שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ב.מ.וו שוב תציג אופנוע אוטונומי, ללא רוכב

    ב.מ.וו מציגה בתערוכת CES אופנוע מתוצרתה שדוהר עצמאית, חשיפה פומבית ראשונה של כוכב הווידאו, אשר עורר סקרנות לפני מספר חודשים. גיא בן ברק מסביר את הרעיון

    בחודש ספטמבר 2017 שחררה לפתע יצרנית האופנועים ב.מ.וו סרטון שהדהים את התעשייה, בו כיכב אופנוע מדגם R1200 GS הסופר-פופולרי כשהוא דוהר על מסלול הניסוי ללא רוכב על גבו. כעת היא מציגה אותו לציבור בתערוכת CES הנערכת בלאס וגאס, ארה"ב.

     

    קרדיט: ב.מ.וו

    קרדיט: ב.מ.וו

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    האופנוע האוטונומי לחלוטין, כך נראה ומוסבר בווידאו, מסוגל לבצע כל פעולה שעשוי הרוכב לדרוש ממנו, לרבות תחילת נסיעה, עצירה מלאה, האצה ופנייה. אך בעוד שהסיבות המניעות פיתוח רכב ארבע גלגלי סגור ללא נהג ברורות לכל, הרעיון מאחורי אופנוע ללא רוכב פחות מובן. האם מדובר בפיתוח שימצא מקומו במעין אופנוע-משא לשימושים מסחריים או צבאיים, סוג של רובוט בעיצוב אופנוע שישחרר את מפעילו לבצע פעולות אחרות מבלי לבזבז זמן יקר ברכיבה - ומבלי לסכן את עצמו? ובכן, ב.מ.וו מעדכנת כי לא כך הדבר. המטרה אחת ואחרת - הפגנת יכולת טכנולוגית.

     

    בהודעת ב.מ.וו הובהר כי הטכנולוגיה המשמשת את האופנוע האוטונומי מספקת "ראייה" ממוחשבת של תוואי הנסיעה ובכך מסוגלת לזהות סיבובים מתקרבים, מכשולים וסכנות, באופן שיאפשר הן התרעה לרוכב - כדי שיפעל לחמוק מהסכנה או יבלום בעוד מועד - והן תפעול אוטומטי של מערכות קריטיות ובראשן הבלמים ומצערות המנוע, בדומה לבקרת שיוט אדפטיבית המותקנת כיום במכוניות.

     

    ב.מ.וו אוטונומי ()

    את "תמונת הכביש" מקבלת המערכת או ממצלמות ו-או מרדאר, כאשר מעבד מרכזי שולח למחשב ניהול המנוע של האופנוע את הדרישה לפעולה, למשל בלימה וסגירת מצערות. וכיצד הוא אינו נופל במהירות מאוד נמוכה או בעמידה. התשובה נעוצה במערכת ג'יירו המזהה את המצב "הזקוף" של הכלי ומתפעלת בהתאם את הגלגל הקדמי ליצירת תמיכה מתמשכת של בסיס הגלגלים, ממש כפי שאנחנו עושים בתמרונים איטיים עם אופנוע או אופניים.

     

    השאלה האם מערכת ייצוב שכזו תפותח לכביש הציבורי לצורך סיוע לרוכב, מעין "גלגלי עזר" וירטואליים? ספק אם רוכבי אופנוע יאהבו התערבות ממוחשבת בהיגוי במצב כלשהו, למרות שיהיה נחמד לגלוש לרמזור ואף לעצור ללא רגל מגששת על הכביש בדומה לאפשרות שמעניקים תלת-גלגליים תוך תפעול בלם חניה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים