שתף קטע נבחר

בגלל עבודות החישמול: הורדו מהרכבת, עברו לאוטובוס

נוסעים ברכבת לא היו מודעים לסגירת המסילה בין התחנות סבידור וההגנה ונאלצו להמשיך את נסיעתם בשאטלים. "הורידו אותי פתאום ברכבת מרכז. לא ידעתי כלום, נדהמתי מכל הסיפור הזה", סיפרה נוסעת

 

 

 

מאות נוסעים ברכבת נאלצו הבוקר (ו') להשלים חלק מהנסיעה שלהם באוטובוסים, בשל סגירת המקטע בין התחנות סבידור - ההגנה בתל אביב. רבים מהנוסעים הגיעו לתחנות בלי ידיעה על כך וטענו כי למרות שעבודות החישמול חשובות, הן צריכות להיעשות בלילות ולא על חשבון זמן ההגעה שלהם הביתה בסוף השבוע.

 

כזכור, החל מהלילה (בין חמישי לשישי) בכל סוף שבוע ועד להודעה חדשה, תיעצר תנועת הרכבות באזור תל אביב עד למוצאי שבת. הפסקת השירות היא לטובת עבודות החישמול של הרכבת. המקטע שלמעשה ייסגר הוא בין תחנת ההגנה לתחנת סבידור מרכז. בעוד שתי התחנות עצמן יישארו פתוחות וייתנו שירות, התחנה היחידה שתיסגר לחלוטין היא תחנת השלום.

 

שלט לשירות הסעים (צילום: טל שמעוני)
בדרך מהרכבת לשאטל(צילום: טל שמעוני)

 

אלכס נוסע בתחבורה ציבורית (צילום: טל שמעוני)
אלכס. "עומדים פה 100 אנשים שלא יודעים מה קורה עכשיו"(צילום: טל שמעוני)

לוטם תכננה לנסוע ברכבת (צילום: טל שמעוני)
לוטם. הייתה בדרך לבאר שבע והורדה מהרכבת(צילום: טל שמעוני)

"זה ביזיון", קבע אמיר מתל אביב שהיה צריך להגיע ללהבים. "לא ידעתי על זה כי אני לא נוסע ברכבת באופן קבוע. אני לא מבין למה לא עובדים בשבת? זה קורה עכשיו לפני הבחירות אז שאנשים יבינו איזה קבוצות לחץ קטנות מנהלות אותנו ומחזירות אותנו אלף שנה לאחור. עם כל האוטובוסים שמופעלים פה, הפתרון הזה לא טוב לחיילים שהכי נדפקים והוא גם בטח עולה יותר מאשר פשוט לשלם לעובדים שיעבדו בשבת".

 

"גם אני נוסעת ללהבים," סיפרה אחת הנוסעות. "התארגנתי על האינטרנט בשביל לדעת מהיכן לצאת והורידו אותי פתאום כאן ברכבת מרכז. לא ידעתי כלום, נדהמתי מכל הסיפור הזה, עכשיו אני צריכה לנסוע ללוד ולתפוס משם רכבת. אני לא יודעת אם אתפוס". לוטם רצתה לנסוע לבאר שבע ולטענתה לא רק שהרכבת שלה בבוקר איחרה, אלא שהשאטלים התעכבו ולכן היא ככל הנראה תפספס את הרכבת הבאה.

 

אלכס, שנסע מפתח תקווה לבאר שבע, סיפר כי כאשר עלה על הרכבת הוא לא ידע שיצטרך לעצור בעוד כמה תחנות ולעלות על שאטל. "קניתי כרטיס רגיל, וכשעצרנו הלכתי למודיעין ושם התקשו להסביר לי מה קורה. לא הבנתי למה מכרו לי את הכרטיס מלכתחילה, עומדים פה 100 אנשים שלא יודעים מה קורה עכשיו". עם זאת, נוסעים רבים ציינו כי הפעם השאטלים פעלו כראוי והיו מאוד יעילים, בניגוד לפעמים קודמות. 

 

לצד אלה שכעסו, היו גם כאלה שגילו הבנה למצב. אחד מהם היה בר טוויטו, שהיה בדרכו מתל אביב לנתיבות. "צריך חישמול ואין מה לעשות עם זה כי חייבים לסדר את זה, החישמול הוא לטובתנו. הנסיעה שלי הפכה עכשיו לסרט וזה מאריך את הדרך שלי ב-40 דקות, אבל חייבים לעשות את זה".

 

מהרכבת נמסר בתגובה: "אנו שבים ומזכירים לנוסעים כי לרשותם עומדים צוותי רכבת ישראל בתחנות וברכבות, ונציגי מוקד שירות הלקוחות הטלפוני, כולם ישמחו להעניק סיוע והכוונה לציבור נוסעינו. נשמח לקבל מנוסעינו כל פרט אשר יכול לסייע בידינו להעניק שירות יעיל, מהיר וטוב יותר. ככל שיש לקחים הם יופקו ויוטמעו.

אנו מודים ללקוחותינו על הסבלנות ושיתוף הפעולה.

 

"מדובר על שינוי בלו"ז תנועת הרכבות ואנו מניחים כי עם הזמן נוסעינו יכירו היטב את טיבו וישתמשו בהתאם במערך החלופות הרבות שהוכן. דבר העבודות, המשמעויות הנגזרות מהן לנוסעים, ופרטי ההיסעים החינמיים, פורסמו כשלושה שבועות לפני התחלת העבודות, באתר האינטרנט של רכבת ישראל, עמוד הפייסבוק, ובכל אמצעי התקשורת. מזה שבוע, מושמעות הודעות במערכת הכריזה שבתחנות על הנושא, והוצבו שלטי הסבר במתחמי הרכבת ברחבי הארץ".

 

עוד נמסר מהרכבת כי "לקראת התחלת העבודות, פירסמה החברה את מסלולי רכבות התגבור, תוך דגש על השינויים הצפויים.כמו כן, תוגברו התחנות הרלוונטיות במנהלים ודיילים, אשר וידאו כי מערך ההיסעים פועל כשורה, והקשר לרכבות המשך נשמר. רכבות התגבור, המאפשרות נסיעה רציפה מהדרום לצפון וההפך, ללא החלפה ושימוש בהיסעים, פעלו כסדרן, וסייעו להקלה על ציבור הנוסעים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שמעוני
ההכוונה לשאטל מהרכבת
צילום: טל שמעוני
מומלצים