שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קטנטנה וחכמה: מכונית המרוץ של אמזון
    ענקית הטכנולוגיה השיקה מכונית אוטונומית בגודל של קופסת נעליים. כל אחד יכול לקנות אותה תמורת כמה מאות דולרים, אך המטרה היא להכניס מפתחים לעולם למידת המכונה. "היא כמו תינוק שנולד, יש לה מוח והיא יכולה ללמוד"

    אמזון נכנסת לעולם הרכב – בערך: חטיבת המחשוב ושירותי הענן של ענקית הטכנולוגיה (AWS) הכריזה אמש (יום ד') בכנס השנתי שלה בלאס וגאס על מוצר חדש – "דיפרייסר" (Deepracer), מכונית אוטונומית בגודל של קופסת נעליים.

     

     

    "דיפרייסר", שהוצגה בנאום המרכזי של המנכ"ל אנדי ג'סי בכנס Re:invent, אמנם מוצעת למכירה באתר של אמזון לכל המעוניין תמורת 249 דולר (בהמשך המחיר יעלה ל-399 דולר), אבל היא מיועדת בעיקר למפתחים שרוצים להיכנס לעולם של למידת המכונה (Machine Learning) ולתת-תחום שנקרא Reinforcement Learning. "למידת מכונה היא נושא שעולה בשיחה כמעט עם כל לקוח שלנו", סיפר ג'סי במפגש עם עיתונאים, "יש רעב וצמא לתחום הזה".

     

    המכונית האוטונומית של אמזון (צילום: AWS)
    המכונית האוטונומית של אמזון(צילום: AWS)

     

     

    המכונית הקטנטנה של אמזון, שגודלה 1/18 ממכונית אמיתית, מגיעה עם מעבד אינטל אטום, מצלמת 4 מגה-פיקסל עם רזולוציית 1080, חיבור WiFi, חיבורי USB וסוללה שמספיקה לכשעתיים של נסיעה.

     

    הרעיון הוא שהמפתחים יכולים ללמד את המכונית כיצד לנהוג בעצמה באמצעות ניסוי וטעייה, טכניקת אינטליגנציה מלאכותית (AI) שנקראת Reinforcement Learning. "זוהי אחת הטכנולוגיות שבהן משתמשים כדי להפוך מכוניות אוטונומיות למציאות", מסבירים באמזון, "ה'דיפרייסר' היא הכלי המושלם כדי להתנסות וללמוד על כך". המשמעות היא שמפתחים שיצטיינו עם ה"דיפרייסר" יוכלו אולי לסייע בעתיד בפיתוח מכוניות אוטונומיות בגודל אמיתי, כאלה שיעלו על הכביש יום אחד.

     

    אנדי ג'סי, מנכ
    המנכ"ל ג'סי מציג את ה"דיפרייסר"(צילום: AWS)

     

    "המכונית הזאת היא כמו תינוק שרק נולד. יש לה מוח והיא מוכנה ללמוד", אמר ל-ynet ג'ף באר, סגן
    נשיא והאוונגליסט הראשי ב-AWS. "למידה תוך כדי התנסות היא הכי טובה. לקרוא דברים זה נחמד, אבל זה לא שוקע באמת. אז אתה נוהג במכונית כמה פעמים, אתה מראה לה איך לנהוג כמו שצריך ואז היא לומדת לנהוג בעצמה. המפתחים עושים משהו כיפי ולומדים תוך כדי".

     

    אבל אמזון לא רוצה שהמפתחים יסתפקו בלשחק עם המכונית הזעירה לבדם בחצר הפרטית או במגרש החניה. בשנה הבאה היא תקים ליגת "דיפרייסר" שבה יתחרו המפתחים במהלך הכנסים שהיא עורכת ברחבי העולם. המצטיינים ישתתפו באליפות ה"דיפרייסר" שתתקיים בכנס Re:invent 2019, שם יוכתר המנצח הגדול.

     

    הכותב הוא אורח AWS בלאס וגאס

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים