שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רכבת חשמלית בצרות: הוועד מפסיק את עבודות החישמול
    עיכוב נוסף בדרך לרכבת חשמלית עד תל אביב, לאחר שוועד עובדי הרכבת הכריז כי הוא מפסיק את עבודות החישמול עקב סכסוך עם הנהלת החברה. ברכבת ישראל בחרו שלא להגיב

    השבוע הקשה של רכבת ישראל. לאחר שספגה ביקורת קשה מכל עבר על פרסום סרטון ההתאבדות בבית יהושע, מתמודדת הנהלת רכבת ישראל עם מכה תדמיתית חדשה. הפעם מדובר שוב בקו הרכבת החדש והחשמלי בין ירושלים לתל אביב, שהתמודד מאז החל לפעול - עד נתב"ג בלבד, בניגוד להבטחות שיגיע עד תל אביב כבר במרס 2018 - עם תקלות שונות ומביכות. בהודעה שמפרסם היום (ד') ועד עובדי הרכבת, הנמצא בעיצומן של שלושה סכסוכי עבודה מול ההנהלה והחל השבוע בצעדי השבתה, מבהירים נציגיו כי עבודות החישמול על פסי הרכבת בדרך לתל אביב יופסקו לאלתר כחלק מהעיצומים, עד להודעה חדשה.

     

    רכבת קן תל אביב ירושלים (צילום: רויטרס)
    קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב יידחה שוב?(צילום: רויטרס)

     

    רכבת מירושלים לת"א: בתום 17 שנות ביצוע, תוכלו להגיע לחצי הדרך

     

    בהודעה שפרסם הוועד הובהר כי העבודה תופסק מחר וכל ההדרכות וההכשרות

    בנושא החישמול יופסקו, עד לכניסה למשא ומתן עם ההנהלה. בוועד הדגישו כי במסגרת העיצומים לא תפגע פעילות קו הרכבת בין ירושלים לנתב"ג וכי העיצומים אושרו ומגובים על ידי ההסתדרות. יש לציין כי אם אכן יופסקו עבודות החישמול בקו, עשויה פתיחתו - שגם כך מתאחרת באופן ניכר - להדחות עוד יותר.

     

    גורמים במשרד התחבורה אמרו ל-ynet כי אינם נבהלים מההודעה והגדירו את עבודתם של עובדי חישמול הקו כמינורית ביחס לעבודות של החברה שבונה ומחשמלת אותו. בהקשר זה ראוי להזכיר כי ל-ynet נודע שבמהלך חודש אוקטובר יצאו גורמים מטעם הוועד וההסתדרות לדנמרק, על-מנת ללמוד כיצד המעבר לחישמול של הרכבת המקומית השפיע על העובדים. לטענת גורם בוועד, כאשר שבו עם מסקנות הנוגעות לשינויים שיש לבצע בהתאם לניסיון שנצבר במדינה הצפונית, סירבו בהנהלת הרכבת אפילו לשוחח עימם בנושא.

     

    מוועד העובדים נמסר ל-ynet כי "כל הניסיונות להגיע להבנות בכל הנושאים הפתוחים, כולל נושא החישמול, עלו בתוהו. התקדמות הרכבת לעבר עידן החשמל היא חשובה ואנחנו כעובדים תומכים ועושים כל מה שצריך על מנת להוציא את הפרויקט הלאומי הזה לפועל על כל המשתמע מכך, והוכחנו זאת בקו החשמל הקיים. יחד עם זאת, לא נאפשר פגיעה בעובדים, בזכויותיהם, בביטחון התעסוקתי שלהם, במעמדם ובשכרם בשם אותה קידמה כביכול".

     

    בהנהלת רכבת ישראל בחרו שלא להגיב לידיעה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים