שתף קטע נבחר

הדרך הארוכה והיקרה לשדה התעופה החדש רמון

השדה ייפתח מחר בטקס חגיגי, אבל הנוסעים שירצו להגיע לאילת במונית ישלמו עשרות שקלים יותר לכל כיוון. רוצים להגיע בתחבורה ציבורית ולחסוך כסף? הפקקים הצפויים בכביש 90 יאריכו לכם את הדרך

העברת הטיסות לאילת משדה התעופה בעיר לשדה רמון, שייפתח מחר (ב') רשמית, תייקר את ההגעה אליה ותאריך את זמן הנסיעה - גם לנוסעים ישראלים וגם לתיירים. אם כיום רבים מהטסים לאילת צועדים ברגל למלון משדה התעופה, מעכשיו הם יצטרכו לשלם על הנסיעה.

 

רגע לפני הפתיחה: הצצה לנמל התעופה רמון

ועד עובדי רשות האוכלוסין וההגירה מאיים שלא יפעיל את נמל התעופה "רמון"

 

מחיר הנסיעה במונית משדה רמון לאילת, מרחק של 19 ק"מ, נקבע ל-85 שקל במשך היום ו-94 שקל בתעריף לילה, לפני תוספות על מזוודות, נוסע שלישי ועוד. היום, גם מי שלוקח מונית מהשדה הישן למלון משלם מחירי מונה נמוכים משמעותית - בזכות הנסיעה הקצרה דרמטית והפטורה ממע"מ.

נמל התעופה רמון (צילום: מוטי קמחי)
נמל התעופה רמון(צילום: מוטי קמחי)

במקביל, יוצעו שירותי תחבורה ציבורית זולים אך איטיים יותר. חברת אגד תפעיל מאילת ארבעה קווים עירוניים לשדה החדש: קו 7 מהשכונות הדרומיות, קו 8 מהשכונות הצפוניות, קו 280 מהתחנה המרכזית וקו 282 מטאבה, דרך אזור המלונות אל השדה - כולם בתדירות של רבע עד חצי שעה. במקביל, יופעלו שאטלים מהעיר לשדה. גם קו 397 מאילת לבאר שבע ייכנס לשדה, וגם הקו מאילת לים המלח, שישרת את הטסים שנוחתים ברמון - אך מבקשים להגיע למלונות בעין בוקק.

 

  ()
 

גידול משמעותי בהיקף התנועה

כך או כך, בחלק של כביש 90 מהעיר לשדה, ציר התנועה היחידי ביניהם, צפוי גידול משמעותי בהיקף התנועה כדי לשרת כשני מיליון נוסעים בשנה, שאמורים לעבור דרך השדה. חברת נתיבי ישראל הרחיבה בשנה האחרונה את הכיכרות בכניסה לאילת ואת הכביש בקרבת עמדות המכס בכניסה לעיר.

 

למרות זאת, זמן הנסיעה מהשדה לעיר, שעומד כיום על 20 דקות, צפוי להתארך - עם תוספת של אלפי נסיעות של מוניות, רכבים פרטיים ואוטובוסים, בעיקר בימים שבהם מתרכזות הגעת ועזיבת הנופשים בעיר (ראשון וחמישי). עומסי התנועה ישפיעו גם על מי שיבחרו להגיע לאילת ברכב ובאוטובוס ולא בטיסה.

 

עיקר המשתמשים בשדה צפויים להיות תיירים ותושבי אילת והערבה. למרות שחברות הלואו קוסט צפויות להציע תעריפים זולים במיוחד לטסים לאירופה ובחזרה, כדי למלא את המטוסים שמביאים לאילת תיירים בסבסוד משרדי התיירות והתחבורה; הרי שעלות ההגעה לאילת ממרכז ומצפון הארץ תהפוך את הטיסות לחו"ל משדה רמון לדומות, ולעיתים יקרות יותר, מטיסות לואו קוסט מטרמינל 1 בנתב"ג.

 

 

עלות הדלק לבדו למכונית משפחתית מהמרכז בנסיעה הלוך-חזור נאמדת ב-300 שקל, בנסיעה שתיארך במצטבר כ-3.5 שעות, לא כולל עלויות החניה בשדה.

 

שני פרויקטים מובטחים, שהיו יכולים לשפר את ההגעה לשדה, תקועים. ב-2011, כאשר החליט על העברת השדה מאילת לתמנע, הבטיח שר התחבורה, ישראל כץ, שבמקום תיבנה רכבת קלה עם מסלול באורך 30 ק"מ, מהשדה ועד טאבה דרך אזור המלונות בעיר, בתדירות של 5-10 דקות. לפרויקט לא נמצא תקציב, לאחר שהתברר כי הוא אינו כלכלי ומספר המשתמשים ברכבת הקלה יהיה נמוך משמעותית מקווי הרכת הקלה בירושלים, בחיפה ומקווי הרכבת הקלה העתידיים בתל אביב.

 

ב-2012 הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי המדינה תבנה רכבת לאילת, שתהיה לה תחנה בשדה, ותוכל לשמש גם את נוסעיו, כולל הגעה מהמרכז בתוך כשעתיים. תכנון הקו טרם הושלם, ולא ברור כיצד תמומן עלות הקמתו בסך עשרות מיליארדי שקלים. הוא לא יהיה מוכן לפני 2030, אם בכלל ייבנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
נמל התעופה רמון
צילום: מוטי קמחי
מומלצים