שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טיק טק: מרעננים את הפה ואת המחשבה
    השנה חיזקה טיק טק את הקשר עם הצרכן הישראלי והשיקה את "MIXERS – טעם משתנה", בעזרת טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת שינוי טעם הסוכריה בעודה מתמוססת בפה. בזכות המוצר החדש גם זכה המותג בתחרות "מוצר השנה" לשנת 2018 לחדשנות בקטגוריית הממתקים

    בשיתוף Superbrands

     

    סוכריות טיק טק יוצרו לראשונה בשנת 1968, אך פרצו לשוק כשנה לאחר מכן תחת השם "Refreshing Mints". בשנת 1970 שינתה היצרנית האיטלקית פררו את שם הסוכריות לטיק טק, כמחווה לצליל סגירת האריזה, שהפך לסימן ההיכר שלה. מהר מאוד הפכה טיק טק למותג אהוב ברחבי אירופה המערבית וצפון אמריקה.

     

    בשנים הבאות התפתח מגוון חדש של טעמי טיק טק, שחרגו מקטגוריית מרענני פה לשוק הממתקים הרחב. חברת פררו שאפה לחדשנות, ובין היתר פיתחה את ה- Tik Tak Breeze – כמוסות נטולות סוכר במגוון טעמים טעימים עם מיקרו-קריסטלים מצננים.

     

    בישראל הושקו סוכריות טיק טק בשנת 1997, ומשנת 2002 הן משווקות גם באמצעות פרסומים במדיות השונות. טיק טק משווקת בישראל בהתאמה לחזון הגלובלי של המותג "טיק טק - לרגעים מרעננים שאנשים זקוקים להם כדי ליהנות מהיום יום", בעזרת הסלוגן Refresh the moment, הנשען על ערכי המותג כמרענן פה שגם מרענן את המחשבה ואפילו את מצב הרוח שלנו. מאז 2016 משווק המותג בישראל על ידי הנציגות המקומית של הקבוצה. מאז התקדמה טיק טק מהמקום השישי לשלישי בקטגוריית סוכריות הכיס (MAT אוגוסט 2018, Nielsen NR).

     

    superbrands   ()

    הסביבה התחרותית

    שוק הסוכריות ומרענני הפה נמצא במגמת עלייה מתמדת. טיק טק מתמודדת מקומית מול שני מותגים מיובאים מובילים אחרים, לצד שחקנים מקומיים ותיקים. הצורה הייחודית והמוכרת של סוכריות טיק טק, לצד האריזה הקומפקטית והנסגרת הרמטית, מסייעות לבדל את טיק טק מהמתחרים. כמוצר אימפולס מובהק, טיק טק ממשיכה לעדכן את מגוון הטעמים ואת פעילויות ה-in and out החדשניות שלה.

     

    האתגר השיווקי

    בשנתיים האחרונות השיקה טיק טק קמפיין בינלאומי לרענון תפיסת המותג, במטרה לחדד ולשמור על בידולו בשוק. טיק טק בחרה לאפיין מחדש את מוצריה כמוסיפים "ניצוץ" ליום שגרתי, ובכך להעמיק את ערכי המותג המתמקדים ברעננות בחשיבה ובמצב הרוח. טיק טק לקחה על עצמה את האתגר לא רק להיות הסוכריה המועדפת למטרות ריענון, אלא גם מקור להנאה בחיי היום יום של הצרכנים.

     

     

    הפתרונות היצירתיים

    על מנת לתמוך באסטרטגייה החדשה ולענות על האתגר השיווקי, הובילה פררו מספר מהלכים שיווקים, בהם:

    מיתוג מחדש וחיזוק הנראות בנקודות המכירה. בשוק הסוכריות ומרענני הפה המתחדש תמידית פעלה טיק טק לחיזוק הקשר עם הצרכן הישראלי, הן בהשקת טעמים חדשים והן ביצירת מיתוג עדכני לאריזות המוצר. השנה יצאה טיק טק במיתוג מחודש של האריזות, הכולל כיתוב כסוף. בנוסף, פררו חיזקה את הנראות בנקודות המכירה עם מגוון מארזים משפחתיים.

     

    חדשנות מוצרית. טיק טק השיקה את המוצר "Tic Tac Mixers – טעם משתנה" בטעמי דובדבן-קולה, קוקוס-אננס ואפרסק-לימונדה, המציג טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת המאפשרת שינוי טעם הסוכריה בעודה מתמוססת בפה, והמוצר זכה בתחרות "מוצר השנה" לשנת 2018 כמוצר החדשני ביותר בקטגוריית הממתקים. לבסוף, בשנה החולפת השיק המותג מהדורה מיוחדת לפורים, בשם Fruit Adventure.

     

    באמצעות טכנולוגיית ההדפסה על כמוסות (Write on Pills) החדשנית של החברה, טיק טק השיקה מוצרים במהדורה מוגבלת בשותפות עם זכיינים שונים כגון הסימפסונים (2016) והמיניונים (2017); במסגרת השותפות דמויות מצויירות על גבי הכמוסות עם טעם in out בהשראת הדמויות.

     

    מהדורה מיוחדת. להעצמת הרלוונטיות המקומית של המותג, טיק טק השיקה אריזות מיוחדות לחג הפורים הכוללות תערובת טעמים ייחודית בשם "הרפתקת פירות" המדגישה את הצד הכייפי שבלב החזון המותגי.

     

    כשרות בד"צ. טיק טק מציעה כיום את טעם הספרמינט תחת כשרות בד"צ, וכך הנגישה את המותג גם לאוכלוסייה הדתית והחרדית.

     

    שיתוף פעולה עם תוכנית הריאליטי "המירוץ למיליון". תוכנית הריאליטי הפופולרית חברה לתיק טק, תוך אימוץ ערכי המותג של החברה הכוללים ההנאה מהרגע וראיית עולם מקורית ושונה באמצעות מיקומי מוצר נוצצים. טיק טק הייתה אחת מנותני החסות המרכזיים של התוכנית, כמו גם של פרסי המשתתפים והצופים.

     

    מעורבות מלאה. במטרה להעביר את המסר ולקדם את מגוון המוצרים המלא של טיק טק, פררו ישראל יצרה 800 קופסאות טיק טק שהוענקו לעיתונאים ומובילי דעה מרכזיים, מנהלי חנויות, סוחרים, וחשוב מכל – מעריצים.

      

    אבני דרך בחייו של טיק טק

    1969 – פררו מתחילה לשווק את סוכריות הטיק טק תחת השם Refreshing Mints.

    1974 – טיק טק משווקת טעמים חדשים, ביניהם קינמון, אניס, תפוח וליים.

    1997 – סוכריות טיק טק משווקות לראשונה בישראל.

    2016 –פררו העולמית פותחת נציגות בישראל.

    2018 – Tak Tak Mixers – הכמוסות עם הטעם המשתנה זוכות בתחרות "מוצר השנה" הודות לטכנולוגיה החדישה שלהן.

     

    דברים שלא ידעת על טיק טק

    • פררו מוכרת יותר מ-40 מיליארד סוכריות טיק טק בשנה.
    • הטעמים הראשונים של טיק טק היו מנטה ותפוז.
    • הפופולריות של טיק טק הרקיעה שחקים בעשורים האחרונים עם שילובו הספונטני של המוצר בסרטים שוברי קופות.
    • תהליך הייצור של סוכריית טיק טק אחת לוקח 24 שעות.
    • Tic Tac Mixers מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת המשנה את טעם הסוכריה בעודה מתמוססת בפה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים