שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הוסף כתבה
    הכי מטוקבקות
      זירת הקניות
      יובנטוס - הגברת המודרנית
      יובנטוס שולטת בכדורגל האיטלקי כבר שבע שנים, אבל הגעתו של כריסטיאנו רונאלדו הפכה אותה למעצמה כלכלית ואפילו מסייעת בקשרי החוץ של המדינה

      בהנהלת יובנטוס, אלופת איטליה בשבע השנים האחרונות וסגנית ליגת האלופות שנתיים מהארבע האחרונות, הציבו לעצמם מטרה בקיץ 2016 – למצב את המועדון באותו סדר גודל הכנסות מסחריות כמו של ה-Big Four האירופי (ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד). כעבור שנה, יובה ביצעה צעד גדול לעבר מטרה זו ברכישת המותג הגדול ביותר בכדורגל העולמי וקבלן זכיות בליגת האלופות, הלא הוא כריסטיאנו רונאלדו.

       

      כזכור, רק לפני מעט יותר מעשור יובה הורדה לליגה השנייה לאחר התפוצצות פרשת השחיתות. המועדון המעוטר באיטליה החל אז בתהליך של בנייה מחדש, שיהפוך אותו לאימפריה לוקלית ומועדון מהמובילים באירופה. במאי 2010 החל אנדראה אניילי בן ה-35 לתפקד כיו"ר המועדון ולקח את תהליך ההבראה כמה צעדים קדימה. היו"ר הצעיר שהגיע עם התלהבות, מוטיבציה וחזון חדש, הפך את הגברת הזקנה לגברת המודרנית, עם שלושה צעדים שיהוו את אבן הפינה בהצלחתו המקצועית והכלכלית:

       

      יובנטוס  ולנסיה (צילום: AFP)
      רונאלדו. גדול יותר מהמועדון(צילום: AFP)

       

      1. יישום רעיון שהועלה ע"י היו"ר הקודם ז'אן קלוד בלאן – בניית אצטדיון בבעלותו הישירה של המועדון, ה-Juventus Stadium (שמו שונה ב-2017 ל-Alliantz Stadium). האצטדיוןהמכיל 41,000 צופים וכל ההכנסות ממנו מגיעים לקופת המועדון.

       

      2. החתמת בפה מארוטה ב-2010 כ-Chief Operating Transfers (ובמאי 2011 למנכ"ל). מהלך שהבריא את המועדון בכמה מישורים. הוא ביצע כמה החתמות שביססו את העוצמה המקצועית של הקבוצה, כמו פירלו, פיאניץ', היגוואין ועוד. מהצד הפיננסי, עשה מהלכים חכמים כמו החתמתם של פירלו ופוגבה בחינם ואת וידאל ב-10.5 מיליון יורו. כל אלה חיזקו את המותג היובנטיני, והצלחת הקבוצה על המגרש הגדילה את מכירות המרצ'נדייז.

       

      מארוטה הביא איתו מסמפדוריה את ראש מחלקת הסקאוטינג, פביו פראטיצ'י ואת אנטוניו קונטה, שהכניס רוח לחימה על המגרש וביסס את הקבוצה כחזקה בליגה עד שעזב ב-2014. לאחריו הגיע מסימילאנו אלגרי, שהמשיך באותו קו עד היום.

       

      כשקונטה עזב הוא אמר משפט שהידהד בראשי המנהלים והניח את היסודות לצמיחה העתידית של המועדון בהמשך: "יובה חסרה את העוצמה הפיננסית כדי להתחרות עם הגדולות של אירופה. הם לא יכולים לאכול במסעדה של 100 יורו למנה עם 10 יורו בכיס".

       

      יובה רכשה שחקנים בסכומים שעד אז לא חשבה בכיווןף, והשיא היה, כאמור, הנחתתו של CR7. הייתה זו הפעם הראשונה שמגיע לקבוצה שחקן שגדול מהמועדון, מגה סטאר, מגה מותג, שמושך יותר אוהדים. אם תמיד זו הייתה אהדת וחיבת האוהדים לצבעים, הסמל והמסורת של השם "יובנטוס", היום המועדון נפתח למשהו חדש, ואולי גם לחוץ יותר להשיג את התואר שברח לו פעמיים.

       

      בכל אופן, עידן חדש נפתח בשחור והלבן, עידן הרונאלדו-מאניה. תוך 24 שעות מרגע הכרזת החתמת הפורטוגלי יותר מחצי מיליון חולצות שלו נמכרו, המינויים אזלו תוך פחות משבוע, וזאת למרות שהקבוצה העלתה את המחירים. הגעתו של רונאלדו הקפיצה גם את סכומי זכויות השידור באיטליה, הובילה לסגירת עסקה מול ESPN על שידור המשחקים בארה"ב ומכירת זכויות שידור לאסיה.

       

      גם מכירת הכרטיסים אצל היריבות במשחקים מול הזברות עלו. בנוסף לכך, נוצר אפקט שרשרת בשוק ההעברות, כאשר כוכבים רבים הגיעו לאיטליה. לתהליך
      הזה שקורה בכדורגל האיטלקי יש השפעה עולמית-כלכלית. החשיפה של הכדורגל לאסיה ולארה"ב מחזקת את קשרי המסחר עם השווקים במזרח והביאה לגידול התיירות עם אוהדים רבים ממדינות זרות שמגיעים לצפות באליל הפורטוגלי ובמשחקים.

      וכאן עולות השאלות: האם המועדון שמעולם לא החזיק שחקן שגדול מהסמל, יצליח להתמודד עם הסטאר הדורשני ביותר בתחום, או שמא הווינר שכל שנה דרישותיו גדלות יתאים את עצמו?

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים