שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    ליהנות מכל העולמות: הכירו את תחליפי הלחם שיעשו לכם רק טוב
    מי אמר שחייבים לחם כדי ליהנות מכריך טעים, ארוחה מזינה או כנשנוש בין הארוחות? יש כל כך הרבה אופציות נפלאות לגיוון על מדפי הסופר, שהאמת היא שאין מספיק ארוחות ערב בשבוע בשבילן. אז איך יודעים מה לבחור ומה חשוב לדעת בבחירת תחליף הלחם שלכם, דורית שאלתיאל-יערי, דיאטנית אסם, מסבירה

    העשורים האחרונים הביאו עמם שפע של מוצרים הקורצים לנו מהמדפים ברשתות המזון השונות, ולפעמים כשבא לנו משהו חדש וטעים, אנחנו מוצאים את עצמנו עומדים מול המדף ותוהים מה כדאי לקחת.

     

    אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לגוון ומחפשים אחר תחליפי לחם, יש עולם שלם של מוצרים שיענו בדיוק לצרכים שלכם. הבחירה במוצר הטוב ביותר יכולה להיות מעט קשה. לכן, חשוב לזכור מספר טיפים בעת בחירת תחליף הלחם המועדף עליכם.

    תוכן פרסומי ()
    לא מתחשק לכם לחם? נסו לחמית

    דגן מלא גדל בגן

    כשמדברים על דגן מלא, הכוונה לדגנים המכילים את כל חלקי הדגן ושיש בהם יותר סיבים תזונתיים. לכן, בחירה במוצר המכיל דגנים מלאים מומלצת ועדיפה על פי מוצר עם דגנים לא מלאים. רשימת הרכיבים במוצרי מזון מסודרת לפי כמות כל מרכיב במוצר עצמו, כאשר הרכיב הראשון הוא בכמות הגדולה ביותר והרכיב האחרון הוא בכמות הנמוכה ביותר במוצר.

     

    כשאתם בוחרים תחליף לחם וודאו שהרכיב הראשון ברשימת הרכיבים הוא דגנים מלאים. דוגמא למוצרים כאלה תמצאו בסדרת לחמית של "אסם" או פריכיות דקות ונימוחות של "פיטנס". כך, תקבלו מוצר בעל ערך תזונתי גבוה יותר.

    תוכן פרסומי ()
    דגנים מלאים - ערך תזונתי גבוה יותר
     

    הקפידו על פשטות

    חשוב לקרוא את רשימת הרכיבים ואת הטבלה התזונתית של מוצרי מזון. העדיפו תחליף לחם עם רשימת רכיבים פשוטה וברורה מכיוון שהפשטות תמיד מנצחת. דוגמא למוצר עם רשימת רכיבים כזו היא "פריכונים". בנוסף, כשאתם בוחרים בתחליף לחם הקפידו לקרוא את הטבלה התזונתית והעדיפו את המוצר עם כמות הנתרן הנמוכה ביותר.

     

    כמה נתרן יש במזון שאתם אוכלים? חפשו את הערכים הנמוכים כמו בפריכונים
    כמה נתרן יש במזון שאתם אוכלים? חפשו את הערכים הנמוכים כמו בפריכונים
      

    כמות זה שם המשחק

    לעיתים קשה לנו לעצור גם אחרי ששבענו, כדאי לא להפריז בכמות הנצרכת, העדיפו תחליפי לחם באריזות אישיות. בנוסף זכרו כי פרוסת לחם אחת מכילה כ-80 קלוריות ולכן הערך הקלורי של תחליף לחם אחד צריך להיות בסדר גודל דומה, כמו, למשל, בסדרת מוצרי "טוסטעים".

    תוכן פרסומי ()
    זה טעים!
     

    סיבים, סיבים, סיבים

    שימו לב לכמות הסיבים התזונתיים במוצר, העדיפו תחליף לחם המכיל סיבים תזונתיים בכמות גבוהה יותר בהשוואה לאחרים, כמו למשל מוצרי "לחמית" ואל תשכחו גם לשתות מספיק מים כדי ליהנות מיתרונות הסיבים התזונתיים, כמו סיוע בתהליך העיכול.

     

    נכון, לפעמים לאכול נכון מרגיש כמו פאזל או חידה קשה מאוד לפיצוח, אבל אם תשאלו אותנו, הסוד נעוץ בידע ובהרגל. ככל שתדעו יותר, תדעו גם מה כדאי להכניס לעגלת הסופר ובעיקר, לא לשכוח שאכילה מגוונת ומאוזנת היא המפתח להצלחה.

    תוכן פרסומי ()
    סיבים חשובים לבריאות
     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים