שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שכחתם לתקף את הרב-קו? זה הקנס שתקבלו
    נוסעי אוטובוס שלא ישלמו על נסיעה ייקנסו ב-100 עד 180 שקלים. מי שקנו כרטיס ולא תיקפו אותו ישלמו רק חצי מהקנס. משרד התחבורה מבטיח: עד חודש ספטמבר יוקם מערך טלפוני לטעינת הרב–קו

    הממשלה חזרה בה מכוונתה להגדיל ל-250 שקלים את הקנס על אי-תשלום באוטובוס. ל"ממון" נודע כי גובש מתווה פשרה בין משרדי התחבורה והאוצר לוועדת הכלכלה, שחבריה התנגדו להגדלה ודרשו שיפור בשירות ובגישה של הנוסעים למכונות תשלום, כדי שלא ייקנסו בגלל אי־יכולת לשלם. את הפשרה גיבש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), בשליחות יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני).

     

    רב-קו קווים רב קו ()
    הסברה ציבורית

     

    כפי שנחשף ב"כלכליסט", ביקשה הממשלה להגדיל את הקנסות על אי־תשלום ב־250% - יותר ממה שנקבע לרכבת הקלה (180 שקל) - ולתת סמכויות חדשות לפקחי התחבורה הציבורית במסגרת ההיערכות לביטול התשלום במזומן באוטובוס והמעבר המלא לתשלום בכרטיסי רב־קו. כעת ייקבע לקנסות תעריף משתנה. על אי-תשלום בנסיעה עירונית ישולמו 100 שקל, ועל אי-תשלום בנסיעה בין־עירונית - 180 שקל.

     

    בנוסף ישתנה הקנס לפי העבירה: מי שיהיה לו כרטיס תקף לנסיעה, אך לא העבירו במכונות התיקוף באוטובוס, ישלם חצי מהקנס. מועד התשלום על הדוחות יוארך מ-30 ל-90 יום, ובכל דו"ח ייכתב כי יש לנוסע אפשרות לערער על הקנס.

    ועדות הערר שיוקמו בחברות התחבורה הציבורית יקבלו סמכויות מוגדלות לעומת אלה הניתנות לוועדה של הרכבת הקלה, ויוכלו להקל עם נוסעים במקרה של עבירה ראשונה, למשל, או לפי קריטריונים סוציאליים.

     

    בנוסף יופעל בכל הארץ תעריף הנחה לבני נוער, שלא קיים כיום בכל נסיעה, מה שאמור להגדיל את התשלום של קהל זה על נסיעות, לחסוך מהם רכישת כרטיס לפני כל נסיעה, ואמור לעודד אותם ואת הוריהם לרכוש מראש כרטיסי חופשי-חודשי. כן תורחב אפשרות ההטענה, כולל לאנשים ללא כרטיס אשראי. כך, תתחייב המדינה להקים תוך תשעה חודשים מכניסת התעריפים לפועל מערך טלפוני לטעינת הרב-קו, ותוסיף עמדות תשלום והטענה.

     

    הכוונה היא שהתעריפים החדשים יחולו גם בקווי הרכבת הקלה העתידיים בגוש דן, וגם בירושלים, עם כניסת המפעיל שטרם נבחר להחלפת "סיטי פס" בעוד

    כשנתיים. ההסכמות יועלו לאישור הוועדה בדיון שייערך מחר. "האכיפה שנקבעה לרכבת הקלה דרקונית ואכזרית, ואנו רוצים להבטיח אכיפה הוגנת יותר באוטובוסים", אמר אתמול חבר הכנסת מקלב. "אכיפה צריכה להיות, אך רק אחרי שאיפשרנו לנוסעים לשלם על הנסיעה, ולהטיל קנסות סבירים ופרופורציונליים לפי חומרת העבירה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים