שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הטכנולוגיות החדשות

    בתקופה בה משולבות טכנולוגיות חדשות רבות בכלי הרכב - כדאי שתדעו מה באמת נחוץ לכם, מה עשוי להציל את החיים שלכם ומה סתם נחמד שיהיה

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    שנת 2018 היא שנה מעולה להתחדש במכונית חדשה. מדוע? מכיוון ששנת 2018 מהווה שנת שיא בכל מה שקשור בפיתוחים של טכנולוגיות לרכב. פיתוחים מצילי חיים, פיתוחים שמעבירים את הזמן במכונית וגם פיתוחים שהופכים את המכונית ליותר נוחה. במקביל יש כמובן גם פיתוחים שמהללים ומשבחים אך למען האמת אינם נחוצים לנו באמת. הנה מדריך קצר על מה צריך ומה נחמד שיהיה.

     

     

    בכל האמור בטכנולוגיות, היתרון הגדול ביותר של תעשיית הרכב העולמית הוא הגעתו הצפויה של הרכב האוטונומי. אז נכון, אנחנו עדיין ממש לא יכולים להסיר ידיים מההגה ולהתעמק במדורי הספורט בעיתון. אבל אנחנו בהחלט יכולים ליהנות מהטכנולוגיה שהתפתחה כתוצאה מכל המחקרים בתחום. בעיקר בתחום הבטיחות.

     

    לכן מומלץ לוודא שבמכונית יש שורה של אמצעי בטיחות קריטיים לבטיחות הנהג והנוסעים. הראשון הוא בלימת חירום אוטונומית. החוק בישראל מחייב התקנה של מערכות בטיחות פאסיביות בכל המכוניות החדשות אבל אנחנו מדברים כאן על מערכות אקטיביות, אלה שהן הרבה יותר מהירות מהנהג ועושות בשבילו את העבודה אם הדעת מוסחת מהתעסקות בטלפון נייד למשל.

     

    מערכת בלימה אוטונומית היא מערכת שמודדת כל הזמן את המרחק של המכונית מהמכונית שמקדימה וכאשר צריך, יודעת לעצור את המכונית. מערכת בטיחות נוספת שהיא בגדר חובה היא מערכת אקטיבית לבקרת סטיה מנתיב. אותו סיפור: המערכת מודדת את התנועה של המכונית בתוך הנתיב ואם הנהג לא שם לב, ולרגע מסיט את המבט למקום שאינו הכביש, המערכת מתקנת את הרכב ומחזירה אותו למרכז הנתיב.

     

    בנוסף, יש כיום מערכות נוספות שלא הינו מוותרים על קיומן בשום מקרה בגלל הנוחות של הנוסעים ברכב. אנו מדברים על קישוריות. תתפלאו לשמוע, לא כל הרכבים שמשווקים בישראל הם רכבים מקושרים. או אפילו כאלה שמציעים דיבורית מקורית. מה קשורה דיבורית מקורית? כי כיום לדבר בטלפון כולם יכולים, אך להוריד מידע מהטלפון בלי להוריד ידיים מההגה, עדיין לא כולם מסוגלים. לכן מומלץ לבחור ברכב עם מערכת בלוטות' מלאה שמחוברת למערכות המקוריות של הרכב. זה כיף, אפשר אפילו לחייג מגלגל ההגה - וזה גם יותר בטיחותי. מהשנה הבאה אפשר יהיה לעשות שימוש באנדרואיד אוטו בנוסף לקארפליי של אפל שכבר פעיל בישראל.

     

    האם זה כל מה שצריך ברכב? לא, ממש לא. אבל יש גם הרבה מערכות שלא ממש חייבים ברכב. חלק הן מערכות ששם סתם כדי לפנק וזה נחמד שיש אבל לא חיוני, וחלק הן מערכות שלא צריך. למשל, בכל הקשור במערכות שהן פינוק, יש את המערכות המקושרות למיניהן. אלה מערכות שנחמד שיש במכונית אבל זה לא באמת חיוני. אלה מערכות שאפשר למשל לדעת בהן מתי הטיפול הבא, וכיצד להגיע למרכז השירות.

     

    אך למען האמת, אלה דברים שאפשר לבדוק בבית בשקט, לא תוך כדי נהיגה. יש עוד מערכות שאנחנו לא באמת חייבים. למשל, ידעתם שיש עוד יבואני רכב שמבקשים תוספת מחיר עבור מערכת שמע משודרגת? לא תמיד השדרוג הזה באמת כדאי, בטח לא ברכבים שקשה להבדיל באיכויות השמע שלהם בכל מקרה. יש כיום גם מכוניות שמוצעות עם תוספת של גג נפתח, עוד מאפיין שכמובן שנחמד מאוד שיש לנו במכונית, אבל קשה לנו לומר שהוא באמת חיוני. אותו הדבר לגבי בקרת אקלים אוטומטית. במדינה כמו ישראל, בה יושבי המכוניות נוטים להתבשל ללא מזגן, אפשר להסתפק במזגן רגיל.

     

    אגב, חשוב לציין שחלק מהמערכות בכל מקרה יותקנו בעתיד. למשל הבאנו כאן כדוגמה מערכות בטיחות אקטיביות, כלומר מערכות שיודעות לעצור את הרכב לבד. בעתיד הלא רחוק, ממש עוד בערך שנה וחצי, כל המכוניות שישווקו בישראל יצוידו במערכת הזו. מכיוון שכך הצטיידות ברכב מליסינג פרטי תפעולי מבטיחה כי תקבלו את המכונית העדכנית ביותר מבחינה טכנולוגית. כזו העומדת בחזית הדרישות של השוק למערכות בטיחות - אבל גם מביאה איתה דור חדש של פינוקים במחיר נגיש, וקבוע מדי חודש - מבלי להוציא בבת אחת סכום כסף גדול. בנוסף, מגולמת בעלות החודשית גם עלות הטיפולים, הביטוח ועוד.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים