שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    משומשת לא זזה

    למכור מכונית משומשת בשוק הפרטי זה אתגר לא קטן ופעמים רבות כואב בכיס ובאגו. איך הגענו למצב הזה ומה אפשר לעשות כדי לפצח את השיטה

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    איך הגענו למצב בו כל-כך קשה למכור מכונית משומשת? התשובה שכיום אין זמן טוב למכור מכונית משומשת. המצב תמיד פועל לטובת הקונה ולא לטובת המוכר. ניקח את השבוע הנוכחי כדוגמה: כמעט סוף שנה ומה זה אומר? שמחירי המכוניות המשומשות צפויים לרדת. אז נדחה את מכירת המכונית המשומשת לינואר? זה לא הגיוני, אבל בכל מקרה כנראה נצטרך לעשות זאת. אלא שאז מישהו יסביר לנו שירידת הערך האמיתית מתרחשת אחרי ינואר, כשהשוק מעכל את ההשפעות של השנה החדשה.

     

    לוח שנה (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    אז לא נמכור בינואר. אבל פברואר בעייתי, בגלל החורף. ואחר כך מגיע פסח. אף אחד לא קונה מכונית משומשת בפסח. ואז מגיע הקיץ. רשימת התירוצים ברורה ומוכרת: אף פעם לא טוב למכור מכונית משומשת. אך האמת היא שבשנים האחרונות הפך להרבה יותר קשה, וחלק גדול ממוכרי המכוניות המשומשות באמת מתקשה להיפטר מהאוטו. ובואו לא נשכח שמדובר כאן בנכסים בשווי של עשרות אלפי שקלים.

     

    מה קרה בעצם? הגורם הראשון הוא ההשתלטות של רשתות הטרייד-אין הגדולות על הסחר במכוניות משומשות. זה מאוד פשוט: לפי הערכות, כיום יותר מחצי מענף הסחר של רכבים משומשים נשלט על-ידי הטרייד אין. האם הרשתות מציעות משהו שאנחנו כמוכרים פרטיים לא מציעים? כמובן.

     

    הן מציעות רכישה ממקומות גדולים ומסודרים. סוג של בטחון שהצרכן הפרטי לא יכול לספק. ומעבר לכך הן מציעות אחריות. ומימון. והן גם מתמחות בפרסום של מכוניות משומשות באינטרנט, הן משקיעות בכך משאבים כלכליים ניכרים, ולכן המודעה שלנו, של הקורולה או של המאזדה המשפחתית, אינה מקודמת כפי שמודעה של רשת טרייד-אין גדולה מקודמת.

     

    התוצאה היא שקשה מאוד למצוא דווקא את המכונית המשומשת שלנו בלוחות המקוונים כאשר אנחנו רוצים למכור אותה. עד כאן זה לא נראה טוב ובצדק: גם הלקוחות שיגיעו אלינו לא יקבלו אחריות, והשבחה של מכונית עייפה ישחוק עוד יותר את השורה התחתונה של העסקה. כי מה לעשות שאנחנו לקוחות פרטיים והם לא. אז שוב אנחנו בבעיה.

     

    אבל זו לא הבעיה היחידה: עוד סיבה שקשה לנו למכור את המכונית המשומשת נוגעת להנחות שמעניקים יבואני הרכב על מכוניות חדשות. יותר נכון: המימון: כדי לקנות כיום מכונית חדשה מיבואן רכב או מחברת ליסינג, כל מה שצריך זה להביא סכום כסף שכל אחד יכול להשיג. מה זה אומר? שלושים, אולי ארבעים אלף שקלים. לפעמים פחות - וישר מקבלים אישור מהבנק להלוואה.

     

    לציבור בישראל יש יד קלה על ההדק הכלכלי בכל הקשור בהלוואות והתוצאה היא שמי שיש לו סכום יחסית קטן, יכול לקנות מכונית חדשה מהניילון. ומכיוון שזה המצב, מדוע שמישהו יבוא אלינו אם יש לנו מכונית יחסית ישנה, בלי אחריות, ובלי תשלומים? אז הנה עוד סיבה מדוע שוק המכוניות המשומשות תקוע.

     

    וזה לא רק זה: אנחנו חיים גם בשוק שאין בו תחלופה. מכוניות ישנות לא מיוצאות ממדינת ישראל. תכנית הגריטה, התכנית שבה מקבלים כסף על הגרוטאה הישנה, אינה מניבה תוצאות משמעותיות. אז גם אין מכוניות שנפלטות מן השוק. העסק תקוע ואם קשה להיפטר ממכונית ששווה 30 אלף שקל, אז מי שרצה לקנות מכונית ששווה 60 אלף שקל, לא יקנה. ומי שרצה למכור מכונית ב-60 אלף לא יקנה מכונית חדשה. אז לכן קשה למכור מכונית משומשת, במיוחד כיום. המצב הזה רק יחמיר. תכוננו להיתקע חזק עם מכונית משומשת.

     

     

    הפתרון? ליסינג פרטי תפעולי. המקדמה קטנה מאד - תלוי ברכב שתבחרו - ומשם תשלומים חודשיים קלים אשר מכסים לא רק את עלות הרכב אלא גם את הביטוח שלו, טיפולים ועוד. עברה תקופת הליסינג? אין בעיה. החזר את הרכב ובחר לך כרכרה חדשה מההיצע הגדול ולפי התקציב החדש. אין סחר-מכר ולא צריך וויתורים כואבים.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים