שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "מאוהבת ומפחדת להרוס לעצמי את הקשר"
    קשר רומנטי חדש מטבעו גורם ללחץ ולמתח. אך אם את מוצאת את עצמך יושבת על קוצים עד שהוא סוף-סוף שולח לך הודעה, כנראה שאת צריכה לשנות את המצב. התנהגות אובססיבית או חרדתית עשויה להחליש אותך ולהוריד מכוח המשיכה שלך. אימון אישי

     

    צפו: שרון שחף עם טיפ לנשים

    צפו: שרון שחף עם טיפ לנשים

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    נשים רבות מאבדות באחת את כוחן כשהן נכנסות לקשר רומנטי. הדבר הראשון שגורם לחולשה רומנטית הוא ויתורים ופשרות. את יוצאת למשל עם מישהו שלא מוכן להגדיר את היחסים ביניכם, עם גבר נשוי או עם מישהו שיש לו חברה, ואז את מאבדת את כוחך עוד לפני שהתחיל הקשר. אבל לא חייבים להשתמש בדוגמאות הקיצוניות הללו. גם אם הוא אינו נשוי או בזוגיות, הוא עדיין יכול לרצות סוג שונה של זוגיות, ולגרום לך לתהות אם עלייך להתפשר. כך, למשל, את עשויה להתאהב בגבר שמספיק לו להיפגש פעם בשבוע בזמן שאת רוצה לפחות פעמיים; או כשאת רואה באופק חתונה וילדים בזמן שאותו זה מלחיץ וכל הקונספט הזה עוד נראה לו רחוק.

     

    כדי לדעת האם עלייך להתפשר על הפערים הללו, עלייך לשאול את עצמך עם מה את יכולה לחיות ללא תסכול מתמיד וכעס. הבעיה היא שרוב הנשים לא שואלות את עצמן את השאלה הזאת, ובמקום זה הן בוחרות להתייעץ עם כל העולם ואשתו, ומאחר ולכל אחד ואחת יש דעה, טקטיקה זו בעיקר מחלישה. אם את מזהה את עצמך בסיטואציה, אני מזמינה אותך להפסיק להתייעץ עוד היום. זה לא אומר שאת לא יכולה לשתף, אבל את יכולה גם לומר לצד השני, "אני רק רוצה לשתף, לא לקבל עצות".

    זוג שומר על דיסטנס (צילום: Shutterstock)
    חוששת שירד לו ממני(צילום: Shutterstock)
     

    בהכללה גסה, רוב הנשים לוקות בשיפוט עצמי מחמיר, ויש לזכור כי קשר רומנטי חדש מטבעו גורם ללחץ ולמתח. אם, למשל, את מתחילה לשפוט את עצמך על זה שאת בכלל נלחצת, או על זה שאת יושבת על קוצים עד הרגע שבו ההודעה שלו מגיעה, את פשוט לא הוגנת כלפי עצמך כי זה לגמרי טבעי. אז מה את יכולה לעשות עוד היום כדי לשנות את המצב?

     

    1. לחזור לשפיות

    היי כל הזמן קשובה פנימה למקום שאת נמצאת בו מבחינה רגשית, ובכל פעם שאת נמצאת במקום של מועקה ופחד ולא מסוגלת להתרכז בכלום, המשימה מס' 1 שלך היא להחזיר את עצמך לסנטר. איך עושים זאת? את יכולה להחליט שאת שמה הכול בצד, ומתרכזת במשימה הנוכחית שלך בעבודה כאילו אין מחר. את יכולה להיעזר בפעילות ספורטיבית, במדיטציה או לשבת במשך שעה ולראות סדרה, בזמן שהטלפון נמצא בחדר אחר על שקט. את יכולה גם להיפגש עם חברה טובה ולהשאיר לשעתיים את הטלפון בתיק.

     

    לא חשוב מה תעשי, העיקר שזה יעזור לך להגיע למקום שיש בו יותר ספייס פנימי. זה לא מקום ששום דבר לא מפריע לך, אלא מקום שבו קיימת שלווה מסוימת סביב הפחדים והחששות שלך. ורק להדגיש, פעילות מסכים היא אולי האלטרנטיבה הזמינה והמתבקשת, אך פעילות זו גם יוצרת חוסר שקט פנימי ומגבירה את הרגשות הקשים. חשוב להבין שאנשים תמיד מרגישים את האנרגיה שאנחנו משדרים. כשאת מלאת פחד ומשדרת שאת לא חושבת שירצו אותך, הוא מרגיש בכך ומתרחק. אך כשאת שלווה ומרוצה, הוא מתקרב.

     

    זה ממש כמו ברז שאת פותחת וסוגרת. הפחד, גם אם את לא מראה אותו, מוריד מכוח המשיכה שלך, ויכול לגרום לו לעזוב או להיעלם, ואם הוא נשאר - זה פוגע במערכת היחסים וביכולת שלו לשאת אליך עיניים.

     

    2. קבעי סטנדרט וחזון

    הסטנדרט הוא אישי שלך והוא שקובע מה את צריכה לעשות כדי להיות שלווה ומאושרת. דייקי את הסטנדרט שלך על ידי יצירת רשימה או חזון. התחילי ממה שאת יודעת שאת רוצה והמשיכי במה שאת יודעת שאת לא רוצה. במקרה של הדברים שאינך רוצה, הפכי אותם לדברים שאת רוצה. במקום "אני לא רוצה מישהו קמצן", רשמי "אני רוצה מישהו לארג'".

     

    3. קווים אדומים

    שאלי את עצמך מהם הקווים האדומים שלך והישארי נאמנה לסטנדרט שלך, כי זה מה שאת צריכה כדי להיות מאושרת. יש מספיק אנשים בעולם שמתאימים לסטנדרט שלך, וכשאת בוגדת במה שחשוב לך, את בוגדת בעצמך. ואז זה גם מחליש אותך וגם מרחיק אותו ממך ומהזוגיות שאת רוצה.

     

    בהצלחה!

     

     

    שרון שחף היא מאמנת אישית, מומחית לאימון רגשי 

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: Shutterstock
    הוא בעניין שלי עכשיו. אבל מה יקרה מחר?
    צילום: Shutterstock
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים