שתף קטע נבחר

סובארו פורסטר במבחן - השינוי מבפנים

דור חמישי לרכב הפנאי של סובארו מבטיח לשפר את תנאי השירות באמצע השבוע מבלי לפגוע ביכולת השטח בשבת. נהגנו בו לראשונה

 

 

סובארו פורסטר הוא אחד ממייסדי קטגוריית רכבי הפנאי אך בשונה ממתחריו אינו מתאמץ להיראות קרבי ומתמקד ביכולת שטח גבוהה מהמקובל. הזו שאחראית לקהל לקוחות נאמן המחליף פורסטר אחד בשני כבר שני עשורים. אבל כיום, כדי להמשיך ולהצליח, סובארו צריכה לחדש. וזה מה שהיא עושה עם פורסטר חדש. האם זה פגע באופיו המיוחד ויכולותיו?

 

מחיר רכב מבחן (בסיס): 200 אלף שקל (180 אלף שקל)

מתחרים: טויוטה ראב4, מאזדה CX5, פולקסווגן טיגואן

סובארו פורסטר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

טוב: תא נוסעים, נוחות נסיעה, יכולת שטח, מערכות בטיחות

בסדר: ביצועים

טעון שיפור: עיצוב, צריכת דלק

ציון:

 

איך נראה

שינויי המראה לעומת הדגם היוצא נותרו צנועים ומסתכמים ביחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור וסבכה קדמית גדולה יותר. אז לא, גם בניסיון החמישי הפורסטר לא יזכה בתואר החתיך השכונתי. הוא סולידי, ענייני, ולכן הניסיון לרענן את פניו בעזרת גימורים כתומים לחלקי מרכב וחישוקים שחורים, נראה מצועצע מדי.

סובארו פורסטר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

השיפור בפנים משמעותי ומוחשי יותר, עם חומרים איכותיים ומגוונים מבעבר ומראה נעים. שטחי חלונות גדולים וקורות A צרות מאפשרים שדה ראיה מצוין ותנוחת נהיגה גבוהה ושלטת. אך סידור המתגים אינו משכנע, למשל ביטול התראת סטייה מנתיב בתקרה ליד פתיחת חלון השמש, או מתג ביטול בקרת יציבות משמאל להגה בסמוך לפתיחת דלת תא המטען. גם מתגי השליטה מההגה אינם נוחים לשימוש.

 

הפורסטר החדש ארוך ב-1.5 ס"מ (462.5 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (181.5 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים ארוך ב-3 ס"מ (267 ס"מ) מקודמו. מרחב המחיה לנוסעים מאחור יוצא נשכר מכך, והם נהנים הפעם ממושב גבוה יחסית וחלונות צד גדולים המעניקים תחושה אוורירית, נדירה בקטגוריה. ברכב המבחן נהנו גם הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג נפרדים ושני שקעי USB, אבל מרווח הראש בכל זאת מוגבל בגלל חלון השמש. נפח תא המטען גדל רק ב-15 ליטר (520 ליטר) אך מפתח סף ההטענה רחב כעת ב-13.5 ס"מ, ומסייע לנוחות השימוש. חבל רק שהגלגל החלופי אינו בגודל מלא.

סובארו פורסטר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

גרסת הבסיס (ב-180 אלף שקל) כוללת מסך מגע בגודל "6.5 עם מצלמת נסיעה לאחור וצימוד Apple CarPlay, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג מתכוון חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

רכב המבחן בגרסת ספורט (200 אלף שקל) הוסיף מסך מגע בגודל "8, ריפוד עור חלקי למושבים, חלון שמש, חישוקי "18 קלים, התראת שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) ותאורה דינמית עוקבת פניה. מעניין שסובארו בחרו לוותר על אפשרות קיפול חשמלי של מראות הצד הגדולות. חבל שכך.

 

ציון בטיחות סובארו פורסטר ()

איך נוסע

מנוע בנפח 2.5 ליטר (הזרקת בנזין ישירה) מפיק 182 כ"ס ו-24.3 קג"מ (32 כ"ס ו-4.1 קג"מ יותר מה-2.0 ליטר בדגם היוצא) ומשודך לתיבת הילוכים רציפה (חדשה) והנעה כפולה-קבועה. השיפור בביצועים ניכר, הן בזינוק מהמקום (9.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, קיצוץ 2.5 שניות) והן בתאוצות ביניים, תודות לתגובות מהירות של תיבת ההילוכים. בשונה מתיבות מסוגה, זו שבפורסטר בעלת אופי פעולה טבעי המזכיר תיבה אוטומטית רגילה (פלנטרית). היא כוללת כעת גם מנופי שליטה מאחורי ההגה המאפשרים בלימת מנוע. הבעיה היחידית: תגובות מעט קופצניות בתחילת נסיעה. צריכת הדלק? גבוהה מהמקובל עם 9.5 ק"מ לליטר.

 

סובארו פורסטר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הפורסטר מתבסס על פלטפורמה גלובאלית חדשה של היצרנית המשותפת ל-XV, עם מערך מיתלים (כבעבר, מקפרסון מלפנים, עצמות עצה מאחור) הכולל קפיצים ובולמי זעזועים חדשים, כמו-גם גיאומטריה שונה. והצליח להם, שכן נוחות הנסיעה טובה מאוד, בעיקר יכולת ספיגת שיבושים מרושעים כמו בורות וחריצים עמוקים או אפילו שביל זרוע אבנים. הרכות הזו פוגעת במידת מה ביכולת השיכוך במהירות גבוהה. 

התנהגות הכביש שופרה עם שליטה טוב יותר על המרכב, למרות שעדיין מדובר בזוויות גלגול מודגשות יחסית למתחרים מודרניים. להגה משקל טבעי יותר אך הוא עדיין נעדר משוב, הבלמים (נקודת חולשה מסורתית בסובארו) מציעים כאן יכולת טובה תודות לדיסקים גדולים יותר (מאחור בכל הגרסאות, מלפנים בגרסה הנבחנת). מערכת הכוונת מומנט (על-ידי בלימה) מסייעת לנטרל תת-היגוי בכניסה לפניה.

סובארו פורסטר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

הפורסטר שומר על מרווח גחון (22 ס"מ) וזוויות גישה ונטישה (24.6/22.9 מעלות) דומות לדגם היוצא וטובות מהמקובל. מערכת הנעה כפולה ובקרת משיכה יעילות מסייעות להורדת כוח לגלגלים האוחזים (בעיקר בבחירה במצב X-mode הייעודי לשטח) ומטפלות היטב במצבי אובדן אחיזה כמו הצלבת צירים. חבל שבקרת היציבות אינה ניתנת לניתוק מלא לטובת נסיעה בשטחים דלי אחיזה כמו חול או בוץ.

סובארו פורסטר (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

סיכום

הפורסטר החדש עדיין לא בולט ומרשים למראה כמו מתחריו ולמעשה כמעט זהה לקודמו, אך בשאר התחומים מציג שיפור מרשים. החל בביצועים, דרך תא הנוסעים, מערכות הבטיחות המתקדמות ונוחות הנסיעה. וחשוב מכל, ללא פגיעה ביכולת השטח הייחודית שלו, יתרון של ממש על פני מתחריו. האם זה יסייע לו להגיע ללקוחות חדשים המתעניינים רק במראה מושך ויכולת טיפוס מדרכה, אלה המהווים את חלק הארי של קהל היעד? התשובה שלילית. עבור לקוחות המותג הנאמנים ומחפשי רכב פנאי עם יכולת שטח, הוא הפך אטרקטיבי עוד יותר מבעבר.

 


סובארו פורסטר

סובארו פורסטר
מנוע 4 צילינדרים בוקסר
נפח / סוג דלק 2,498 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 182 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מרבי 24.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / רציפה
אורך 462.5 ס"מ
רוחב 181.5 ס"מ
גובה 173 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
משקל 1,610 ק"ג
נפח תא מטען 520 ליטר
100-0 קמ"ש 9.3 שניות
מהירות מרבית 207 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 223 גרם לק"מ
כריות אוויר 7 כריות אוויר
בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
סובארו פורסטר
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים