שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן אינטליגנציה: זה הרמקול הביתי החכם ביותר
    הרמקולים החכמים של גוגל, אפל, אמזון ומיקרוסופט נשאלו לא פחות מ-800 שאלות. מי מהסייעות הקוליות הצליחה לתת יותר תשובות נכונות?

    עבור המשתמשים בישראל, רמקולים חכמים בסביבה הביתית הם עדיין סוג של חלום רחוק מסיבה אחת פשוטה: הסייעות הקוליות המוטמעות בתוכם לא יודעות לדבר עברית. ולמרות זאת, מדובר בשוק תחרותי שהולך וצובר תאוצה, כשהיום סייעות קוליות מסוגלות לספק מידע מגוון ולבצע משימות שונות - החל מארגון יומן פגישות, דרך השמעת מוזיקה ועד לביצוע רכישות מקוונות. בזמן שאנחנו ממשיכים לחכות לגרסאות העברית, רמקולים חכמים הופכים יותר פופולריים בקרב משתמשים דוברי אנגלית, ואפשר למצוא אותם היום ביותר מרחבים ביתיים וגם עסקיים. אבל עד כמה הם באמת יעילים?

     

    רמקול חכם ()
    מימין: אינבוק, אקו, גוגל הום והום פוד

     

    האנליסטים וויל ת'ומפסון וג'ין מנסטר ביצעו מחקר שנתי עבור Loup Ventures - קרן השקעות הממוקדת בטכנולוגיות מתקדמות, וביקשו לבחון עד כמה חכמים הרמקולים הפופולריים ביותר בשוק היום: גוגל הום (Google Home), אמזון אקו (Amazon Echo), הום פוד של אפל (HomePod) ואינבוק של מיקרוסופט (Invoke). המחקר כלל מערך סדור של 800 שאלות (או פקודות) שהוצגו לרמקולים, בחלוקה לחמש קטגוריות שימוש מרכזיות: "מקומי", "מסחרי", "ניווט", "מידע" ו"פקודות". כך למשל, בקטגוריית "מקומי" נשאלו הסייעות הקוליות היכן נמצא בית הקפה הקרוב ביותר, בקטגוריית "מסחרי" הן נדרשו להוסיף מוצרים לעגלת הקניות, ובקטגוריית ה"פקודות" הן נדרשו לתת תזכורות מסוגים שונים.  

     

    רמקול חכם ()

     

    באופן חד-משמעי, הסייעת הקולית של גוגל (Google Assistant) הוכיחה עצמה כחכמה ביותר: היא גם הבינה 100 אחוז מהשאלות והפקודות שנדרשה להן, וגם הצליחה להשיב נכונה על כמעט 88 אחוז מסך השאלות. אחריה במדרג נמצאת הסייעת הקולית של אפל, סירי, שביצעה קפיצה משמעותית מהשנה שעברה והצליחה להשיב על 74.6 אחוז מהשאלות. צמודה אליה אלכסה של אמזון (72.5 אחוז), ואת הרשימה סוגרת קורטנה של מיקרוסופט (63.4 אחוז).

     

    הסייעת הקולית של גוגל הצליחה להפתיע גם בקטגוריית המסחר האלקטרוני - שלכאורה אמורה הייתה להיות בכיס הקטן של אמזון. בסופו של דבר, גוגל אסיסטנט התגלתה כמועילה יותר בכל הקשור למידע על מוצרים ועל איפה אפשר לרכוש אותם, וגם שירות "גוגל אקספרס" הוכיח את עצמו כנוח למדי בכל הקשור לקניות מקוונות ולאספקה של מוצרים. מהמחקר עולה גם כי רכישת מוצרים באמצעות פקודות קוליות היא עדיין לא פרקטיקה נהוגה במיוחד אצל משתמשים, שמעדיפים כרגע להיעזר ברמקולים החכמים שלהם רק לצורכי מחקר שוק.

     

    הסייעת הקולית של גוגל בפעולה

    הסייעת הקולית של גוגל בפעולה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    על אף שהשאלות והפקודות מופנות בעצם לסייעות הקוליות המוטמעות בכל אחד מהמכשירים, המחקר ממוקד ברמקולים חכמים. החוקרים מסבירים שיש הבדל בדפוסי השימוש במכשירים שונים המכילים סייעות קוליות - כך שהתפקוד של גוגל אסיסטנט לדוגמה במסגרת רמקול חכם, הוא קצת אחר מאשר התפקוד שלה במסגרת סמארטפון.

     

     

    הסייעת הקולית של גוגל קיבלה השנה זריקת אנרגיה במסגרת כנס המפתחים של גוגל, במהלכו הודגמה טכנולוגיית ה"דופלקס" - המאפשרת לגוגל אסיסטנט לנהל בעצמה שיחות עם נותני שירות אנושיים, ולמלא משימות מורכבות יותר כמו הזמנת מקום במסעדה. בגוגל הבטיחו אז כי עד סוף השנה הנוכחית הסייעת הקולית תהיה זמינה למשתמשים ב-30 שפות נוספות, ולנו רק נותר להחזיק אצבעות ולקוות שהשפה העברית נמצאת שם ברשימה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים