שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יונדאי טוסון דור ראשון (2005-2010)
    הרכב שהמציא מחדש את שוק הקרוסאוברים כאשר הושק בארץ במחיר של מכוניות משפחתיות גדולות. היה הראשון מסוגו שנמכר באלפי יחידות בשנה, וכיום נפוץ מאוד בשוק היד השנייה. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: רכבי פנאי רכים.

    דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.

    טווח מחיר: מ-17 אלף שקל לדיזל ידני מ-2005 ועד 35 אלף שקל לבנזין מאובזר מ-2010 (מחירון לוי יצחק).

     

    יונדאי טוסון (צילום: רועי צוקרמן)
    יונדאי טוסון, דור 1(צילום: רועי צוקרמן)

     

    תעודת זהות: מבוסס באותו הזמן על פלטפורמת האלנטרה. הרכב שהמציא מחדש את שוק הקרוסאוברים כאשר הושק בארץ במחיר של מכוניות משפחתיות גדולות,

    זול משמעותית מטויוטה ראב4, סוזוקי ויטארה וסובארו פורסטר ששלטו אז בפלח השוק הזה. היה הראשון מסוגו שנמכר באלפי יחידות בשנה, וכיום נפוץ מאוד בשוק היד השנייה.

    פרטים טכניים: מנועי בנזין 2.7 ליטר (175 כ"ס, V6), וטורבו-דיזל (112 כ"ס במקור, 140 כ"ס מדגמי 2007). גיר ידני (5 הילוכים) רק בדיזל, או אוטומטי, טיפרוניק (4 הילוכים בשניהם). הנעה קדמית או כפולה משתלבת, עם אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזי עד למהירות 30 קמ"ש.

    זיהום אוויר: 184 עד 237 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 15 מ-15. טוסון בקוריאנית זה כנראה "אפקט החממה".

    בטיחות: טובה לזמנו. 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת משיכה כסטנדרט. בקרת יציבות מדגמי 2007.

    שמירת ערך: ירידה של כ-10% לשנה לפי לוי יצחק. השוק מוצף, רק דיזלים שמורים נמכרים במחירון, דגמי הבנזין כמעט ולא זוכים לכך.

    מה לבדוק לפני שקונים: מפגין אמינות בסיסית טובה, בדקו נזקי שטח. שימו לב לטיפול גדול ויקר אחת ל-90 אלף ק"מ-5 שנים (תזמון, מצתים ועוד). לא מעט דגמי בנזין הוסבו להנעה בגז, מה שמונע מהם לחנות בחניונים סגורים, ואיכות ההסבות אינה תמיד זהה. הידניים נרכשו בדרך כלל במקור על ידי מורים לנהיגה.

    למי הוא מתאים: מי שרוצה לשבת גבוה ובזול.

    למה כן: מרווח ובנוי היטב. אבזור נדיב בגרסאות ה-GLS/לקצ'רי/SE, עם ריפודי עור וחלון שמש. זריז בבנזין, נוחות נסיעה טובה, יכולת שטח סבירה לג'יפון נטול הילוך כוח ועדיפה על-פני זו של ג'יפונים רבים מודל 2018, בין השאר הודות לבקרות המשיכה/יציבות. נפוץ בשוק ולא תתקשו לאתר אקזמפלר מוצלח. גם עלות האחזקה מרוויחה מכך.

    למה לא: שתיין כבד, גם בבנזין (6-8 ק"מ לליטר) וגם בדיזל (8-10 קמ"ל). הדיזל המקורי חלש בביצועיו. התנהגות כביש בטוחה אך מגושמת, מרווח גחון של 19.5 ס"מ בלבד, חסר יכולת בשטח טכני. תלונות על אובדן בלמים בעליות קשות בגלל הפעלת בקרות המשיכה/יציבות לעזר.

    למחפשי מציאות: אם אתם באמת רוצים 4X4 זול למשפחה המטיילת, חפשו דייהטסו טריוס מ-2007 ומעלה. אם אתם רק רוצים לשבת גבוה, חפשו טוסון דיזל מדגמי ה-2X4.

    השורה התחתונה: עדיין מוצלח ושימושי למי שלא נוסע הרבה.

    ציון: ****

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים