שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תיק העבודה החדש של פקחי הרכבת - סל קניות זוהר
    פקחי הרכבת מוחים על המטען הרב והייעודי שעליהם לשאת במהלך יום העבודה ועושים זאת בדרך מקורית - עם סל קניות צבעוני. רכבת ישראל: דרך משונה לנהל משא ומתן

    במקום תיק העבודה המוכר, מסתובבים פקחי הרכבת עם סל קניות. נוסעי רכבת ישראל הקבועים הבחינו ודאי בשינוי דרסטי שעבר תיק העבודה המוכר של פקחי הרכבת במהלך השבוע הנוכחי. במהלך שנועד למחות על משקל התיק הקיים אותו נדרשים הפקחים לשאת במהלך כל יום העבודה, החליטו פקחי הרכבת להחליפו בסל קניות זוהר שלא ניתן להתעלם ממנו.

     

    פקחי רכבת  ()
    תיק הפקח הרשמי ותכולתו

     

    יש להזכיר כי המשבר בין הפקחים לרכבת ישראל אינו חדש, ומהווה חלק מסכסוך העבודה הרחב עליו הכריז ועד עובדי הרכבת בשיתוף עם ההסתדרות, כפי שנחשף ב-ynet לפני כחודש ימים. בהודעה שפרסמה ב-17.10 ההסתדרות נאמר בין היתר כי מקור סכסוך העבודה הנוכחי הוא "בעיות קשות בחטיבת הנוסעים ופגיעה בזכויות העובדים בעקבות פתיחת תחנות והגדלת הקווים". בוועד עובדי הרכבת אמרו אז כי "ניסיונות הוועד להביא לידי פתרונות במסגרת מו"מ לא צלחו עד כה", אך הבהירו כי בינתיים לא ינקטו בצעדים שייפגעו בנוסעים.

     

    פקחי רכבת  ()
    אז נשתמש בסל קניות. לא נורא

     

    בין היתר דרשו בוועד בוועד לשנות את "תיק ההפקה" עמו נדרשים פקחי הרכבת לעבוד, שכן לדבריהם הוא כבד מדי וגורם ל"בעיות אורתופדיות". לדברי הוועד, רכישת התיקים החדשים לפקחים לא נעשתה תוך התייעצות עימם.

     

    במכתב, המגובה אף בחוות דעת מקצועית הפוסקת כי הסתובבות עם תיק שמשקלו 3.5 ק״ג במשך שמונה שעות ביום גורמת לנזק ולכאבים בצוואר, מתניים והגב

    התחתון, פרסה אדרעי את טענות הפקחים. ״הרכישה התבצעה למרות בקשות חוזרות ונשנות להנהלת החטיבה לעבור למשהו קל יותר״, טוענת אדרעי במכתבה.

     

    בהמשך המכתב מבקשת אדרעי לקיים דיון דחוף בנושא עם הנהלת הרכבת וכי הנהלת הרכבת לא ביטחה את הפקחים בפני פציעות שעשויות לחזור בשל סחיבת התיק וזאת מתוך ידיעה שהדבר יכול להוות בעיה. ל-ynet נודע כי במהלך החודשים האחרונים נערכו מספר שיחות בין הועד לראשי הרכבת בנושא, אך שיחות אלו לא הולידו פתרון יעיל לטענת הפקחים שצריכים לסחוב בתיקם כ-20 פריטים שברובם כלל אינם משתמשים.

     

    ברכבת ישראל אומרים בתגובה כי "ועד העובדים החליט על דרך משונה לנהל מו"מ על תכולת תיק הפקח, שמשקלו היום פחות מקילו ובקרוב אף יירד יותר, ולעבור לסל קניות של סופר. גם בימים אלו ממשיכה הנהלת רכבת ישראל לעבוד על שיפור סביבת העבודה של הפקחים ואף בוצע פיילוט לתיק חדש וקל יותר ,יחד עם פקחים, שיכיל מסופון מתקדם וקל יותר שצפוי להיכנס לעבודה בחודשים הקרובים, ביטול הצורך במנקב הכרטיסים ועוד כל אלו יביאו לשיפור נוסף בסביבת עבודת הפקחים הנמצאים בחזית השירות הרכבתי.

     

    עוד מבהירים ברכבת בנוגע לתיק האמור כי "ערכת הפקח כוללת תיק צד במשקל של כ-קילוגרם אותו הוא נושא עימו במשמרת. בין פריטי הציוד בתיק הצד: אמצעים למילוט הנוסעים בשעת חירום, ומסופון בדיקת כרטיסים, שכרגע נמצא בתהליך החלפה למכשיר מתקדם וקל יותר, שיוריד אף יותר את משקל התיק. הציוד הינו מהאיכותיים ביותר בשוק. לפני כשנה הוחלף תיק הצד בתיק חדיש, ובקרוב יתעדכן התיק שוב, לתיק קל יותר. לפני כניסת התיק החדש לשירות, בוצע פיילוט בשיתוף נציגות העובדים ולא התקבלה כל הערה בנושא.

     

    "ערכת הפקח הינה אישית, כוללת ציוד בשווי מאות שקלים, החיוני לרצף התפעולי התקין וכן למענה בשעת חירום. לכן, קיימת חובה על הפקח לשאת את התיק עימו כל עוד הוא בתפקיד עם זאת ועד העובדים מבקש לאפשר לפקחים להסתובב ללא ציוד חיוני, הכולל מכשירים לשעת חירום דוגמת אמצעי מילוט של הנוסעים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים