שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בקשה לייצוגית נגד קרסו: "הסתירה במכוון כשלים בתיבות הילוכים"
    יבואנית הרכב קרסו המשווקת את מותג דאצ'יה מתמודדת עם בקשה לתביעה יצוגית ופיצויים של 150 מיליון שקלים ללקוחותיה. הטענה: תיבות ההילוכים בשלושה דגמי דאצ'יה גרמו לכשלים מכאניים ובטיחותיים. בקרסו אישרו את הפרטים

    יבואנית הרכב קרסו, המשווקת בישראל את דגמי המכוניות של מותגי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה, מתמודדת בימים אלו עם בקשה לתביעה ייצוגית על סך 150 מיליון שקלים. הטענה: תיבת ההילוכים הרובוטית המותקנת בדגמי דאצ'יה סנדרו, סנדרו סטפווי ודאצ'יה לוגאן, גורמת לסדרה של כשלים מכאניים ובטיחותיים. בקרסו אישרו כי הבקשה להכיר בתובענה כייצוגית הועברה להם וכי כרגע לומדים את פרטיה. 

    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי (צילום: ניר בן זקן)
    דאצ'יה לוגאן MCV סטפווי(צילום: ניר בן זקן)

     

    התובע רכש מכונית מדגם דאצ'יה סנדרו סטפווי בחודש מאי 2016, ומאז לטענתו חווה שורה של תקלות וליקויים שהחלו כבר לאחר אלפי קילומטרים. בין

    היתר מצוינות בכתב התביעה תופעות של רעידות וקפיצות בתחילת הנסיעה, השהייה בשילוב ההילוך בתחילת נסיעה, החלפת הילוכים איטית וגלישה של הרכב לאחור כאשר הוא עומד במדרון, למרות שהתיבה בהילוך קדמי וברכב מותקנת מערכת עזר ל"זינוק בעליה".

     

    לטענת התובע, בקרסו היו מודעים לבעיה, החליפו מצמד בתיבה ועדכנו את תוכנת תיבת ההילוכים, אך אלה לא גרמו לשיפור המצב. מומחים שבדקו את הרכב מטעמו של התובע וכלי רכב של בעלי דאצ'יה נוספים, ציינו כי "התופעות אינן תקניות ומצריכות טיפול של גורם מקצועי".

     

    כתב התביעה מוסיף וטוען כי "היבואנית ניסתה להתכחש ולהתעלם מכשלים שבוודאות היו ידועים לה. היבואנית היתה מודעת לכשלים המשמעותיים בכלי הרכב... ולמרות זאת כלי רכב אלה נמכרו תוך הסתרה מכוונת של הכשלים המכאניים ושל האיכות הנמוכה של כלי הרכב".

     

    בין דרישות התביעה מופיעות בקשות להחלפת המצמד בכלי הרכב, הארכת האחריות לחמש שנים נוספות וכן תשלום פיצויים בגין ירידת ערך ונזקים אחרים שנגרמו לבעלי הרכבים, בסך של 30 אלף שקלים לכל רכב. יש לציין כי מאז החל ב-2016 שיווק דגמים עם תיבת הילוכים הרובוטית, נמכרו בישראל כ-3,000 מכוניות המצוידות בתיבה זו.

     

    תגובת קרסו - שנמנעה להגיב - הגיעה למערכת לאחר פרסום הכתבה, ובה הובהר כי היבואנית "קיבלה את הבקשה להכיר בתובענה כייצוגית והיא לומדת את פרטיה".

     

    • הכותב חבר מערכת iCar

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים