שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    מובילים את העתיד
    בכנס CES השבוע בלאס וגאס העיניים היו נשואות לחברת 'פורסייט' הישראלית שמבטיחה קרוב ל-100% של זיהוי מכשולים על הכביש ברכבים אוטונומים וחצי אוטונומים. הכנס, הם בטוחים, יוביל את הפיתוח שלהם למכוניות של כולנו.

    כבר 50 שנה שכנס CES בלאס וגאס מאגד בתוכו את הרעיונות החדשניים ביותר בעולם ומנבא כיצד יעוצב העתיד הטכנולוגי של כולנו. השבוע למעלה מ-4500 חברות הציגו בכנס, אליו הגיעו מאות אלפי מבקרים מכ-150 מדינות.

    אחת החברות הבולטות בסביבה הייתה חברת 'פורסייט' הישראלית. מערכת ‘פורסייט’ נועדה לאפשר קרוב ל-100% גילוי מכשולים בכל תנאי תאורה ומזג אוויר. היא מבוססת על 4 מצלמות, ומיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי. כפי שדיווחנו כאן בשנה שעברה, אבטיפוס שלה נמכר לאחרונה לחטיבת המשאיות של יצרן רכבים באירופה, מה שהביא לעלייה במניות החברה בנאסד”ק.

     

    חודשיים בלבד בטרם פתיחת הכנס, הודיעו מפיקיו לחברה הישראלית כי בחרו להעניק לה את "פרס החדשנות" היוקרתי שלהם, תו תקן לאיכות וההבטחה שזו מגלמת. "זה שימח אותנו מאוד ואנחנו גם רואים את האפקט שיש לזכה הזו כאן", מסביר לנו מייסד החברה חיים סיבוני. "שנה אחרי שהיינו בכנס הזה עם מה שהיה סעיקר רעיון, אחרי שנה של פעילות אינטנסיבית אנחנו כאן עם מוצר שעובד וסיפקנו אותו כבר לשלושה לקוחות שבודקים אותו. אני מאמין שהשנה כבר נגיע ל-10 ונצא לכביש".

     

    בעולם המכוניות האוטונומיות או סמי אוטונומיות הסטנדרטים מחייבים חדשנות מתמדת וביטחון גבוה ביותר. "המערכת שלנו פותחה מראש לעבודה בסביבה

    חיצונית הכי קשוחה”, הוא מסביר. "אנחנו עובדים בשיטת המוח האנושי. אתה מגדיר למערכת את הפרמטרים ולאחר מכן היא מתריעה מיד עם הזיהוי. המערכות של המתחרים בנויות על ספריית עצמים שהוגדרו מראש, המערכת מנתחת את מה שהיא מזהה מול הספרייה, ורק לאחר מכן מתריעה. זה כמובן לוקח יותר זמן ולא מנטר טוב אובייקטים אקראיים ופתאומיים, כמו שקית ניילון או בלון שפתאום עפים בכביש. הפעולה בתלת-ממד מאפשרת הגדרה של המון פרמטרים לתוך האלגוריתמים”.

     

    ב-2001 הקים סיבוני את חברת מגנ"א. "זו הייתה יוזמת ההייטק הראשונה שלי בגיל 38 והקמתי חברה והרגשתי שזה מה שאני אוהב”.החברה פיתחה טכנולוגיה להגנת גבולות ומתקנים רגישים. "קיבלתי תקציב מהמדען הראשי לשנתיים, והתחלנו לפתח מערכת לזיהוי ציפורים על מסלולי המראה. המערכת נועדה לוודא שאין ציפורים על המסלול. באמצע השנה", הוא מספר, "אנחנו פוגשים בתהליך את 9.11 וזה היה הרגע בו הבנתי שאני יכול לעשות שינוי. לקחתי את הטכנולוגיה לצבא, במשך שנתיים ניסיתי לגייס כסף ובסוף קיבלנו תקציב ממשרד הביטחון. הם המשיכו ללוות אותנו, במטרה שנגיע הכי קרוב שאפשר לאיתור פתרונות יעילים בהגנת גבולות ישראל”.

     

    - ()
    נבחרת פורסייט בכנס CES בווגאס, השבוע.

     

    אחרי ההצלחה של המערכת לזהות פעילות חריגה בגבול, סיבוני מספר שהחברה התקדמה במהירות. "הצבא רצה מערכת שלמה. אחרי שלוש שנים הצלחנו להוכיח הגנה של כל ניסון חדירה בכל מזג אוויר, קיבלנו את כל האישורים וחוזה ראשון והתקדמנו." החברה קיבלה אז חוזה למגן את הר הבית ואת נתב”ג, ובשיא, קיבלנו חוזה למגן את הכורים ביפן. אבל אז הגיע הצונאמי ביפן, והכל נעצר. "החזקנו עם השיניים עד שגייסנו עוד כסף”.

     

    ב-2015 מזהה סיבוני את הפוטנציאל האדיר של הטכנולוגיה שפיתחו, דווקא בשדה פעילות שונה לגמרי. "החלטתי שאני לוקח את הטכנולוגיה הצבאית לשוק אזרחי. הבנתי שזה שוק הרבה יותר גדול והרכבים החצי עצמאיים ועצמאיים לגמרי זקוקים לטכנולוגיה הכי מתקדמת ואחראית שיש”.

     

    בשנה שעברה הם הגיעו לכנס בווגאס עם דמו, ומכונית פורש להדגמה, והפכו לכוכבי העיר ומאז עברה משלב הדמו למוצר של ממש. מירי סגל, בעלת חברת קשרי המשקיעים MS-IR, המלווה את החברה בארה"ב בשנים האחרונות מתארת: "העניין הרב שמשקיעים ואנליסטים מגלים בחברה והעניין הגובר בטכנולוגיה בעקבות ההכרה של CES והענקת פרס החדשנות, מהווים אינדיקציה לייחודיות של פורסייט. שוק המכוניות האוטונומיות זקוק לפתרונות שמתריעים בזמן אמת על כל מפגע, בכל תנאי מזג אוויר ובכל שלב ביום ללא סלחנות לטעויות שעלולות לעלות בחיי אדם וזה בדיוק מה שהם מציעים."

     

    סיבוני מוסיף: "הצלחנו לפתח את המערכת שתעבוד אחרי הכנס בשנה שעברה. לאור התגובות הנלהבות שגילו מבקרי הכנס, המשקיעים ומי שאנחנו מזהים כלקוחות פוטנציאלים שלנו, הצלחנו לקדם את המוצר שלנו למה שהוא היום ובימים אלו אנחנו עובדים על מעבר המוצר מממוחשב לצ'יפ."

     

    בכנס החדשנות השבוע, היו גם כמה חברות מתחרות, אבל סיבוני מבקש להדגיש כי ההבדלים ניכרים. "רוב השוק הזה עובד עם מצלמה אחת, כזו שיוגעת לזהות מטרות וסכנות מאוד מסוימות על הכביש. לא כל דבר הן סנויות לזהות, לא בכל מזג אוויר הן יכולות לעבוד כראוי. אנחנו מוצר שפועל דרך 4 מצלמות שונות ובנוי לעבוד בכל מזג אוויר ולזהות כל עצם. אנחנו גם לא מוצר שמשדר כלום, אין קרינה ואנחנו לא מתנהלים כ'מיקרוגל' על הכביש", הוא צוחק. "השיטה שלנו אומרת שצריך לגלות כל סוג של מטרה בכל מזג אוויר שלא יהיו פספוסים. המערכת יודעת לגלות כל מטרה שהרכב בקרבתה. בשלב מתקדם המערכת גם תדע לתת הוראה לברקס."

     

    בשוק האוטומוטיב במתקדם בעולם, סיבוני שמח מהעניין הגדול. "זו ה-תערוכה וכולם באים לראות ולהיראות. אנחנו מדברים כאן עם הרבה חברות ויש עניין גדול. אנחנו מקווים שגם השנה, לקוחות חדשים יתנסו במוצר ונצא בסופה, לשוק".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים