שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רכבת העמק: הנסיעה מתייקרת, שרי האוצר והתחבורה מתקוטטים
    ביטול סבסוד הנסיעה ברכבת העמק עורר מחאת תושבים הטוענים כי העלויות יהפכו לבלתי נסבלות. במשרד האוצר טוענים שידיהם כבולות בגלל הבחירות ומאשימים את משרד התחבורה שלא פעל. במשרד התחבורה טוענים כי האוצר מסרב להמשך הסבסוד

    תושבי העמקים מוחים נגד העלייה במחירי הנסיעה ברכבת העמק ופנו בימים האחרונים לראשי רשויות ושרי ממשלה בבקשה להאריך את תקופת הסבסוד בה מחיר הנסיעה הוא 50%. אתמול פרסמו פעילים את מספר הטלפון של שר האוצר, משה כחלון, וקראו לתושבים להציף אותו במסרונים. כאשר נחנך קו העמק לפני כשנתיים, הייתה הנסיעה בו חינם במשך כשלושה חודשים, ובהמשך סובסדה הנסיעה למשך שנתיים, ב-50%. לדוגמה, מחיר נסיעה מתחנת עפולה לחיפה וחזרה היה כ-20 שקלים ולתל אביב כ-40 שקלים.

     

    החגיגה נגמרה? תמונה משותפת בעת השקת רכבת העמק (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
    החגיגה נגמרה? תמונה משותפת בעת השקת רכבת העמק(צילום: אביהו שפירא)

     

    רכבת העמק החלה לפעול - התפוסה מלאה

     

     

    השר אמר הבוקר ל-ynet כי הבקשה לגיטימית וכי העלות אינה גבוהה, אולם משרד התחבורה לא העביר את הבקשה בזמן וכעת לא ניתן לבצע שינוי בגלל מערכת הבחירות. במשרד התחבורה אמרו כי יפנו לראש הממשלה בכדי להעביר החלטה בממשלה על המשך הסבסוד.

     

    ראש המועצה האזורית הגלבוע, עובד נור, פנה לשר התחבורה, ישראל כץ, במטרה לרתום את משרדו למאבק. "זה לא מקובל ואינו תואם את מדיניות שר התחבורה המבקש לחבר את הפריפריה ולהעשיר בכך את חיי התושבים". אמר נור. "עלייה חדה במחירי התחבורה הציבורית פוגעת בתושבים רבים לנוע בחופשיות, ומנציחה פער לא מוצדק לרעת הפריפריה".

     

    אחד ממארגני המחאה הוא איתי בר, איש חינוך המתגורר בבית השיטה. את התואר השני שלו הוא לומד בתל אביב ומבסס את נסיעותיו ללימודים על הרכבת.

    "אם בעבר יכולתי לקחת את שלושת ילדיי ולנסוע בשמחה לחיפה בעלות של 40 שקלים לכיוון, הרי שכעת תעלה לי נסיעה שכזו 160 שקלים הלוך ושוב, ולתל אביב 320 שקלים. לא נורמלי בעליל. זה עוד לפני שהגעתי בכלל, בלי לאכול משהו, סרט, בילוי עם הילדים, משהו לעשות. איך אוכל להראות להם קצת את תל אביב בסכומים כאלו? נסיעה פשוטה לתל אביב תעלה לי קרוב ל-600-700 שקל. בחיים לא אוכל לעשות את זה איתם.

     

    "התוצאה המיידית היא הפסקת השימוש ברכבת ישראל. שום נסיעה ברכב לא תעלה לי סכום שכזה, אין שום היגיון עוד להשתמש בשירותי הרכבת עם מחירים שכאלו", התריע. "הרכבת הייתה ועודנה הסיבה שבגללה באתי לגור דווקא בפריפרייה. ידעתי שהרכבת תחבר אותי במהירה אל המרכז". בר כתב את הדברים לראשי הרשויות באזור העמקים, וכן לשר האוצר כחלון.

     

    בנוסף פתחה תלמידת תיכון מבית שאן עצומה בקריאה להמשך הסבסוד. "אני אוהבת ללכת לסרטים, באולינג וחדרי בריחה. אך לצערי, אין כאלו בבית שאן, בשביל דברים כאלו אני צריכה לנסוע לחיפה. דבר שהיה פשוט וזול . בקרוב לא. כדי לנסוע לחיפה בכיוון אחד אני משלמת 10 שקלים. בעוד כמה חודשים, נצטרך לשלם 40 שקלים בשביל כרטיס לחיפה הלוך וחזור. אני בת 14 ואין לי רישיון, אני יכולה להגיע למקומות כאלו רק על-ידי הרכבת, אוטובוסים או לבקש מההורים (דבר שכבר נמאס על שני הצדדים)", כתבה. עד כה חתמו על העצומה כ-4,000 איש.

     

    במשרד האוצר הצדיקו את התושבים אך טענו כי הנושא הועלה מאוחר מדי, ולא ניתן לבצע מהלך כזה בתקופת בחירות. בלשכת השר הטילו את האחריות על משרד התחבורה. "אם משרד התחבורה היה מבקש במקור להאריך את ההסדר היינו נערכים לכך שהרי לא מדובר בעלות דרמטית. לצערנו, משרד התחבורה כשל וטעה בהערכה שלו וכעת אין מנוס מלהמתין עד לאחר הבחירות על מנת לתקן את העוול שגרם. החוק לא מאפשר לתקן זאת בתקופת הבחירות".

     

    במשרד התחבורה דחו את הטענות, ואמרו כי גם כעת ניתן להעביר החלטת ממשלה על המשך הסבסוד. "שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע היום, בתגובה לסירובו של משרד האוצר, לאשר את המשך מתן ההנחות לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, כי יפנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להביא את נושא המשך ההנחות לאישור והכרעת הממשלה. כמי שיזם וביצע את פרויקט רכבת העמק, כנגד התנגדויות קשות, ובמטרה לחבר את תושבי העמק לחיפה ולמרכז, פנה השר כץ לשר האוצר, בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי רכבת העמק לתקופה נוספת, מאחר ורכבת העמק הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לתועלת הישובים ותושבי האזור".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    גיל נחושתן
    רכבת העמק - הנסיעה מתייקרת והשרים מתקוטטים
    גיל נחושתן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים