שתף קטע נבחר

צפו: לרכוב בלי לצאת מאולם התצוגה של יבואנית אופנועי ימאהה

בהשקעה של 1.2 מיליון דולר הפכה יבואנית אופנועי וקטנועי ימאהה את אולם התצוגה המרכזי שלה בדרום ת"א לאולם דיגיטלי; בקרוב: רכיבה במציאות מדומה הצצה ראשונה

  

 

לא מעט סרטים בדקו מה קורה כשאדם נשאב לתוך האינטרנט. אולם התצוגה החדשה של ימאהה בתל־אביב מנסה לעשות בדיוק את זה: לשלב חוויות מציאות מדומה ובחירת מאפיינים שמוכרות מאתרי יבואני הרכב אל תוך אולם פיזי.

  

בהשקעה של 1.2 מיליון דולר עבר האולם התאמה לעידן הדיגיטלי, עם מסכי 2X3 מטרים גדולים שמפוזרים בתוכו, ומסך 16X2 מטרים ענק שמופנה אל הרחוב, ומזכיר קצת את אזורי המסחר בטוקיו. לקוח שמגיע לאולם יכול לבחון, ביחד עם איש מכירות או לבדו, כיצד ייראה האופנוע או הקטנוע שבו הוא מעוניין בצבעים שונים, ועם תוספות שונות - אגזוזים, תיקי צד, ועוד. אחרי שבחר, הוא יכול לראות את הכלי שעיצב על מסך ענק מולו מכל הצדדים בהעברת אצבע.

  

אופנוענים, תראו מה סנטה הביא לכם השנה...

אוכפים לוהטים: האופנועים החשובים ביותר ב-2018

 

 

 

אולם התצוגה של ימאהה (צילום: רונן טופלברג)
אולם התצוגה של ימאהה(צילום: רונן טופלברג)

 

על מסך אחר מוקרן סרט "רעל" של היצרן, ואם הוא עדיין זקוק לזמן מחשבה הוא יכול לשלוח לעצמו במייל את הבחירות שלו, כקטלוג PDF אישי. לחילופין, הוא יכול לעצב את האופנוע מהבית, באפליקציית היבואן, ולבוא לאולם כדי לצפות בה על מסך גדול. בקרוב יוצבו באולם גם סימולטורים עם קסדות ומשקפי תלת־ממד, שאיתם יוכלו המתעניינים לבצע רכיבת מבחן בלי לעזוב את האולם.

  

"לפני שלוש שנים הגעתי לקאן אחרי שפרסומת של ימאהה זכתה בפרס", אומר גדי אבירם, יו"ר ואחד הבעלים של מטרו מוטור, יבואנית ימאהה. "שם נחשפתי לטכנולוגיות VR (מציאות מדומה - א"ע) והתחלתי לחשוב איך לשלב אותן באולמות התצוגה שלנו, כדי להגביר את החוויה של הלקוחות. אם לפני עשר שנים לקוח היה מגיע שש פעמים בממוצע לאולם התצוגה לפני קנייה, היום המספר עומד על 1.2 פעמים, אחרי שאת איסוף המידע הוא עושה מאתרים בתחום. אבל גם עם הידע המוקדם, הוא לא תמיד יכול לדמיין ולהתנסות בכל האפשרויות".

 

אולם התצוגה של ימאהה (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

  

על הקמת החלק הדיגיטלי החדש היו אחראים שמואל בן־שימול ויעל ש"ץ מחברת 09 Hive. "הטכנולוגיה מאפשרת שימוש באולמות תצוגה עירוניים שמהווים אולמות דגל, בלי שיצטרכו להיות ענקיים ויקרים כדי להכיל את כל מגוון הדגמים והגרסאות".

  

מעבר להגדלת מספר ההזמנות, הטכנולוגיה החדשה אמורה גם להגדיל את מספר התוספות שיבחרו הלקוחות. מכירת אביזרים רווחית יותר מאשר מכירת האופנועים עצמם, מה שאמור לסייע בהחזר השקעה מהיר יחסית באולם המחודש. "ההשקעה נועדה לקדם את הזינוק במכירות שאנחנו צופים שיגיע החל משנת 2020", אומר אבירם, "אז יגיעו דגמים שטרם נחשפו, עם 3 ו־4 גלגלים, כולל חשמליים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
אולם התצוגה של ימאהה
צילום: רונן טופלברג
מומלצים