שתף קטע נבחר

רנו קליאו החדשה נחשפת. בינתיים רק סביבת הנהג

הסופר-מיני הצרפתית מחדשת את פניה עם דור חדש לחלוטין. תוצג לראשונה לציבור בעוד שבועות ספורים, תגיע ארצה במהלך הקיץ הקרוב

רנו חושפת תמונות ראשונות של הקליאו החדשה, דור חמישי לסופר-מיני הצרפתית והדגם הנמכר ביותר של היצרנית עם כ-15 מיליון יחידות שיוצרו מאז הושקה ב-1990. חשיפה רשמית ראשונה תהיה במהלך תערוכת ז'נבה הקרובה ולדברי היבואנית קרסו, היא תנחת כאן בקיץ הקרוב.

 

 

ברנו החליטו על שיטת חשיפה מקורית בה משוחררות ראשית דווקא תמונות של סביבת הנהג ותא הנוסעים, בעוד מראה הרכב נותר עדיין חסוי. בינתיים נחשף רק תא הנוסעים אשר לפחות בתמונות נראה כשיפור דרמטי בהשוואה לקליאו היוצאת. רנו לא מפרטת באיזו גרסת גימור-אבזור מדובר, אך במכונית שנחשפה מוצבים מושבי ספורט מרשימים. לקונסולה הקדמית צביעה דו-גונית עם נגיעות צבע בחלק מהגרסאות, יש דיפוני אלומיניום ועור ואפשרות לתאורת אוויר משתנה. גלגל ההגה שונה עם סידור מתגי בקרת שיוט ובורר הילוכים מזדקר גבוה בסגנון ספורטיבי, ובקרת אקלים דיגיטאלית.

רנו קליאו ()

אבל השינוי המשמעותי ביותר הוא - כמקובל כיום - מסך מגע חדש. זה שבקליאו יהיה ענק ("9.3), הגדול ביותר שהוצע בדגמי רנו. הוא מעוצב שלא במקרה כטאבלט, ממוקם בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית ומופנה קלות לכיוון הנהג. יש גם לוח מחוונים דיגיטאלי ("10, כנראה אופציונלי) המאפשר תצוגת נתונים משתנה כולל מערכת הניווט.

 

בשונה מדגמים אחרים, רנו בחרה (וטוב שכך) להציע גם אפשרות לתצוגת שעוני מהירות וסל"ד באופן קלאסי-מוכר. יש גם צמד שקעי USB ואפשרות לטעינה אלחוטית לסמארטפון. כמתבקש, הקליאו תציע מעתה גם מערכות אקטיביות ומתקדמות.

רנו קליאו ()

רנו לא פרסמה נתונים טכניים אך ידוע לנו כי הקליאו החדשה תתבסס על פלטפורמת CFM העדכנית של הקונצרן, זו המשותפת לניסאן מיקרה. היצע המנועים כולל טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר וארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטר, לצד טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר שישווק ככל הנראה רק באירופה. בעתיד יצטרפו להיצע גם גרסה היברידית קלה (48V) למנוע הדיזל והיברידית-נטענת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים