שתף קטע נבחר

מעבר גורף לרב-קו: "איך מסתדרים בעולם? ככה יסתדרו גם פה"

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, הגיעה לאולפן ynet כדי לשוחח על הפיכת הרב-קו לאמצעי תשלום בלעדי באוטובוס. על בעיית זמינות הרכישה היא אומרת: "יש כבר 1,500 עמדות כספונט בתל אביב". ויש לה גם הבטחה: קו הרכבת החשמלי יגיע מירושלים לתל אביב בתחילת 2019

יש לנו עוד כחודש להתרגל - החל ב-21.12 לא ניתן יהיה לשלם במזומן לנהגי אוטובוסים של דן בתל אביב, וכחודש מאוחר יותר יצטרפו כל מפעילי האוטובוסים בגוש דן. המשמעות: אם לא תחזיקו בכרטיס רב-קו כלשהו, לא תוכלו להשתמש באוטובוס. במשרד התחבורה אומרים כי הפסקת מכירת הכרטיסים באוטובוס - שתגיע גם לשאר חלקי המדינה - נובעת מהצלחת פרויקט שנערך בירושלים, אך זה לא מרגיע את הנוסעים המזדמנים שאינם מחזיקים בכרטיס רב-קו, וחוששים כי דווקא ברגע שבו יהיו זקוקים לאוטובוס, לא תהיה להם דרך להשתמש בו שכן לא יהיה בידם כרטיס נסיעה.

 

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה, הגיעה לאולפן ynet כדי לנסות להסביר מדוע אין צורך לחשוש מבעיות (צפו בריאיון המלא): 

 

אז בעוד חודש כולנו מוותרים על הכסף הקטן ועוברים לרב-קו, נכון?

"כן ומעולה. היום הנהג נדרש להיות סוג של סופרמן, גם לתת עודף, לספור את הכסף, להטעין כרטיסים, להיות אדיב וגם לנהוג בזהירות כמובן. זה גם מעכב את הנוסעים בתחנה וגם מאוד לא בטיחותי. כמו בעולם, הנהג יתמקד בנהיגה, הנוסעים יעלו בזריזות, בירושלים זה כבר עובד ונהנים מזה".

 

את אומרת שבירושלים זה עובד, אבל אנחנו מקבלים אינדיקציות לזה שאנשים לא מסתדרים עם השיטה הזאת או שאתם לא ערוכים.

"אני חושבת שאנחנו מאוד ערוכים, ושהירושלמים כן מברכים על השיטה. נוסעי התחבורה הציבורית, בעיקר המשתמשים הקבועים שלנו, מאוד נהנים לא לחכות בתחנות, בעיקר בתחילת החודש כשכולם מטעינים את החופשי-חודשי שלהם. זה עיכובים בלתי נסבלים, וזה גם באמת מפחיד שהנהג מתעסק עם העודף. אנחנו נערכים עם הרבה מאוד אפשרויות הטענה, ובהתחלה יהיו דיילים ובכל מטר שתלכי תוכלי להטעין את הרב-קו בכספונטים, בפיצוציות".

 

רב-קו קווים רב קו ()

אני מודה שמעולם לא נתקלתי בכספונט.

עד היום לא היית צריכה כי הכי קל היה להטעין אצל הנהג, ועכשיו אנשים ייערכו מראש, ויש לנו חודש של הסברה. חשוב לי להגיד עוד כמה דברים. אחד,  אנחנו לא מורידים אף אחד מהאוטובוס, עדיין יהיה ניתן לקנות רב-קו אנונימי ולהטעין עליו נסיעה בודדת, אף אחד לא יורד מהאוטובוס".

 

אבל זה עולה חמישה שקלים אקסטרה (להטעין אותו) מלבד הנסיעה.

"נכון, כי יש מחיר לזה שלא נערכת מראש. כמו בעולם, לא נערכת מראש עם כרטיס, והמחיר הזה בבטיחות ובעיכוב נוסעים. בכספונטים את כבר היום יכולה להטעין, בתל אביב הם פזורים בלי בעיה בכלל, ובאינטרנט כבר היום אפשר להיכנס ולהזמין כרטיס אנונימי או לא אנונימי ולטעון אותו, יש גם חודש לעשות את זה אצל הנהג. צריך להגיד גם שכל ההסדר הזה לא תקף לעניין אזרחים ותיקים, שאם ירצו יוכלו להמשיך בהסדר הקיים".

 

אתם מתחייבים שבתוך חודש בכל הקיוסקים יהיו עמדות הטענה?

לא, קודם כל קיוסק זה מקום פרטי, אם הוא ירצה. האזרח לא משלם במועד ההטענה, משרד התחבורה משלם 4% עמלה לכל קיוסק שמטעין. אבל גם בכל הכספונטים אפשר להטעין, יש 1,500 בתל אביב.

 

ואת אומרת שזה מספיק.

"לא, אני אומרת שאנחנו נערכנו עם אלפי עמדות ואפשרויות הטענה. אני באמת לא חושבת שזו בעיה. נערכנו כמו שצריך. גם במקרה הכי גרוע שמישהו לא הצליח להיערך מבין אלפי העמדות שלנו והאינטרנט, הוא יוכל לעלות, לרכוש בחמישה שקלים רב-קו אנונימי, להטעין עליו נסיעה בודדת, ואז יהיה לו רב-קו אנונימי שיוכל להטעין באלפי מקומות".

 

צפו בריאיון המלא 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים