שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בוחרים נכון

    בכל יום אנו עושים המון בחירות: מה לשים בכריך, איזה סרט בנטפליקס, למי להצביע באח הגדול. אבל רק בחירה אחת - איזו מכונית - יכולה להיות בעלת משמעות לאורך כמה שנים טובות. איך לא לטעות

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    היום הגיע וזה הזמן לרכוש מכונית חדשה. את הכללים הבסיסיים פחות או יותר אנחנו כבר יודעים: כלומר לכמה אנשים המכונית הזו מיועדת, האם אנחנו כוללים נהג צעיר, כמה חשוב לנו העיצוב, וגם כמובן המחיר. כל זה טוב ויפה, אך הבעיה היא שכיום במדינת ישראל לקוחות רבים צריכים לקחת עוד שיקול בחשבון, שבעבר לא היה כל כך משנה: נושא המרחק מהעבודה. כלומר כמה קילומטרים (ושעות) הרכב ייסע מדי יום. יותר ויותר ישראלים עובדים הרחק ממקום מגוריהם, במפעלים גדולים בחיפה, יקנעם, קריית גת ועוד, והאפשרות של נסיעות מרובות למרחקים ארוכים נראית יותר ריאלית מתמיד.

     

     

    אז מה משנה לנו בעצם כמה ניסע? ובכן, קודם כל זה משנה בגלל הדלק שנשרוף. מעבר לכך זה משנה מאד בגלל הבטיחות. וגם זה משנה ברמת הפרטים הקטנים מאוד, כמו למשל האם רוב הנסיעה מתבצעת בכביש חוצה ישראל, או בכלל בדרכים לא ממש סלולות בין כרמי זיתים בגליל. מבחינת מסלול הנהיגה היומי, חשוב שנדע בדיוק איזו טכנולוגיה אנו רוצים שתהיה לנו במכונית. מדוע? כי כיום יותר ויותר מכוניות מצוידות בטכנולוגיה שבפועל הופכת את הנהג למעט משני בתמונה.

     

    קחו למשל מכונית מודרנית עם בקרת שיוט אדפטיבית. אם מכונית כזו צריכה לנסוע מתל אביב ליקנעם, הנהג יכול ללחוץ בתחילת הנסיעה על כפתור בקרת השיוט האקטיבית והמכונית תיסע במהירות קבועה במשך שעה בלי שהנהג יצטרך להאיץ ולהאט. אם המכונית שמקדימה מאטה, גם היא מאטה. המערכת הזו קיימת במספר גדול של מכוניות שכדאי לבחור אם אנו נוסעים הרבה. המערכת הזו בפירוש לא מחליפה את הנהג, והיא לא כאן כדי שנוריד עיניים מהכביש או נסמס בטלפון, אך היא תורמת המון לרוגע של הנהג ומורידה מרמת המתח.

     

    עוד שאלה חשובה היא איזו מערכת הנעה אנחנו רוצים: רגילה? היברידית? אולי דיזל? ויותר חשוב: בחודשים הקרובים ייכנסו לישראל כמה דגמים של מכוניות חשמליות או חשמליות למחצה. בהן כאלה שיכולות לנסוע כמה עשרות קילומטרים אחרי שהטעינו אותה, וזה לפני שמנוע הבנזין מתחיל לפעול. אז אם אנחנו נוסעים 4 פעמים ביום מראשון לציון להרצליה, ייתכן למשל שנבלה שעה בפקק בכל כיוון, אך לא נשרוף בנזין כלל. וזה חיסכון משמעותי.

     

    שיקול נוסף, האם הרכב ייסע בדרכים משובשות? אז אולי שווה לבחור רכב מעט גבוה. או שאנו חיים בכפר בגליל בו שיפועי הכבישים מאד קיצוניים ורכב 4X4 ייתן בטחון רב בעיקר בחורף. וכמובן: מה נעשה עם הרכב בסוף שבוע? אם הוא ישרת את כל המשפחה- אולי עדיף משהו יותר גדול, לא?

     

    ועוד נקודה קריטית שלצערי לא נמצאת תמיד בראש סולם העדיפויות: בטיחות. אפשר כבר לומר בביטחון שגם מי שמבלה על הכביש הרבה וגם מי שמבלה על הכביש מעט, זקוק למערכות הבטיחות המתקדמות ביותר: כאלה שיודעות לתת ברקס בשנייה שהנהג לא שם לב, להרעיד את ההגה כשהמכונית סוטה מהנתיב, בקיצור לתת לנהג מעטפת בטוחה ביותר.

     

     

    אפרופו שיקולי קילומטראז': כיום הולכים לעבוד היכן שהתנאים הם הכי טובים ולא שווה להפסיד משרה טובה בשביל עוד חצי שעה נסיעה. אבל מי שקונה מכונית בשביל לנסוע כל יום שמונים או מאה קילומטרים ירגיש מהר מאוד כמה יהיה קשה למכור את המכונית בבוא היום, וכמה פתאום מבאס לגלות שהטיפול השנתי הפך לטיפול הרבעוני.

     

    בליסינג תפעולי פרטי אין כזו בעיה. תוכלו לבחור מההיצע של המכוניות החדשות ביותר שיש בשוק הרכב. הנסועה, כלומר מספר הקילומטרים שהמכונית יכולה לנסוע מדי חודש גדולה יותר. ובנוסף התחזוקה והטיפולים מבוצעים על חשבון חברת הליסינג. וכמובן, המצב הבלתי אפשרי של למכור מכונית עם קילומטראז' גבוה נחסך מהלקוח.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים