שתף קטע נבחר

החדשנות והתעוזה של לנובו משנות את שוק המחשוב העולמי

לנובו, חברת המחשוב האישי המובילה בעולם, ממשיכה להמציא את עצמה מחדש בהתאם לאסטרטגיית החדשנות של החברה. השנה הושקו דגמים חדשים בסדרת יוגה הפופולרית שמשלבים עוזרות חכמות אישיות, ושיתופי הפעולה הורחבו גם לעולמות הווירטואליים

בשיתוף Superbrands

 

לנובו (Lenovo) הינה החברה הבינלאומית הגדולה בעולם בתחום המחשוב האישי ושחקן משמעותי בתחום השרתים. החברה נוסדה ב-1984 בהונג קונג כחברה לייצור ציוד היקפי, ובהמשך החלה לייצר מחשבים אישיים ומסכי מחשב. ב-2005 עשתה לנובו את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר שלה, כשרכשה את חטיבת המחשוב האישי של IBM והפכה לאחת מחברות המחשוב המובילות בעולם. כיום, בין מוצריה ניתן למנות מחשבים נייחים וניידים, מסכים, ציוד היקפי, טאבלטים, סמארטפונים וגאדג'טים וכן שרתים ומוצרי אחסון.

 

ב-2014 רכשה לנובו מגוגל את חברת מוטורולה מוביליטי, שהפכה אותה ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם. באותה שנה רכשה לנובו גם את חטיבת השרתים של IBM, ובכך הפכה גם לחברה משמעותית בשירותי אחסון ותעבורת דאטה לארגונים ומוסדות.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

superbrands  ()

לצד המוצרים העסקיים של IBM, שמה לנובו דגש נרחב גם על הצרכן הביתי והתרחבה בשני העולמות במקביל. קו המוצרים של החברה לצרכן הביתי כולל כיום מגוון רחב של מחשבים ניידים - מלפטופ לעבודה ומחשבים משולבי טאבלט דרך מחשבים לגיימרים ועד תחנות עבודה גרפיות. העיקרון שמוביל את לנובו לאורך השנים הוא חדשנות מוצרית מתמדת, שבאה לידי ביטוי בהשקת מוצרים מפתיעים וחדשניים.

לנובו ישראל הוקמה ב-2005 במקביל ליתר סניפי לנובו בעולם, כשלוחה העוסקת בשיווק, מכירות והפצה של מוצרי החברה בשוק המקומי.

 

הסביבה התחרותית

לנובו היא שחקן מוביל בתחום המחשבים הניידים בישראל, עם נתח שוק מרשים של כ-30%. זירת המחשבים היא תחרותית ביותר ונוכחים בה כמה מותגים בינלאומיים, כאשר השינויים הטכנולוגיים התכופים בתחום מביאים לקצב הכרזת מוצרים גבוה במיוחד. ערוצי ההפצה לצרכן הביתי עוברים דרך שותפים עסקיים כגון חנויות ורשתות מחשוב וקמעונאים הפועלים בזירת האונליין. ללנובו נוכחות גבוהה בשני ערוצים אלו, תוך התאמה מלאה של מוצריה לתוכנות בעברית, אחריות, שירות לקוחות ותמיכה שהם הפרמטרים החשובים לצרכן הישראלי בעת רכישת מחשב. ללנובו ישראל אחיזה רחבה גם בשוק העסקי, ומזה שנים רבות היא זוכה במכרזים רבים ומשמעותיים.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי של לנובו העולמית הינו שמירה על מעמדה המוביל, זאת באמצעות העמקת החדשנות ויציאה עם מוצרים שמקדימים את זמנם ומייצרים ערך מוסף - גם עבור הצרכן הביתי וגם עבור המשתמש העסקי. בהתאם לכך, לנובו פועלת לחזק את תפיסת המותג בקרב הצרכנים, לחבר אותם לחדשנות באמצעות קידום המודעות למוצרים ולגאדג'טים הנחשקים ביותר, ולחבור לעולמות התוכן של הצרכנים.

 

הפתרונות היצירתיים

החדשנות הינה ערך אסטרטגי מוביל בלנובו העולמית. בלנובו שמים דגש על תעוזה ובהתאם לכך מפתחים מוצרים שמשנים את התפיסה המקובלת בשוק. כך היה למשל עם המחשב הנייד YOGA Book, שהושק ב-2016, שהמקלדת שלו הופכת למשטח שרטוט והפך ללהיט. בשנה החולפת הושקו בסדרות יוגה דגמי 330, 530 ו-730. גם תחום הגיימינג זוכה בלנובו להתמקדות מיוחדת עם סדרת מחשבי הגיימינג LEGION, ומגוון שיתופי פעולה עם שחקנים מובילים בענף מדי שנה, בהם דיסני, אינטל, מיקרוסופט ועוד.

 

שותפויות ומוצרים חדשים. בכנס Transform 2.0 שהתקיים בניו יורק, הכריזה לנובו על סדרה חדשה של מוצרים, שותפויות ופתרונות שפותחו עבור לקוחות עסקיים ומביאים לידי ביטוי את אסטרטגיית "השינוי החכם" (Intelligent Transformation) של החברה. האסטרטגיה משקפת את ההתייחסות העסקית של לנובו לבניית פתרונות מקצה לקצה שמובילים שינוי עסקי ומשפרים את חוויית המשתמש. ההכרזות החדשות מתייחסות להתקנים ומחשבים חדשים ללקוחות עסקיים ופרטיים, ורותמים את פוטנציאל המידע, מחשוב הענן ולימוד המכונה.

 

בין שיתופי הפעולה שהוכרזו ניתן למנות:

  1. שותפות האסטרטגית עם נטאפ (NetApp) - מהמובילות בתחום המידע בענן ההיברידי, שתסייע ללקוחות לשדרג תשתיות IT ולהאיץ את השינוי הדיגיטלי שלהם.
  2. השקת ThinkShield - גישה לאבטחה של התקנים חכמים לאורך כל חייהם, באמצעות ערכת טכנולוגיות ובקרות - בשיתוף עם אינטל, MobileIron ו-Absolute.
  3. AirStack - פתרון ניהול מלאי טכנולוגי ראשון מסוגו.
  4. תוספת החדשה לפורטפוליו מחשבי ה-ThinkPad X1: מחשב ThinkPad X1 Extreme שהוא נייד דקיק וקל, המריץ Windows 10, שתוכנן עבור משתמשים מתקדמים הדורשים ביצועי מחשוב גבוהים והוא הראשון בסדרה שיכלול כרטיס תצוגה ייעודי של NVIDIA.
  5. בנוסף, השיקה לנובו את תחנת העבודה הניידת ThinkPad P1, המשלבת נוחות, סטייל ועוצמה והציגה גם את ThinkPad P72 - תחנת עבודה שתוכננה עבור משתמשים שמחפשים ביצועים גבוהים ביותר.

 

TOWER-TAG. מדובר באחד משיתופי הפעולה המעניינים של לנובו בתחום הגיימינג, שנערך עם חברת הפיתוח וההפצה של טכנולוגיות המציאות המדומה 1Sync. במסגרת שיתוף הפעולה השיקה 1Sync את TOWER-TAG - פעילות מציאות מדומה (VR) מרובת משתתפים בה מתחלקים לקבוצות ומשחקים FPS (משחק בגוף ראשון) קבוצתי. השילוב בין חוויית המציאות המדומה הקבוצתית וחומרת לנובו יצר סינרגיה בין טכנולוגיות VR מתקדמות וחומרת גיימינג עוצמתית שתומכת בטכנולוגיה המתקדמת.

 

הרחבת קו המוצרים לתחום החינוך. גם פורטפוליו המחשבים של לנובו לתחום החינוך הורחב ומציע כעת בחירה רבה יותר של מחשבים ניידים ומחשבי 2 ב-1 מבוססי ChromeOS ו-Windows.

 

הפיצ'רים הבולטים בקו המוצרים החדש כוללים: הקשחה של המוצרים כדי להתאימם לסביבות הלימוד ולהגן עליהם מפני נפילה והתזת נוזלים; 11e Yoga ו-500e Chromebook שופרו לצורך עבודה עם עט אלקטרוני, והם מגיעים עם עט המיועד לעבודות כתיבה ועיצוב ממושכות, תוך כדי תנועה, וכוללים גם מצלמה אחורית.

 

לנובו הכריזה גם על ערכת מציאות וירטואלית חדשה לכיתות לימוד המבוססת על Lenovo Mirage Solo with Daydream. מחשבי הכרומבוק כוללים מהיום תמיכה עבור Google Classroom ו-G Suite for Education, והמחשבים מבוססי ה-Windows כוללים תמיכה במערכת Microsoft Intune Management.

 

בינה רבודה משולבת ב-PC. חטיבת ה-PC והמכשירים החכמים של לנובו מפתחת מוצרים חדשים שמטרתם לשנות את החוויות העסקיות והצרכניות באמצעות בינה רבודה.

 

כחלק מחזון החדשנות ל-2018, הציגה לנובו את אסטרטגיית הבינה הרבודה שלה, המשתלבת במחשבים האישיים, בהתקנים חכמים וגם בפתרונות דאטה סנטר מתקדמים. בתערוכת MWC הוצגו ה-YOGA 730 החדש (עם מסכי 13 ו-15 אינץ') וה-YOGA 530 החדש עם מסך 14 אינץ' - התוספות האחרונות למשפחת מחשבי ה2- ב-1 שלה שפותחו עבור הדור הנייד. המחשבים ההפיכים החדשים, שמבוססים על Windows 10, מציעים עיצוב מודרני, ביצועים חזקים וניידות של טאבלטים - התכונות שהפכו את Lenovo Yoga למותג פרימיום מבוקש. ה-YOGA 730 החדש רותם את עוצמת הבינה המלאכותית בכדי להעניק סיוע חכם, שמקטין את הצורך להשתמש בידיים. עם Cortana ו-Alexa, העוזרות הווירטואליות שמגיעות באופן מובנה, הוא מציע יותר בחירות והוא יכול לזהות פקודות קוליות גם מצידו השני של החדר.

 

אבני דרך בחייו של לנובו

1984 - לנובו נוסדה בהונג קונג כחברה לייצור ציוד היקפי.

2005 - לנובו רוכשת את חטיבת המחשוב האישי של ענקית המחשבים IBM.

2005 - הקמת שלוחת לנובו בישראל.

2012 - לנובו היא הראשונה בעולם להשיק מחשב הפיך.

2014 - לנובו רוכשת מגוגל את מוטורולה מוביליטי, הופכת ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם ורוכשת את חטיבה השרתים X86 מ-IBM.

2017 - לנובו ישראל יצאה במהלכי שיווק נקודתיים סביב השקות חדשות, בהם צביעת טיסות ארקיע לאילת וחסות לפסטיבל החופים Sail TLV Lenovo.

2018 - לנובו יצאה בשורה של שיתופי פעולה עם שחקנים מובילים, מוצרים חדשים ומהלכים שיווקיים.

 

דברים שלא ידעת על לנובו

  1. Lenovo היא השחקנית המובילה בתחום המחשבים הניידים בישראל, עם נתח שוק של כ-30%.
  2. בכל שנייה נמכרים 4 מוצרי Lenovo בעולם.
  3. בתחילת דרכה חברת לנובו שכנה במבנה בן שני חדרים בפאתי בייג'ינג.
  4. סדרת ה-X של לנובו עוברת מבחן ריסוק, שפיכת נוזלים ואש לפני יציאתה מהמפעל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנובו
צוות הניהול והשיווק
סיגל אלבאום - מנכ"לית
מומלצים