שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לראשונה: המכונית הכי נמכרת בישראל - היברידית

    נתונים ראשוניים שהגיעו לידי ynet: דצמבר היה חלש עם 6,000 מכוניות חדשות וסך המכירות מראה ירידה קלה עם 269 אלף מכוניות חדשות ב-2018. אך בכל זאת נשבר שיא עם כ-39 אלף היברידיות חדשות. נתח שוק ההיברידיות בארץ עומד על 14.5%, מהגבוהים בעולם

    חודש דצמבר שסגר את שנת 2018 היה מהגרועים בשוק הרכב, עם כ-6,000 מכוניות חדשות בלבד. בכך נקבע כי מתחילת השנה נמכרו כ-269 אלף מכוניות, ירידה של כ-3% לעומת 2017. כך עולה מנתונים ראשוניים. שיא המסירות בארץ נקבע ב-2016, ועומד על 287 אלף מכוניות חדשות.

     

    יונדאי איוניק - הכי נמכרת (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    יונדאי איוניק - הכי נמכרת(צילום: ניר בן זקן)

     

    אך למרות הירידה, בכל זאת נשבר אשתקד שיא כל הזמנים בשוק הרכב המקומי. לא פחות מ-39 אלף מכוניות היברידיות חדשות קיבלו לוחית רישוי צהובה, ואלה העלו את נתח השוק של ההיברידיות בישראל ל-14.5%, הגבוה אי פעם אצלנו ומהגבוהים בעולם. בהן היו יותר מ-2,500 מכוניות היברידיות-נטענות, שיא נוסף שנקבע בעיקר תודות למכירת דגמי יוקרה - כ-2,150 מהם כאשר כמחצית מהם מגיעים ממרצדס (1,100 מכוניות). ב.מ.וו מסרה קרוב ל-700 מכוניות כאלה, בהן 155 דגמי 740E, ובכך החזירה לעצמה סדרה 7 - אחרי מספר שנים - את תואר מכונית היוקרה הנמכרת בישראל. ה-7 ניצלה את העובדה שמרצדס S קלאס לא יובאה במהלך 2018 בדגם היברידי-נטען.

     

    מבין המותגים העממיים מסרה טויוטה 14 אלף היברידיות, יונדאי 12,200 ואילו קיה קרוב ל-9,000 מכוניות. מיצובישי מסרה 400 דגמי אאוטלנדר היברידים נטענים וקיה קרוב ל-20 דגמים כאלה של הנירו. בהמשך החודש נדע עד כמה נוסחת המיסוי הירוק העדכנית באמת תפגע במכירות המכוניות הירוקות השנה, אחרי שתיכנס לתוקף בתחילת אפריל.

     

    בינתיים סיימה יונדאי איוניק ההיברידית את השנה כמכונית הנמכרת ביותר, עם 10,200 מסירות, וביחד עם הדגם התאום מבית קיה, הנירו, מסרו צמד ההיברידיות הקוריאניות יותר מ-19 אלף מכוניות. שתיהן צפויות לתחרות חזקה השנה מקורולה ההיברידית החדשה, שתושק בארץ בחודש הבא. רק 150 מכוניות חשמליות נמכרו בשנה החולפת, 145 דגמי רנו זואי ורק חמש ב.מ.וו i3. ב-2019 צפוי המספר הזה לגדול משמעותית, הודות לתוספת דגמים חשמליים מאודי, יגואר, יונדאי, ניסאן ויצרנים אחרים.

     

    אבל הלהיטים של השנה היו כמובן רכבי הפנאי, עם קרוב ל-100 אלף מסירות. בראשם קיה ספורטאז' (10,050) שהקדים את יונדאי טוסון התאום (8,400), קיה נירו (8,300), טויוטה C-HR (עם 5,550), את מיצובישי אאוטלנדר (5,350), סוזוקי קרוסאובר (4,300), ניסאן X־טרייל (3,600), מיצובישי ASX ופיז'ו 3008 (עם 3,000 כל אחת) . חמשת הראשונים אגב נכנסו לרשימת עשרת הדגמים הנמכרים בארץ, מחצית מהעשירייה הראשונה.

     

    יונדאי הייתה שוב היצרנית הנמכרת ביותר עם 38 אלף מסירות, לפני חברת האחות קיה, שמסרה 35.5 אלף מכוניות, ויחד יש להן נתח שוק של קרוב ל-29% מהשוק הישראלי. כמעט אחת מכל שלוש מכוניות חדשות שנמכרו אצלנו בשנה החולפות הגיעו מתאגיד יונדאי-קיה. טויוטה שלישית עם 28 אלף מסירות, סקודה רביעית (21,000), וניסאן חמישית עם 15,000.

     

    בשוק היוקרה סיימה אודי ראשונה עם 4,015 מסירות, כאשר מרצדס (3,600) וב.מ.וו (3,200) מצמצמות פערים. וולוו (1,600) ולקסוס (1,515) שיפרו עמדות והקדימו את ג'יפ (1,000), אלפא רומיאו (630), אינפיניטי (570) קאדילק (465), לנד-רובר (320) ויגואר (165). במותגי העל מסרה פורשה 235 מכוניות, מזראטי 74, אסטון מרטין 10 ופרארי 9.

     

    למרות שינואר 2019 צפוי להיות שוב חודש מסירות חזק, בענף הרכב מעריכים כי השנה תסתיים בירידה קלה נוספת במסירות הרכב.

     

    היצרנים הכי נמכרים

    1. יונדאי 38,000

    2. קיה 35,800

    3. טויוטה 28,000

    4. סקודה 21,000

    5. ניסאן 15,500

    6. מאזדה 13,250

    7. מיצובישי 12,950

    8. סוזוקי 12,800

    9. רנו 11,200

    10. סיאט 9,050

     

    הדגמים הכי נמכרים

    1. יונדאי איוניק 10,200

    2. קיה ספורטאז' 10,050

    3. קיה פיקנטו 9,000

    4. יונדאי טוסון 8,400

    5. קיה נירו 8,300

    6. יונדאי i10 עם 7,780

    7. סקודה אוקטביה 7,350

    8. טויוטה קורולה 5,800

    9. טויוטה C-HR עם 5,550

    10. מיצובישי אאוטלנדר 5,350

     

     


    פורסם לראשונה 02/01/2019 23:16

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ניר בן זקן
    הכי נמכרת ב-2018 - איוניק של יונדאי
    צילום: ניר בן זקן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים