שתף קטע נבחר

הפלוס של דיסני: כל מה שאנחנו יודעים על שירות הסטרימינג

הביטולים של הפקות משותפות לנטפליקס ולמארוול הם רק סנונית ראשונה בתחרות המסתמנת בין שירות הסטרימינג המוביל, לשירות החדש מבית דיסני שיושק בסוף 2019

ההודעה על ביטול "דרדוויל", סדרה מבוססת קומיקס שהיא תוצר של הפקה משותפת של שירות הסטרימינג נטפליקס ואולפני מארוול, לא הגיעה כרעם ביום בהיר: קדמו לה הודעות ביטול לשתי סדרות נוספות - "לוק קייג'" ו"איירון פיסט", והיא מאיימת על המשך שידורן של "המעניש" ו"ג'סיקה ג'ונס", כולן משודרות בנטפליקס ומביאות את הדמויות של מארוול ישירות אל המסך הקטן. רובן אגב, זוכות להצלחה לא רעה גם במבחן הרייטינג, והביטולים האלה הם בעצם חלק מהכנת הקרקע להשקת שירות הסטרימינג של דיסני, שייקרא דיסני+.

 

דיסני פלוס (עיבוד תמונה)
משיקים בעוד שנה. דיסני פלוס(עיבוד תמונה)

 

השירות החדש צפוי להיות מושק לקראת סוף שנת 2019 בארצות הברית, והוא יכלול את מאגר התכנים הרחב של דיסני - כלומר, תכנים של דיסני ופיקסאר, של אולפני מארוול, נשיונל ג'יאוגרפיק וכל מה שקשור ב"מלחמת הכוכבים". המשמעות המיידית היא ששיתופי פעולה מהסוג של נטפליקס ומארוול כבר לא יוכלו להתקיים, ולכן גל ביטולי הסדרות כבר הולך ותופס תאוצה. ההשערות שלפיהן הסדרות האלה יהגרו אל שירות הסטרימינג של דיסני גם הן לא נכונות, והסיבה הפחות רשמית לביטולים האלה קשורה בכלל בנטפליקס - שלא רוצה לפרסם על גבי הפלטפורמה שלה תוכן של מתחרה ישירה, וכאמור מארוול תהפוך להיות כזו בקרוב.

 

נטפליקס חולשת כיום על נתח שוק של 51 אחוזים בארצות הברית, כשאחריה "פריים" של אמזון ו"הולו". מדובר בשירות הסטרימינג הפופולרי בעולם, עם למעלה מ-130 מיליון מנויים משתמשים. עם הכרזת השירות המתחרה מבית דיסני, אמר מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, כי "לדיסני יש עולם תוכן עשיר מאוד, הם יהיו מתחרים טובים". בינתיים, נטפליקס ממשיכה להשקיע משאבים אדירים בפיתוח תוכן מקורי המבוסס על ניתוח הרגלי הצפייה של המנויים. היתרון של דיסני בהקשר הזה - הוא בקיום מאגר עמוס מאוד של תכנים קיימים ופופולריים, שיהפכו להיות זמינים באופן בלעדי על גבי הפלטפורמה.

 

 

ההכרזה על דיסני+ כללה גם הבטחה לכותרים חדשים שיופקו עבור שירות הסטרימינג, כשהם מבוססים על דמויות מוכרות ועל הפקות מצליחות אחרות כמו סדרה חדשה המבוססת על "היי סקול מיוזיקל" - סדרת סרטים לילדים ובני נוער שכבר הפכה למותג משמעותי, או סדרת אנימציה חדשה שתמשיך את ההצלחה הקולנועית של "מפלצות בע"מ" - גם על המסך הקטן.

 

מעבר לתכנים עצמם, בדיסני+ מבטיחים להביא את חוויית המשתמש לשלב הבא, עם רמזים עבים על שימוש במשאבים הקיימים של אולפני דיסני לטובת פיתוח ממשק ייחודי וחווייתי. כדאי לזכור שהמפעל הכולל את עולמות התוכן השונים של דיסני, מתמחה ביצירת דמויות וסיפורים שהופכים כמעט ברגע למותגים גלולבליים. מעבר לכך - השירות של דיסני כבר יכלול אוטומטית גישה לקטלוג תכנים רחב, מה שאומר שגם למפתחי הפלטפורמה תהיה גישה בלתי אמצעית לשימוש בדמויות ובמותגים האלה. מנגד, לנטפליקס יש כבר קילומטראז' לא מבוטל בכל מה שקשור לאיסוף וניתוח נתונים, כשהיא מייצרת להיטים מבוססי מאגרי מידע - תחום שאליו דיסני תצטרך להסתגל במהירות כדי לייצר תחרות אמיתית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים