שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חשבתם שמכונית חדשה יקרה? חכו לינואר, ואז לאפריל

    כבר בחודש ינואר הקרוב תיאלצו לשלם יותר על מכונית חדשה, אבל זה הופך לגרוע יותר - באפריל צפויה התייקרות נוספת שתשפיע על מכוניות היברידיות

    יבואני הרכב מעלים מחירים: בימים הקרובים יפרסמו היבואנים את מחירוני 2019 שצפויים להציג מחירים גבוהים יותר ברוב הדגמים. את ההתייקרות מנמקים היבואנים בעליית שערי היורו ב-3% בשנה האחרונה, והדולר והיין בכ־10% באותה תקופה, כמו-גם בהעלאות מחירים תקופתיות מצד היצרנים, בין השאר על רקע עדכוני דגמים שונים לתקן הזיהום החדש (WLTP), שחייב במקרים רבים התקנת ממירים קטליטיים חדשים ומערכות ניקוי פליטה באוריאה.

     

    מתייקר - קיה נירו היברידי (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    מתייקר - קיה נירו היברידי(צילום: ניר בן זקן)

     

    רשות המסים טרם פירסמה רשמית את הנוסחה החדשה שאמורה להתמודד עם השינויים שיצרה תקינת ה-WLTP בפליטות כלי הרכב, אך כן הכריזה כי השינוי לא נועד להגדיל את הכנסות המדינה ממס קנייה, שעומדות על כ-10 מיליארד שקל בשנה. ספק גם אם שר האוצר ירצה להציג התייקרות מחירים ערב הבחירות לכנסת. אולם לאור התחזיות על האטה בגביית המסים ובצמיחה, תחום הרכב הוא מקור זמין לאוצר לשפר את תמונת הכנסות המדינה.

     

    בינתיים מסתמנים שני מועדי התייקרויות: ה-1 בינואר וה-1 באפריל, לאחר שיתבררו השינויים במיסוי הרכב. כתוצאה מכך עשויים חלק מהדגמים ההיברידיים הנטענים לאבד את הטבת המס ולהתייקר בעשרות אלפי שקלים, ודגמים אחרים עשויים לטפס בקבוצות הזיהום, ולקבל הנחת מיסוי קטנה.

     

    כיום מקבל כל רכב ציון ירוק המדרג אותו באחת מ-15 קבוצות זיהום, ומקבל הנחה של עד 17 אלף שקל במס הקנייה (83%). רכבים ירוקים זוכים למסלול נפרד: רכב חשמלי מחויב רק ב-10% מס קנייה, היברידי נטען ב-20% והיברידי רגיל ב-30%, אולם שני האחרונים זוכים לכך רק אם הם עומדים במגבלות זיהום מסוימות, שיוחמרו.

     

    אתמול הפיצה יבואנית קיה מחירון חדש. נירו, הג'יפון ההיברידי הפופולרי, יעלה 143 אלף שקל, התייקרות של 4,000 שקל ממחיר המחירון הנוכחי - וזאת לאחר שכבר התייקר במהלך השנה החולפת ב-2,000 שקל. הדגם ההיברידי הנטען החדש יתייקר בהפרש דומה. הסורנטו, רכב הכביש-שטח הגדול יותר, יתייקר ב-6,000 שקל. גם סיד המשפחתית, שתושק בדגם חדש בחודש הבא, תהיה יקרה מקודמתה. לעומת זאת מחירי הפיקנטו הפופולרית לא ישתנו.

     

    יבואנית יונדאי צפויה להמתין עם ההתייקרויות לאפריל, המועד שבו תיכנס לתוקף נוסחת המס הירוק החדשה. רוב דגמי החברה יתייקרו אז ב-1,000 עד 2,000 שקל, כאשר טרם הוחלט אם ישתנה מחיר האיוניק, שצפויה להיות מוכתרת בשבוע הבא כמכונית הנמכרת בארץ ב-2018 - ההיברידית הראשונה שתזכה לתואר. יונדאי כבר הכריזה על ייקור הטוסון 2.0 ליטר הבסיסי ב-5,000 שקל עם השקת הדגם המעודכן בחודש שעבר. טויוטה כבר ייקרה את הקורולה 1.6 ליטר ב-2,000 שקל בדור החדש. כרגע נראה ששאר הדגמים לא יתייקרו.

     

    סוזוקי צפויה לייקר את רוב הדגמים בשיעור מתון, בכ-1,000 שקל. רק ויטארה המחודש יתייקר בשיעור גבוה יותר שטרם נקבע, עם השקתו בחודש הבא. יבואנית רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי צפויה לייקר את המחירים בכ-2,000 עד 4,000 שקל. עליות מחירים צפויות גם בדמי פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קיה נירו היברידי - צפוי להתייקר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים