שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה יחלו הערב: כך ייראה המסלול

    תחילה יועתקו תשתיות המים, החשמל והתקשורת ברחוב, כדי לפנות רצועה למעבר הרכבת שתחבר בין יהוד למרכז תל אביב דרך ציר אלוף שדה. תחילת העבודות: ברחוב ארלוזורוב בת"א. הקו יעבור כולו במפלס הרחוב ולא מתחת לקרקע כמו הקו האדום, ותושבים לאורך הציר מוחים. צפו בהדמיה

      

    מסלול הקו הסגול. באדיבות נת"ע    (באדיבות נת"ע)

    מסלול הקו הסגול. באדיבות נת"ע    (באדיבות נת"ע)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    חברת נת"ע, האחראית על הקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין גוש דן, מתחילה בביצוע הקו הסגול של הרכבת הקלה. כבר הערב (ב') יחלו עבודות בתוואי הקו ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, במקטע שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן. במהלך העבודות יישארו שני נתיבים פתוחים לכל כיוון, ועבודות שמחייבות סגירת כבישים יתבצעו בהמשך - בשלב זה רק בלילות.

    תחילת עבודות הקו הסגול (באדיבות נת
    הקו הסגול -הדמיה(באדיבות נת"ע)

    הקו הסגול יעבור מיהוד-מונוסון למרכז תל אביב דרך בית החולים שיבא, ציר אלוף שדה ושכונת התקווה. הוא ישתלב עם הקו האדום שנסלל בימים אלה, ועם הקו הירוק שביצועו יחל בחודש הבא. מערכת קווי הרכבת הקלה, כך אומרים בנת"ע, תשרת יותר מחצי מיליון תושבים ביום. הקו הסגול יעבור כולו במפלס הרחוב ויזכה לעדיפות ברמזורים, כדי לספק לנוסעים את השירות היעיל ביותר.

     

    התושבים מעדיפים קו תת-קרקעי

    עבודות הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב מלוות במחאה של תושבי הרחוב, לאחר שנת"ע הפקיעה שטחים לצורך מעבר תוואי הרכבת - בין היתר שטחים של מדרכות, חצרות וחניות. מדובר במרחק של כארבעה מטרים לערך בשני צידי הרחוב. 

     

    בנוסף, בשנים האחרונות התנהל מאבק משפטי בין נת"ע לעיריית רמת גן על מתווה הקו הסגול. בעוד שבנת"ע מתעקשים שהקו יעבור במפלס הרחוב, בעיריית רמת גן דרשו שהרכבת הקלה תעבור מתחת לפני הקרקע, כפי שקורה במרכז תל אביב. ראש העירייה החדש, כרמל שאמה הכהן, הבטיח לאחר בחירתו שייאבק על המתווה. בכל מקרה, יחלוף זמן רב עד שהעבודות יגיעו לאזור רמת גן.

     

    לחצו על המפות לצורך הגדלה:

     


     


     

    העבודות יתבצעו במקטעים, באופן מדורג ובשני שלבים: בשלב הראשון יועתקו תשתיות המים, החשמל והתקשורת כדי לפנות רצועה למעבר הרכבת. בשלב השני יותקנו התשתיות הרכבתיות והמסילות. במהלך השנה הקרובה מתוכננות עבודות לאורך הרחובות ארלוזורוב ובן יהודה בתל אביב. בהמשך יתקדמו העבודות גם לרחוב אלנבי, לדרום תל אביב, לציר אלוף שדה ולשלוחות המזרחיות של הקו.

     

    מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און אמר כי "נת"ע עובדת יום ולילה לקידום רשת הקווים שתשרת מאות אלפי תושבים, ותחסוך מהם את הפקקים ואת בעיות החניה. הקו האדום מתקדם בהצלחה לפי לוחות הזמנים, ובקרוב יצטרפו אליו הקו הסגול והקו הירוק, שישנו את מפת התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב".

     

    שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין כי רשת קווי הרכבת הקלה בתל אביב היא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום באמצעות חברת נת"ע. "העבודות לביצוע הקו הראשון מתנהלות בהתאם למתוכנן, וכעת יוצא לדרך השלב הבא בפרויקט, שיבטיח רשת מתקדמת להסעת המונים בתל אביב ובגוש דן, שתאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

     

    השר כץ הוסיף כי חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שרבים הטילו ספק לגביו, הפך כבר מזמן למציאות. שני הקווים הנוספים, הקו הירוק והקו הסגול, יחד עם הקו האדום המוקם בימים אלה וצפוי להיחנך בסוף שנת 2021, ישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. "רבים חתמו על הצהרות ותוכניות, רבים הניחו אבני פינה, אנחנו מבצעים. בעוד שנים ספורות המציאות בגוש דן תיראה אחרת לחלוטין", הוסיף השר כץ.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים