאן שלה טרם נחשף רשמית, ואז עשויה הרשימה הזו להיראות אחרת.

 

הדגמים הכי נמסרים ינואר-אוקטובר 2018 

1. יונדאי איוניק: 9,480

2. קיה ספורטאז': 9,445

3. קיה פיקנטו: 8,380

4. יונדאי טוסון: 8,170

5. יונדאי i10 עם 7,700

6. קיה נירו: 7,535

7. סקודה אוקטביה: 6,970

8. טויוטה קורולה: 5,600

9. טויוטה C-HR עם 5,315

10. מיצובישי אאוטלנדר: 4,840

11. מאזדה 3: 4,830

12. רנו גרנד קופה: 4,630

13. טויוטה יאריס: 4,600

14. ניסאן מיקרה: 4,312

15. סוזוקי קרוסאובר: 3,930

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מי תמכור הכי הרבה
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים