שתף קטע נבחר

ריינג' רובר ולאר, מעכשיו עם מנוע ממש גדול

לנד רובר מציגה גרסת קצה ספורטיבית לריינג' רובר ולאר עם מנוע V8 מוגדש ו-550 כ"ס. על הכוונת: המתחרים מגרמניה ואיטליה

לנד רובר מציגה ריינג' רובר ולאר SVA, גרסת-קצה לרכב הפנאי שיתמודד מול פורשה מקאן טורבו, אלפא סטלביו קואדרפוגליו, מרצדס GLC 63 AMG וב.מ.וו X3M. מחברת המזרח לא יודעים לומר מתי - ואם בכלל - הוא צפוי להגיע לישראל.

 

 

בהשוואה לוולאר הרגיל, הבידול העיצובי צנוע ומסתכם בפגושים שונים עם פתחי אוויר גדולים בקדמי ורביעיית מפלטים בולטת מאחור, כמו-גם חישוקי "21 או "22 שונים וקליפרי בלימה אדומים. השינויים בפנים צנועים יותר וכוללים מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, דוושות תאוצה ובלימה מתכתיות ואופציה לגימורי קרבון.

 

ריינג' רובר וולאר SVA ()

מנוע V8 עם מגדש-על בנפח 5.0 ליטר מפיק כאן 550 כ"ס, 170 כ"ס יותר מגרסת ה-V6 בנזין החזקה ביותר עד כה. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית המכויילת להעברות מהירות יותר, עם הנעה כפולה שונה מזו שבדגם הרגיל הכוללת אפשרות העברת עד 100% מהכוח לציר האחורי. מערכת פליטה אקטיבית שוקלת 7.1 ק"ג פחות מהסעפת בדגם הרגיל, ומסייעת לאפקטים קוליים.

 

ריינג' רובר וולאר SVA ()

למרות שההספק הוא הגבוה בקטגוריה, הוולאר SVA יסיים את הזינוק הקלאסי ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, 0.7 שניות יותר מהמתחרים של אלפא ומרצדס. המהירות המרבית עומדת על 274 קמ"ש, מעט פחות מהיריבים מגרמניה ואיטליה (6 קמ"ש ו-9 קמ"ש בהתאמה).

 

ריינג' רובר וולאר SVA ()

בכדי לסייע בהאטת המסה הגדולה, ה-SVA מצויד בבלמים גדולים יותר: 395 מ"מ מלפנים ו-396 מ"מ מאחור. להגה החשמלי כיול שונה לשיפור החדות והדיוק, יש מיתלי האוויר סטנדרטיים ובולמי הזעזועים והמוטות המייצבים הוקשחו על-מנת לצמצם את זוויות הגלגול. מאחור נוסף דיפרנציאל מוגבל-החלקה שמסייע להורדת כוח יעילה ביציאה מפניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים