שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הפתעה: ימאהה TMax חדש יגיע עוד השנה
    פרטים ראשוניים על דגם עדכני של קטנוע העל אחראי למהפיכה דו-גלגלית בשוק העולמי והמקומי, אך נמצא לראשונה תחת איום אמיתי ומציג ירידה במכירות. המנוע יגדל במעט, ההספק המרבי לא ישתנה. צפוי להגיע ארצה בתחילת 2020

    ימאהה תציג כנראה כבר השנה דגם חדש של ה-Tmax, קטנוע העל מתוצרתה שאחראי לשינוי דרמטי בהרגלי רכישת רכב דו-גלגלי. ברשימת השינויים שהגיעה לידי ynet: הגדלת מינורית של 30 סמ"ק למנוע השני צילינדרים (560 סמ"ק) אך העלאה משמעותית בנתון המומנט לטובת שיפור בגמישות המנוע. עוד שינויים יגיעו בדמות עיצוב עדכני ותוספת מערכות אלקטרוניות-בטיחותיות. השקת הכלי צפויה לקראת סוף השנה באחת מתערוכות הרכב הגדולות וכנהוג, שיווק מקומי יגיע לא זמן רב לאחר מכן - בסוף השנה הנוכחית או הרבעון הראשון ב-2020.

     

    ימאהה TMax - לקראת שינוי, עוד השנה (יצרנית) (יצרנית)
    ימאהה TMax - לקראת שינוי, עוד השנה(יצרנית)

     

    הסיבה להגדלה הצנועה של הנפח מוסברת כנראה ברצון לשמור את נתון ההספק על מתחת ל-47 כ"ס, כדי להתאים למדרגת רישיון הביניים A1 (בישראל, באירופה מוגדר כ-A2). עם זאת, ימאהה מעוניינת להעניק לקטנוע הגדול רצועת כוח רחבה משמעותית כדי להפוך את הרכיבה עליו לנינוחה ומהירה יותר גם בסל"ד נמוך. המומנט המרבי של המנוע עומד כיום על 5.3 קג"מ. שינויים בניהול המנוע ומערכת העברת הכוח אמורים לאפשר שיפור בתאוצות הביניים.

     

    מדובר בשינוי הגדול הראשון מאז 2012, אז גדל הנפח מ-500 סמ"ק ל-530. כמו אז, גם הפעם יצטרפו לשינויים עיצוב חדש ותוספת של מערכות אלקטרוניות

    - בעיקר לצורך בטיחות. בימאהה ייגיבו בכך - בין היתר - להצלחה הגדולה של הקימקו AK550, הקטנוע הראשון המצליח לאיים על ההגמוניה של ה-TMax. מהלך שלא צלח בידי גדולים ומוערכים כמו ב.מ.וו וקונצרן פיאג'ו, אך בישראל נגס הקימקו באופן ניכר בימאהה ואחראי ב-2018 - גם אם לא בלעדי - לירידה של יותר מ-20% במכירות ה-TMax לעומת נתוני 2017.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים