שתף קטע נבחר

הרוג ושני פצועים בהתנגשות בין משאית למכונית בכביש הערבה

כביש 90 ממשיך לגבות מחיר דמים כבד, והפעם בחלקו הדרומי. צוותי מד"א וצה"ל קבעו את מותו של אחד מנוסעי הרכב הפרטי. שניים נפצעו קל-בינוני

תייר נהרג אחר הצהריים (יום ה') ושניים נפצעו קל-בינוני בהתנגשות בין מכונית פרטית למשאית בכביש הערבה ליד עין יהב (כביש 90). צוותי מד"א וצה"ל קבעו את מותו של אחד מנוסעי הרכב הפרטי ופינו את הפצועים.

 

מחקירה ראשונית עולה כי רכב פרטי נהוג בידי תיירים יצא מתחנת הדלק בעין יהב ומשאית שחלפה בכביש 90 התנגשה בו. עדיין לא ברור מי מהנהגים גרם לתוצאה הקטלנית.

 

תאונת דרכים בכביש 90  (צילום: תיעוד מבצעי מד
ממשיך לגבות קורבנות. זירת התאונה בכביש 90(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א ב-16:41 ובעקבותיו הוזעקו למקום כוחות הצלה. מהמשטרה נמסר כי כביש 90 נחסם לתנועה מעין יהב לצומת צופר בשני הכיוונים וכי הנהגים הופנו לדרכים חלופיות.

 

הכביש נחשב למסוכן ביותר ובחודשיים האחרונים ארעו בו שתי תאונות קטלניות שבהן נהרגו 14 בני אדם. בתאונה הראשונה, שנחשבת לקשה ביותר בארץ בשש השנים האחרונות, נהרגו באזור ים המלח שמונת בני משפחת עטר מהיישוב פסגות.

 

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אייל בלום האשים את משרד התחבורה שהפר לדבריו את הבטחותיו ואמר: "רק לפני מספר חודשים הבטיח משרד התחבורה לתכנן בקרוב את הרחבת כביש 90 לדו-מסלולי ודו-נתיבי. אבל הצהרות לחוד ומעשים לחוד, ועדיין לא הועברו התקציבים הדרושים לחלופות מיידיות להיפרדות בכביש ולטובת תכנון לחברת נתיבי ישראל".

 

בלום קרא לשר התחבורה ישראל כץ לעמוד במילתו עוד לפני תחילת ההתעסקות במאבקי הפריימריז והבחירות, ולהעביר בדחיפות את התקציב הנדרש לתחילת העבודות בקטע החשוך והצר של הכביש, מצומת הערבה ועד מבואות אילת.

 

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: רובי הנדל)
זירת התאונה שבה נהרגו בני משפחת עטר(צילום: רובי הנדל)

 

בתאונה השנייה, סמוך לפצאל, נהרגו שישה תושבי מזרחי ירושלים בהתנגשות בין משאית למיניבוס הסעות של פועלים.

 

בעקבות הביקורת הקשה שנשמעה אחרי שרשרת התאונות הקטלניות בכביש, מסרו במשרד התחבורה שהשר ישראל כץ הורה לגבש תוכנית להפיכתו מציר חד-מסלולי לדו-מסלולי (בעל שני נתיבים לכל כיוון) מאילת ועד אצבע הגליל.

 

עדיין לא ברור כיצד ימומן השינוי הדרסטי, שעלותו נאמדת ב-15-10 מילארד שקל. גורם במשרד טוען כי המגמה היא להוציא את הפרויקט לדרך באמצעות המגזר הפרטי בשיטת PPP (או Public Private Partnership), שבמסגרתה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה. במקביל ייתכן שהמדינה תממן חלק מהפרויקט, ובשל כך ינסה השר לקדם אותו כהחלטת ממשלה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה בכביש 90
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים