שתף קטע נבחר

נהגי המוניות: "תנו גם לנו להסיע בעיר ב-15 שקל"

טוענים: "שירות המיניבוסים לפי דרישה של דן ו-Via יגזול מאיתנו עבודה". משרד התחבורה: "השירות החדש שונה ממונית ספיישל. רק מוניות יוכלו למשל לאסוף נוסעים מבתיהם. בעתיד נאפשר גם למוניות שירות לפעול לפי דרישה"

נהגי המוניות זועמים על האישור שקיבלה ויה להפעלת שירות מיניבוסים לפי דרישה בגוש דן. יו"ר ארגון הגג של נהגי המוניות, יהודה בר-אור, ומנכ"ל הארגון אברהם פריד, כתבו לשר התחבורה ישראל כץ ולמנכ"לית משרדו קרן טרנר-אייל, "נדהמנו לשמוע על האישור שניתן לחברת דן ו-Via להפעיל מיניבוסים שלא במסלולים קבועים, כשהטיפול בבקשתנו להפעיל תחבורה שיתופית מתעכב כבר שנתיים". במכתב, שהגיע לידי "ממון", הזהירו נהגי המוניות: "לא ניתן שיישבר מטה לחמנו הדל. לא נשלם את מחיר מיזמי ההיסעים".

 

  • בקרוב בגוש דן: המיניבוס ייסע לאן שתרצו

 

מונית ()
המיניבוסים החדשים - נהגי המוניות מתנגדים

 

לפני כשבוע פרסם ynet כי משרד התחבורה מקדם קווי מיניבוסים גמישים לפי דרישת הנוסעים. המשרד, בשיתוף פעולה עם חברת ההסעות דן, יערוך בשבועות הקרובים ניסוי להפעלת מיניבוסים לפי קריאת נוסעים באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד. בפיילוט צפויים להשתתף כ-100 מיניבוסים חדשים, ועלותו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. לפי משרד התחבורה, השירות החדש יאפשר לנוסעים להזמין נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים בגוש דן כמו בתי חולים, אוניברסיטאות, תחנות רכבת ואזורי תעסוקה.

 

יש להזכיר כי חוק ההסדרים בתקציב 2017-18 כלל תוכנית להתיר למוניות לאסוף על הדרך נוסעים שיזמינו מונית באפליקציה, להסיעם במקביל ולחלק את מחיר המונה. לטענת ארגון הגג של הנהגים, הנושא תקוע במשרד התחבורה, שהעדיף הסעות דרך דן ו-Via.

 

"אין לנו עבודה, והמיזם הזה ייקח את המעט שעוד יש", אמר בר-אור ל"ממון". "בין 10 בבוקר ל-4 אחה"צ מוניות נוסעות ריקות, עוד לפני שהמיניבוסים התחילו לפעול. אין לנו אפשרות להוציא קבלות נפרדות לנוסעים, בתשלום מופחת לכל אחד. שייתנו לנו לבצע נסיעות שיתופיות, וכולם ירוויחו".

 

ארגון המוניות הציע כבר לפני שנתיים שבהסעת כמה אנשים יקבלו שני נוסעים 33% הנחה ממחיר המונה, ושלושה 50%. במקביל, יגדל הסכום שיישאר לנהג. ל"ממון" נודע כי החלוקה תתאפשר במונים החדשים שמתכננת הממשלה, אשר השקתם נדחתה מאפריל 2019 לינואר 2020, אולם בר־אור טוען: "אין לנו שנה לחכות".

 

לטענת הנהגים, ניסוי שערכו במונה מעלה כי בניגוד להבטחות משרד התחבורה, כי שינוי שיטת חישוב הנסיעה יגדיל את הכנסותיהם בעיר ב-12% ויפחיתן ב-7% מחוץ לעיר - ההתייקרות בעיר תהיה נמוכה מ-5%, וההפחתה מחוץ לעיר, כולל נסיעות פרבריות, תגיע ל-30%. בשנה הקרובה, מסתמן, ייערך פיילוט ב-200 מוניות שיבחן את התוצאות של המונים, ואז יוחלט אם לשנות את שיטת החישוב החדשה.

 

מונים אלו אמורים, בין היתר, למנוע מצב שבו שני נהגים נוסעים בו־זמנית על מספר ירוק אחד. הדבר יוצר בעיות בטיחות, ומוזיל את המספר הירוק בשוק. לפי הערכות, מאות נהגים עובדים כך, אף שכיום כבר אין קושי לרכוש מספר חדש ממשרד התחבורה.

 

ממשרד התחבורה נמסר: "השירות החדש שונה ממוניות ספיישל. רק נהגי מוניות יוכלו, למשל, לאסוף נוסעים מבתיהם, ואילו הוא יאסוף רק מתחנות אוטובוס. בעתיד נוסיף יכולת שימוש כתחבורה שיתופית ונסיעה במסלולים משתנים גם למוניות השירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המיניבוסים החדשים - נהגי המוניות מתנגדים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים