שתף קטע נבחר

סיוע כספי עסקים שנפגעו מעבודות הרכבת הקלה בתל אביב

עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר החלו בפרויקט שמטרתו להקל על בתי העסק הממוקמים בסמוך לאתרי העבודה של הרכבת. בין התנאים לקבלת הסיוע - עסקים בקו ראשון לעבודות או כאלה שהגישה אליהם נחסמה

קול קורא לסיוע כספי לעסקים המצויים בתוואי עבודות הרכבת הקלה בתל אביב-יפו: עיריית תל אביב- יפו ומשרד האוצר החלו בפרויקט שמטרתו לסייע ולהקל על בתי העסק הממוקמים בסמוך לאתרי העבודה של התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום שבונה חברת נת"ע. בהודעת העירייה נכתב כי אותם בעלי עסקים "מתמודדים עם קשיים חריגים לנוכח משך העבודות, זאת גם בהתייחס לסדר הגודל ומאפייניו הייחודיים של הפרויקט".

 

הולכים לבחירות: התוכניות הכלכליות שייכנסו להקפאה

לגייס עובדים בטיל: רפאל פותחת לראשונה מרכז פיתוח במרכז הארץ

מהנדס עיריית ת"א הפורש: "צריך לזרוק לפח את חוק התכנון"

 

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב ()
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב

כחלק מהפרויקט הוקמה קרן ייעודית למתן סיוע שתמומן בחלקים שווים על ידי משרד האוצר והעירייה. הקרן, שעומדת על סך של 10 מיליון שקלים, תפעל בפיקוח ציבורי ובהתאם לקריטריונים ותנאים המבוססים על קריטריונים שונים הקשורים לעבודות הרכבת הקלה. לצורך כך פרסמה העירייה בימים האחרונים קול קורא לעסקים המעוניינים לקבל סיוע מהקרן, כאשר הנוהל ושני הטפסים הנלווים לו הועלו באופן מונגש לאתר העירייה.

 

בקריטריונים לזכאות מגדירה העירייה שני סוגי עסקים, כאלה שנמצאים בקו ראשון לעבודות וכאלה שהגישה אליהם נחסמה כתוצאה מהעבודות. עסק ב"קו ראשון" מוגדר כעסק שנמצא לפחות שנה אחת במקומו ובמרחק של עד 5.4 מטר מגדר אתר העבודות של תחנה תת קרקעית, שבין העסק לבין גדר אתר עבודה עבר נתיב נסיעה לרכב טרם תחילת העבודות, ובמהלך זמן העבודות לא עבר נתיב נסיעה לרכב בין העסק לבין הגדר. "עסק חסום" מוגדר ככזה שליבת פעילותו מחייבת קבלת קהל, שהוא שוכר או שוכר משנה בנכס ושנמצא כולו או חלקו בקומת הקרקע של המבנה.

 

עסקים העומדים בתנאים המפורטים בנוהל לקבלת סיוע יגישו לעירייה בקשה אשר תיבחן על ידי ועדה ציבורית ייעודית שבראשה יעמוד מנכ"ל העירייה או מי מטעמו ואשר תכלול נציגים ממינהל הכספים, השירות המשפטי וכן נציג משרד האוצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
פינוי הריסות בתל אביב לטובת הרכבת הקלה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים