שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את אינובסטה
    סטארטאפ השבוע שלנו הוא אינובסטה, כלי המאפשר למשקיעים לקבל החלטות השקעה מושכלות וטובות יותר באמצעות חכמת המונים. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

    תעודת זהות:

     

    שנת הקמה: 2017

    מייסדות: 2017 - חנה רדו, יהלי הררי, קרן קיי. 2018 - עדי סקופ כרמון.

     

    שנות עבודה בניו יורק: יהלי הררי, שותפה מייסדת ומנכ״לית החברה נמצאת בעיר כבר 19 שנה. קרן קיי, שותפה מייסדת וסמנכ״לית השיווק הצטרפה לפעילות בניו יורק לפני כשנה וחצי.

     

    מה הרעיון?

    אינובסטה היא כלי המאפשר למשקיעים מורשים ושאינם מורשים, קטנים כגדולים, לבחון השקעות במיזמים ולקבל החלטות השקעה מושכלות וטובות יותר באמצעות חכמת המונים רלוונטים. בתהליך ייחודי הופך הגורם האנושי הרלוונטי למנוע של הבעת דעה ואימות נתונים, באופן שמאפשר יצירת תובנות וידע חדש שאינו קיים היום במערכות קיימות.

     

    איך הוא נולד?

    אינובסטה נולדה מתוך שיחה על הפער הבלתי נתפס בין כמות הכסף המושקעת בסטארט אפים וחברות חדשניות לבין אחוזי ההצלחה של החברות.

    יזמים ומשקיעים נותנים ממיטב זמנם, כשרונם וכספם על מנת לקדם חדשנות ולבנות מיזמים רווחיים, ועדיין אחוז קטן מהחברות הופך לסיפור הצלחה ומחזיר את ההשקעה. אז איך ניתן להבחין בין רעיונות נהדרים למיותרים? איך בכל זאת ניתן להגיע להחלטות טובות יותר? משקיעים צריכים יידע.

    הדרך בה משקיעים מקבלים מידע צריכה להשתנות. כיום משקיעים נוהגים לקבל חוות דעת מיועץ או מומחה יחיד וכמובן לאסוף יידע שקיים ברשת. אבל דעתו של מומחה יחיד עלולה להיות מוגבלת או מוטה, ומידע שקיים ברשת אינו מתייחס לרעיון חדשני וספציפי שטרם בא לעולם. זו שיטה מיושנת שבמרבית המקרים אינה מוכיחה את עצמה. ראינו כיצד קטגוריות שונות משתמשות בחכמת המונים, אוספות ידע חדש ומעבדות אותו כך שייתן תמונת מצב מדויקת ויעילה. דוגמה שכולנו מכירים היא ווייז שנותנת לנו לקבל החלטה לגבי מסלולי נהיגה קצרים באמצעות שימוש במידע המתקבל מהמונים רלוונטים. הידע קיים בעולם, ואם נשלב פילוסופיה חדשנית עם טכנולוגיה מהפכנית, נוכל לתת למשקיעים גישה ליידע הזה.

    הטכנולוגיה של אינובסטה, בדומה למערכות ביג דאטה בעולם המודיעין, יודעת להתאים בין בעלי ידע לבין מיזם ספציפי, לייצר, לאסוף ולתעד שיחות המתנהלות לאורך כל חיי החברה ולהוות מקור של דאטה חדש ואמין.

    המערכת שלנו יודעת להביא עשרות ומאות מומחים ומשתמשים פוטנציאלים להשתתף בתהליך מובנה, לתרום ידע, דעות ומחשבות ולהנגיש את האינפורמציה למשקיעים.

    זהו אינדקס חדש שבוחן חברות מעבר להסתכלות המסורתית של נתונים פיננסיים, ויודע לצפות את אחוזי ההצלחה שלהן. חשוב לציין שהרגולציה מאפשרת היום למיליוני משקיעים חדשים להשקיע בחדשנות באמצעות מגוון ערוצי השקעה חדשים, כדוגמת מימון המונים, אבל למשקיעים אלה אין היום כלים זמינים שיעזרו להם לקבל החלטות השקעה נבונות.

    אינובסטה משלימה את המהפיכה של עולם ההשקעות החדש, ואנחנו מאמינות שבעתיד הקרוב נהפוך לכלי המוביל בעולם קבלת החלטות השקעה.

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארט אפ?

    יצאנו לבחון את השוק, דיברנו עם משקיעים וגופי השקעה וגילינו שיש צורך אמיתי ומוכנות לאמץ פתרונות חדשים. משקיעים איתם דיברנו על הרעיון כחלק ממחקר השוק, הפכו להיות גם המשקיעים הראשונים שלנו.

    באמצעות החממה הטכנולוגית The Time קיבלנו מענק מהרשות לחדשנות, ובנוסף זכינו לאמון ולמימון ממשקיעים פרטיים ויצאנו לדרך.

     

    - ()
    מייסדות אינובסטה.

     

    לו הייתם מתחילות מהתחלה, מה הייתן עושות אחרת?

    האמת היא שכשאנחנו מסתכלות לאחור אנחנו מבינות שהדרך שעברנו היתה דרך הכרחית, ואין בנו חרטה על צעדים שעשינו. בהתאם לפילוסופיה של החברה שלנו, הקפדנו לקבל פידבק רציף מהסביבה הרלבנטית וידענו לשמור על גמישות מחשבתית, תפעולית וטכנולוגית. אם יש דבר שהיינו אולי עושות אחרת זה לתת משקל משמעותי יותר לממשק המשתמש כבר בשלבים הראשונים.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    אחת מנקודות המפנה המשמעותיות ביותר שלנו היתה המעבר מפלטפורמת דיו דיליג׳נס לקבלת החלטות השקעה במיזמים בתחילת דרכם לפלטפורמה שמספקת ומתעדת מידע מלא ועדכני על חברות לכל אורך חייהן. כך למעשה הופכת אינובסטה למקור מידע ייחודי שמתעד אירועים משמעותיים בחיי חברות לאורך זמן. זהו אינדקס נחוץ ויחיד מסוגו כיום.

     

    מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    אינובסטה נועדה מראש לשרת מיליוני משקיעים, קיימים וחדשים, וניו יורק היא המרכז הפיננסי המשמעותי ביותר בעולם. כאן השוק שלנו.

     

    מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

    הזמן הנכון להגיע לעיר משתנה מן הסתם בין חברות שונות מקטגוריות שונות, אבל אנחנו חיכינו עד שתהיה לנו ורסיה ראשונה של מערכת עובדת ויכולת מימונית ראשונית להגיע לקהל היעד שלנו.

     

    מספר עובדים בניו יורק: 2.

    האם מחפשות עובדים? בהחלט, כרגע מחפשות עובד/ת למחלקת השיווק.

    כמה גייסתן? עד כה גייסנו כמיליון וחצי דולר.

     

     

    www.innovesta.com

     

    מפת הסטארטאפים הישראליים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטאפים והוקמה על ידי גיא פרנקלין, מנהל SOSA NYC

    www.IsraeliMappedinNY.com


    פורסם לראשונה 21/12/2018 07:04

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים