שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הוסף כתבה
    הכי מטוקבקות
      זירת הקניות
      לברון חצה קו אדום
      ג'יימס מנצל בצדק את מעמדו כדי להביע דעות, ביניהן פוליטיות, אבל ההתבטאויות האחרונות שלו פוגעות גם בבסיס מעריציו ועושות לו נזק תדמיתי. הגיע הזמן שישכור יועץ מדיה חברתית כדי לחדד את המסרים שהוא רוצה להביע

      לברון ג'יימס הוא כדורסלן מצליח וגם פעיל מבחינה חברתית, בטח ביחס לשחקנים מדורות קודמים. האם התבטאויותיו האחרונות נגד בעלי קבוצות פוטבול ושיתוף פוסט נגד יהודים הם סימן לכך "שעלה לו השתן לראש"?

       

      אפשר להתווכח ולהשוות את כוכב הלייקרס לכדורסלני עבר והווה גדולים ב-NBA. יש הטוענים כי אין להשוות אותו לשחקנים כמו מייקל ג'ורדן, לארי בירד, מג'יק ג'ונסון ואפילו טים דאנקן, שאקיל אוניל וקובי בראיינט. דבר אחד בטוח, הם לא משתווים אליו במעורבות החברתית והפוליטית, כמו הקמת בית ספר לילדים בסיכון בעיר מולדתו, אקרון. אמירתו של ג'ורדן מתקופתו כשחקן פעיל, לפיה "גם רפובליקנים קונים נעליים", שייכת לעידן שחלף מהעולם.

       

      לברון ג'יימס לוס אנג'לס לייקרס (צילום: MCT)
      לברון ג'יימס. לא שותק לרגע(צילום: MCT)

       

      בניגוד לרבים מהכדורסלנים שהוזכרו, בתקופת ג'יימס המדיה החברתית פעילה ונוכחת בחיי כולנו. גם הוא וגם סטף קרי מנצלים את הבמה כדי להשפיע ולהביע דעה. "שתוק וכדרר" אינה אופציה עבור ג'יימס. בתפיסה שלו, ככדורסלן תפקידו לא רק לבדר את הקהל, אלא גם להשפיע על התודעה שלו. כשחקן עם קבלות, בין עשרת קלעי ה-NBA הטובים בכל הזמנים ואלוף שלוש פעמים (פעמיים עם מיאמי ופעם במדי קליבלנד), הוא יכול להרשות לעצמו.

       

       

      מה שלג'יימס אסור לעשות זה להסתבך באמירות חסרות אחריות על גבול הגזעניות. אמירתו בתוכנית "המספרה" (תוכנית ראיונות שבה הוא אחד הפאנליסטים,

      המשודרת ב-HBO ספורט) לפיה "חלק מבעלי ליגת הפוטבול בארה"ב נגועים במנטליות של סוחרי עבדים", בעייתית מאוד. גם שיתוף השיר Jewish Money של חברו הראפר 21 Savage הוא צעד אסטרטגי שגוי. הוא מרחיק ממנו קהל, שחלקו עשוי גם להיות חלק מבסיס מעריציו. אין להשוות את זה לתמיכתו בהילארי קלינטון ובהתנגדותו לטראמפ, שזכה ממנו לכינוי "בטלן" ולמחמאות נוספות. ידוע כי רוב השחורים בארה"ב הם מצביעיה של המפלגה הדמוקרטית.

       

      ג'יימס, בעונתו ה-16 בליגה, צריך להבין שעליו לשנות התנהלות, אולי אפילו על ידי שכירת יועץ מדיה חברתית משלו. יש לו את הכסף, כל מה שצריך הוא לדעת כיצד להעביר את המסרים שלו. חובה עליו לעשות זאת, אם ברצונו להיזכר ככדורסלן ענק עם מודעות חברתית ולא כספורטאי גזען ואנטישמי, השנוי במחלוקת בקרב קהלים רבים. 

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים