שתף קטע נבחר

הנער שהרכיב את ארי נשר יואשם בגרימת מוות ברשלנות

הנער שהרכיב את הנער על האופניים החשמליים בליל התאונה הקטלנית, יועמד לדין בכפוף לשימוע

ארי נשר  (צילום: דוברות מד
ארי נשר (צילום: דוברות מד"א)

הנער (17) שהרכיב את ארי נשר ז"ל יואשם בגרימת מוות ברשלנות בכפוף לשימוע.

 

לפי כתב החשדות שנמסר לבאי כוחו ומשפחתו של הנער, ב-24 בספטמבר הרכיב החשוד את ארי על גבי אופניים עם מנוע עזר, בניגוד להוראות החוק המתירות הרכבה של ילד עד גיל 8 בלבד, ובאופן שמקשה על שליטה מלאה באופניים.

 

בשל אופן רכיבתו על האופניים בכביש וכשהחשוד והמנוח אינם חובשים קסדות מגן, מיוחסות לחשוד גם הפרה של חובת הזהירות הנדרשת מרוכב אופניים בשעת לילה וכן הסטת האופניים, ללא תשומת לב מספיקה לתנאי הדרך, אשר בעקבותיה נגרמה התאונה, ונגרם מותו של נשר.

החבר שנפצע יחד עם ארי ז
יואשם בגרימת מוות ברשלנות. ר'(צילום: שאול גולן)

 

באוקטובר נחקר הנער שהרכיב את נשר על אופניו בליל התאונה הקטלנית בחג סוכות במשך שלוש שעות בחשד לגרימת מוות ברשלנות. אמו, ר', אמרה אז כי המשטרה הפרה את זכויותיו וחרצה את דינו עוד לפני שנחקר. עם הגעתם למטה מחוז תל אביב לטובת חקירת הנער אמרה האם: "שיתפנו פעולה לאורך כל הדרך עם המשטרה".

 

עוד סיפרה האם: "גבו מבני עדות בבית החולים ובבית. עשינו את כל מה שנדרש אבל המשטרה מפרה זכויות נחקרים, משבשת ומזהמת חקירה, חורצת את דינו של בני לפני שהוא נחקר, מזמנת אותנו בטענה שמדובר בעדות ללא הכנה מוקדמת ובפועל מטיחה בפני בני האשמות כבדות בלי להביא חוקר נוער".

 

לדברי המשפחה, החוקר שתשאל את הנער אמר במפורש כי הוא אינו חשוד במעורבות בתאונה, אך עם הגעתם לתחנה - הדברים נראו אחרת. "יש בידיי הקלטות של חוקר המשטרה", אמרה האם. "בן זוגי ואני שאלנו אותו בשתי שיחות נפרדות אם הבן חשוד, והוא הכחיש. הוא אמר לנו 'מה פתאום, הוא מוזמן רק להשלמת עדות', כאשר בפועל כשהגענו לשם הוא הטיח בו האשמות כבדות. על פי דין הוא מחויב להביא חוקר נוער".

 

"יש כאן טראומה על טראומה. לא מספיק שאיבד את חברו היקר והאהוב ונפצע פיזית ונפשית, כעת מפילים עליו טראומה נוספת", תקפה האם.  

 

האישום נגד הכדורגלן, וההדגשה כי האופניים סטו אל הרכב 

כדורגלן מ.ס אשדוד יצחק אספה, שפגע בנשר ובחברו, הואשם באוקטובר האחרון בהפקרת פצוע בזירה, נהיגה בשכרות ובשיבוש הליכי משפט. לאחר פתיחת משפטו, הופנו הצדדים לגישור.

 

לפי המתואר בכתב האישום , "בליל 24 בספטמבר 2018 הגיע הנאשם למועדון 'לייטהאוס' שבנמל תל אביב על מנת לחגוג את יום הולדתו של חברו. במהלך שהותו במועדון צרכו הנאשם וחבריו משקאות אלכוהוליים ובהם שלושה בקבוקי וודקה מסוג 'פינלנדיה'".

 

"בהמשך הלילה", מתואר בכתב האישום, "החליטו הנאשם ושני חבריו לעזוב את המועדון ולנסוע למסיבה נוספת ברחוב בן אביגדור שבדרום תל אביב, כשהנאשם עזב את המועדון ברכבו ואילו שני חבריו ברכב אחר. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג הנאשם בשדרות רוקח בתל אביב-יפו, מכיוון מערב לכיוון מזרח, לעבר צומת הכניסה לחניון 'רידינג', בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קמ"ש, אף כי מדובר בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קמ"ש".

יצחק אספה בביתו (צילום: עוז מועלם)
יצחק אספה. הואשם בהפקרה(צילום: עוז מועלם)

באישום נגד אספה הודגש כי האופניים שעליהם רכבו נשר וחברו סטו לעבר רכבו. "באותה עת, רכב קטין על גבי אופניים עם מנוע עזר, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר ז"ל. הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם ולפניו במהירות של כ-25 קמ"ש. בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב הקיה".

 

"לאחר התאונה וחרף תוצאותיה", צוין עוד בכתב האישום, "המשיך הנאשם בנסיעתו, כשמספר שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים לפני צומת הרחובות שד' רוקח ואבן גבירול. הנאשם עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רחוב בן אביגדור, וזאת מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה למנוח ולקטין, אשר שכבו פצועים במקום.

 

"במהלך נסיעתו התקשר הנאשם לחברו ארבע פעמים, כשהוא שרוי בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל ובהמשך אמר כי הוא 'פגע במשהו והמשיך לנסוע'. עוד בהמשך, אמר הנאשם כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה - אך המשיך בנסיעה".

 

בהמשך הלילה, כך לפי האישום, ביקש הנאשם מחברו להתקשר לחברת "אלדן", למסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר על מנת לקחת את רכב הקיה למוסך, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי. בשלב מסוים החליטו הנאשם וחברו לנסוע לכיוון נמל תל אביב על מנת לנסות ולאתר את מקום התאונה שבה היה מעורב.

 

בהגיעם למקום התאונה, נאמר, הבחינו בכוחות המשטרה וכן בחלקי רכב הקיה אשר היו פזורים במקום וחרף זאת, הנאשם לא פנה לכוחות המשטרה אשר היו במקום, אלא חזר לרחוב בן אביגדור על מנת להמתין לבואו של הגרר.

 

"סמוך לשעה 5:20, הגיעו לרחוב בן אביגדור שוטרים אשר ביצעו סריקות באזור לאיתור הרכב אשר נראה נמלט ממקום התאונה. כאשר הבחינו בנזקים שנגרמו לרכב הקיה, שאלו השוטרים את הנאשם לפשר הנזק והוא השיב בכזב כי הנזק נגרם בעת חניית רכב הקיה ברחוב בן אביגדור כאשר הוא עצמו שהה בתוך המועדון, ואף טען בכזב כי חברו היה זה שנהג ברכב".

 

אין ראיות מספיקות שאספה יכול היה למנוע את התאונה 

לפי החוק, בגרימת מוות ברשלנות ניתן לייחס אחריות נפרדת לשני גורמים שונים. כלומר, אם היו מספיק ראיות היה ניתן להעמיד לדין בסעיף זה הן את אספה והן את הנער. אלא שבפרקליטות סברו כי האם האופניים לא היו סוטים מהדרך - לא הייתה נגרמת התאונה.

 

במערכת אכיפת החוק סברו כי לא היו מספיק ראיות נגד אספה כדי להוכיח שהוא יכול היה למנוע את התאונה. בחקירה עלה כאמור כי אופני חברו של נשר סטו לנתיב שבו נהג אספה.

 

עוד יצוין כי דו"ח הבוחן המשטרתי, שעליו התבסס האישום נגד אספה, סבר כי הוא לא יכול היה למנוע את התאונה. ואולם, אחרי הגשת האישום הגיעה חוות דעת נוספת שקבעה כי ייתכן שהוא כן יכול היה למנוע את התאונה.

 

עם זאת, בפרקליטות סברו כי למרות חוות הדעת הנוספת - דו"ח הבוחן המשטרתי מעורר ספק סביר ולכן אספה לא הואשם בגרימת המוות אלא רק בהפקרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים