שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בגדים אונליין
    כיצד לרכוש בגדים ברשת מבלי לצאת מהבית ובכל זאת להגיע לאוניברסיטה בסטייל? איך להבטיח שהבגד שרכשתם יעלה עליכם מבלי למדוד? והכי חשוב - איך לעשות קנייה חכמה ובעיקר זולה שתתאים לארנק הסטודנטיאלי? שני שובל, אושיית קניות ברשת, עושה לכם סדר בארון

    חוויית הקנייה בעידן הרשתות החברתיות והפלטפורמות הדיגיטליות, הופכת להיות הרבה יותר פשוטה, קלה ונעימה. ואם מדובר ברכישת בגדים - אין פלטפורמה מתאימה יותר מכך עבור ציבור הסטודנטים ובעיקר הסטודנטיות. כי בינינו, מי לא רוצה להיראות טוב בכיתת הלימוד עם כל-כך הרבה נשים וגברים, שמבלים איתכם לאורך היום ולעיתים כל יום - ולעשות את זה בלי להתאמץ מדי? ולמי יש זמן לסיבוב שופינג בקניונים עם כל המטלות, ההרצאות, המבחנים ועבודות הסמסטר?

     

    מה עושים? "כאן יש יתרון מובהק לכלי הכי חזק של היום - הדיגיטל", מסבירה שני שובל, אושיית רכישות בגדים ומותגים ברחבי הרשת בארץ ובעיקר בחו"ל. והיא גם מפרטת: זה נוח יותר, זה חוסך המון זמן, ובעיקר - זה גם זול. טאצ' אחד מהסמארטפון או קליק דרך המחשב, ואתם כבר משוטטים להנאתכם באתרי הקניות מהגדולים ועד לקטנים בארץ וברחבי העולם".

     

    הדמיה (צילום: shutterstock)
    הדמיה(צילום: shutterstock)

     

    סקר מקיף בנושא הרגלי צריכה וקניות ברשת שנערך בקרב סטודנטים לפני כשנתיים, גילה כי למעלה ממחצית ציבור הסטודנטים בישראל, נוהג לבצע קניות ברשת באמצעות מכשירי הסלולר. כמעט פי 5 מכלל האוכלוסייה. הסקר נערך בקרב 1,134 סטודנטים, אשר מהווים מדגם מייצג של סטודנטים וסטודנטיות (52% סטודנטיות ו-48% סטודנטים) בגילאים 21-28 מ-15 מוסדות הלימוד הגדולים בארץ, בהם: אונ׳ תל אביב, האונ׳ הפתוחה, אונ׳ בן-גוריון, האונ׳ העברית, אונ׳ אריאל, אונ׳ חיפה, הטכניון, אונ׳ בר-אילן, המכללה למנהל, מכללת רופין, אורט בראודה, מכללת ספיר, מכללת סמי שמעון, המכללה האקדמית קריית אונו והמרכז הבינתחומי.

     

    מתוצאות הסקר עולה, כי 98.8% מהסטודנטים ביצעו לפחות רכישה אחת של מוצר/שירות ברשת במהלך השנה האחרונה, וכמעט מחצית מהסטודנטים ביצעו למעלה מ-10 רכישות ברשת בשנה האחרונה. 57% מהנשאלים ענו כי הם נוהגים לבצע רכישות בסלולר (חלקם אף ציינו שהם עושים זאת יותר מאשר רכישות במחשב) ולמעלה מ-62% מהסטודנטים ציינו, כי הם נוהגים לרכוש ברשת במספר מצומצם של אתרים חוזרים, ולא במגוון רחב במיוחד.

     

    - מי האתרים שנחשבים לפופולריים ברשת?

    שני שובל: "לרכישות בחו"ל: עלי אקספרס, איביי, אמאזון, אסוס, נקסט, ולרכישות בארץ: טרמינל איקס, עדיקה, רוקלגאם, ליגל אאוטפיט, לדילה, ומותגים רבים נוספים שהצטרפו לממשק הדיגיטלי.

     

    ישנם אתרים המפרסמים מותג אחד, כגון: קסטרו, דלתא, ג'ייד, ללין, וישנם אתרים שמרכזים בתוכם מספר מותגים במקביל: אסוס - מפרסמת דגמים של נייק, אדידס, קלווין קליין, ועוד מותגים מובילים רבים, נקסט - מפרסמת את גלמורוס, קונברס, בוהו ועוד, וטרמינל איקס - את מנגו, אורבן אאוטפיטס, ליוויס ועוד".

     

    הדמיה (צילום: shutterstock)
    הדמיה(צילום: shutterstock)

     

    - למה צריך כל כך הרבה אתרים, ומה זה עושה לצרכנים?

    "ריבוי הממשקים והאתרים מגביר את התחרות ביניהם - מה שמאפשר אופציות רבות יותר לקונה וכן את הוזלת העלויות. לאתרי הקניות שמפרסמים מספר מותגים ו/או מוצרים שונים ומגוונים - ישנו יתרון מובהק נוסף. הם מאפשרים לבצע את הזמנת כל הפריטים וכן את שליחתם באותה בחבילה - מה שמקל מאוד על הגעתם באותו הזמן על איסופם בפעם אחת".

     

    - ומה קורה באתרים אחרים?

    "בהזמנה מהאתרים של עלי אקספרס, אייבי או אמזון – הפריטים שמופיעים שייכים למוכרים שונים ולאו דווקא מאותה החנות. כלומר, שהמוצרים יגיעו במספר חבילות, בזמנים שונים ואף בנקודות איסוף שונות שמולן עובד בעל החנות הדיגיטלית".

     

    - מה מהיתרונות הללו מתאים לסטודנטים?

    "עבור ציבור הקונים הסטודנטים, ישנם שלושה פרמטרים מרכזיים שנלקחים בחשבון: זמן, נוחות ועלות. בכל מקרה מדובר בקהל יעד בעל זמן פנאי מועט ותקציב מוגבל. אז איך בעצם מקלים עליהם בכל הקשור לקניות, ובפרט לקניות ברשת? כיצד אפשר להפוך את העסק הזה לזריז, איכותי ומקל עבורם? חשוב לזכור שגם אחרי קליק הקנייה והמעבר לתשלום, יש את תנאי המשלוח. הסטודנט אינו מעוניין ל"טרטר" עצמו יותר מדי, גם במקרה של החזרה למוכר.

     

    לכן, כדי שתוכלו ליהנות באמת מחוויית הקנייה הכנו לכם מדריך מיוחד לסטודנט ולסטודנטית, כיצד לקנות חכם, בזול ונוח דרך האינטרנט. לגזור ולשמור!".

     

    1. קודם כל - הכר/י את גופך!

    אחרי שצברנו מספיק ידע בנוגע למידות ולגזרות שמתאימות לנו, חשוב לזכור שהדוגמנ/ית אכן יכול/ה להציג פריט שנראה מושלם - אבל עבורינו הוא לא בהכרח יתאים. לכן נימנע מלהזמין פריטים שרק נראים מעולה, ונחשוב גם על מה שבאמת מתאים לנו. זה ימנע מאיתנו החזרות מיותרות ואכזבות. בנוסף, כמעט בכל האתרים מופיע סרגל מידות: מידת מותן, חזה, ירכיים, שממזערים את הטעויות בבחירת המידה.

     

    במידות נעליים אף מצרפים את המידה בס"מ (שכן כל מותג מידתו יכולה להיות שונה ממותג אחר). באסוס למשל, גם לוקחים את הנתונים של הקונה, לפי הפריטים שבהם רכש בעבר כמו: גובהו, משקלו, גילו והגזרה העדיפה עליו (צמוד/משוחרר), ולפי זה אף מחשבים לו את המידה המומלצת לרכישת הפריט. יותר מזה ישנם אתרים ביניהם אסוס, שפונים למגוון רבדים: פטיט, מידות גדולות ומגוון פריטים לגבוהות/ים שעוד יותר מכוונות את קהל היעד בבחירת המוצרים.

     

    2. האותיות הקטנות

    חשוב מאוד להכיר את הרכב הבד (כותנה, פוליאסטר, ויסקוזה, עור) ולקרוא היטב את המפרט של כל מוצר. ישנם מי רגישים לבדים מסוימים, ישנם בדים שהם פחות נעימים על הגוף, או פחות איכותיים. צריך לשים לב אם המוצר שאתם רוצים להזמין מגיע עם ביטנה או שהוא שקוף. יש כאלה המתנגדים ללבוש עור, או פרווה של חיה, ויסתפקו בתחליפים של בגד דמוי עור ו/או בפרוות סינטטיות. בנוסף, לעיתים התמונה יכולה להכיל אלמנטים רבים. לדוגמה: מכנס עם חגורה - ולכן יש לבדוק האם הוא מגיע איתה, או בלעדיה? בנוסף, ישנם אתרים שמאפשרים גם אפשרות הגדלה כה רבה, המאפשרת לראות את הפרטים הקטנים: רוכסן, כיס צד – ועוד, אז כדי שלא יהיו הפתעות, הגדילו ובחנו את המוצר. במידה וקיים גם וידאו להמחשת הפריט – זהו עוד כלי עזר מעולה לבחינת המוצרים (באסוס, ובעדיקה למשל).

     

    3. תגובות של הרוכשים הקודמים

    זה כלי הנשק שלנו! לא משנה איך המוצר יכול להיראות לכם בקטלוג של המוכר, התגובות והתמונות של הקונים הן אלו שקובעות. כמובן שחשוב לזכור שלא כל המלצה/דיס־המלצה יכולה להיות רלוונטית דווקא לנו, שהרי על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. מצד שני, רצוי לקבל חוות דעת נוספת וכמה שיותר - עדיף!

     

    לכן חשוב שגם אתם בתור רוכשים, תחוו דעה או תעבירו ביקורת על המוצר שרכשתם לטובה או לרעה, אם זה במשפט או בקביעת ציון. צירוף תמונה של המוצר יהיה צעד אדיב מצידכם. שימו לב שלא בכל אתר זה מתבקש. נוכל למצוא את זה יותר באיביי, אמזון ועלי אקספרס. אל תשכחו שיש הרבה קבוצות גם בפייסבוק וכמו כן גם עמודי אינסטגרם לכל חנות/אתר ששם אפשר לראות את הפריט בעוד וריאציות, בתיוגים של גולשים/ות שלבשו אותו. המטרה היא לקבל כמה שיותר זוויות, המלצות ופידבקים חיוביים על המוצר לפני שאנחנו רוכשים אותו.

     

    הדמיה (צילום: shutterstock)
    הדמיה(צילום: shutterstock)

     

    4. מבצעים והנחות

    אי אפשר בלי קודי ההנחה! הרבה רשתות מדרבנות רכישה באינטרנט ואף מקנות הנחה בקנייה הראשונה דרך האתר. לסטודנטים במיוחד ישנן הרבה הנחות. למי שעדיין לא מחובר/ת לאפליקציית ISTUDENT זה הזמן להוריד אותה, האפליקציה מקנה הנחות רבות בכל מיני רשתות, גם בכל מה שקשור לביגוד (20% באסוס, 10% בטופ שופ, 20% בטרמינל איקס) וגם לכל מה שקשור לפנאי, בידור ורשתות מזון. אז טיפ מאיתנו – לפני שאתם קונים תבדקו האם אפשר לעשות עוד קווץ' במחיר.

     

    5. חיפוש לפי תיאור/תמונה

    ראיתם/ן משהו שאהבתם/ן במיוחד על מישהי/מישהו מספסל הלימודים? קפצה לכם תמונה באינסטגרם של ג'קט שאתן/ם חייבים לקנות? יש לחפש את אותו הפריט באמצעות תמונה ו/או תיאור שלו. באתרים רבים כגון: אסוס, או עלי אקספרס, ניתן להעלות את תמונת הפריט ובשניות מתגלות לכם תוצאות דומות או זהות אליו. והבונוס? שתוכלו אף למצוא את הפריט במחיר מוזל יותר.

     

    6. BACK TO STOCK

    במידה והיה פריט שאהבתם אולם הוא בדיוק אזל מהמלאי, כדאי לדעת שישנן רשתות המאפשרות מעקב אחרי החזרה למלאי באמצעות המייל.

     

    האופציה הזו הרבה יותר פשוטה ונוחה מאשר להתרוצץ בכמה סניפים של הרשת ולחפש אחריו.

     

    7. שליחויות

    כיום הרבה יותר פשוט ונוח לקבל את ההזמנות האינטרנטיות שלנו במהירות ובקלות. הרבה אתרים מתחייבים ואף נוקבים בתאריך המדויק שהפריט/ים אמורים להגיע אלינו, וניתן לעקוב אחרי סטטוס ההזמנה בכל זמן נתון. טרמינל איקס - אף מקיימים את השליחות הכי מהירה – שליחים עד הבית, למקום העבודה, למוסד הלימודים אקספרס ובחינם, עד ליום למחרת הזמנת המוצר (לפי יום העסקים).

     

    אסוס מתחייבת לשבוע עד שההזמנה "נוחתת" אצלנו, ואף נותנת לנו מספר אופציות לנקודות האיסוף הקרובות אלינו, שרבות מהן אף פעילות לא רק בשעות הבוקר, אלא עד חצות. כך שכל סטודנט יכול לאפשר לעצמו גישה לגשת ולאסוף את המוצר בזמן ובשעה שנוחה לו.

     

    בל נשכח שהקניונים נפתחים ונסגרים בשעות קבועות, שלא תמיד נוחות לסטודנטים שיומם עמוס. בנוסף, ישנה האופציה הישנה והמוכרת של הגעה בדואר ישראל, שאורכת יותר זמן בהזמנה מהאתרים של עלי אקספרס ואיביי ולכן צריך לקחת את זה בחשבון.

     

    רבים מהאתרים הישראליים מתחייבים לעד כשבועיים (ימי עסקים) להגעה בדואר ישראל, ואף מציעים שליחות מוזלת באמצעות לוקרים בנקודות איסוף מרכזיות (בסביבות 10־15 ש"ח), וכמובן גם את אופציית שליח עד הבית (שבדרך־כלל עומדת על 30 ש"ח).

     

    אמאזון מציעה גם את אופציית השליח עד הבית, כמובן שעלותו בהתאם אך בהשוואה למחיר המוצר שאתם משלמים, אפשר להגיד שתוכלו לצרף גם שליחות והמחיר עדיין יהיה זול ומשתלם יותר מקנייה בארץ.

     

    הדמיה (צילום: shutterstock)
    הדמיה(צילום: shutterstock)

     

    8. החזרות

    ישנן חברות כדוגמת טרמינל איקס, ליגל אאוטפיט ועוד שמאפשרות שליחות גוביינא – החזרת המוצר ללא תשלום באמצעות דואר ישראל. התהליך הוא פשוט: אורזים את המוצר מחדש עם מדבקת הגוביינא להחזרה ומוסרים ליחידת הדואר הקרובה לאזורכם. קבלת המוצר והזיכוי אכן אורכים זמן מה, שכן זה נעשה על-ידי דואר ישראל, אבל ניתן לעקוב באמצעות מספר מעקב שמצורף לחבילה.

     

    באסוס התהליך דומה: הדבקת המדבקה בחזרה לאסוס עם הכתובת מוכנה, אלא שהשולח צריך לשלם על החבילה. אבל שימו לב – למשלמים ב־PayPal ניתנת האופציה לקבל החזר על המשלוח בשירות "יש דרך חזרה" (מומלץ להיכנס ולקבל מידע נוסף באתר:

    www.paypal.com/il/webapps/mpp/refunded-returns?locale.x=he_IL.

     

    9. ההחזר כספי

    לפני כל רכישה חשוב לוודא שבמידה והינכם מעוניינים להחזיר את המוצר, מהו ההחזר הכספי שניתן לקבל, אם בכלל. ישנן חברות שיגבו 5% מסכום הקנייה וישנם כאלה שיחזירו אותו במלואו (לאחר הורדת הנחות למיניהן), או כאלו שיגבו תשלום רק עבור המשלוח. שימו לב ועקבו אחר ההחזר לפי אמצעי התשלום בו השתמשתם.

     

    אתר הקניות לדילה, אף מאשר רכישה ללא תשלום, הקונה משאיר אשראי לפיקדון בלבד ורק לאחר שמגיעה אליו ההזמנה, יש לו 24 שעות למדוד בנוחות ולהחליט האם להחזיר/ להחליף את המוצרים. רק אז הכרטיס מחויב.

     

    *במידה וקיבלתם מוצר אבל אינכם מעוניינים להחזיר אותו בדרך המקובלת שכוללת את דואר ישראל, ישנן קבוצות רבות בפייסבוק שבהן תוכלו לפרסם את הפריט, את המחיר ששילמתם כהוכחה ואולי תוכלו למצוא קונה שיגיע עד אליכם וירכוש את המוצר ויחסוך מכם את תהליך ההחזרה.

     

    10. המוצר פגום?

    אתרים רבים מציעים שירות לקוחות באמצעות צ'ט אונליין, פנייה במייל או מענה טלפוני, במידה והמוצר שרכשתם הגיע פגום. חשוב ליצור קשר ברגע קבלת המוצר הפגום/האחר, וזאת כדי להוכיח שהנזק לא נגרם על ידכם. צלמו והוכיחו כמה שאפשר את הפגם, ברוב המקרים תזוכו מיידית או לחילופין יישלח אליכם הפריט הנכון. ייתכן ותיאלצו לשלוח את המוצר הפגום חזרה וכן גם עלות המשלוח תהיה על המוכר, או שייתכן ויאמר לכם להשאיר/להשליך את המוצר הפגום.

     

    בכל מקרה אל תוותרו במידה ונתקלתם בסיטואציה שכזו. בדרך כלל גם ייתכן שיינתן פיצוי בהנחה לרכישה הבאה. ושתהיה חוויית קנייה מהנה!!

     

    11. מכס

    חשוב לזכור כי ברגע שמזמינים פריטים מאתרים בחו"ל - על־כל קנייה מעל 75 דולר, תשלמו מכס עם הגעתו לארץ. לכן במקרה כזה, מומלץ לפצל את המשלוחים שלכם.

     

    קישורים לאתרי הקניות המוזכרים בכתבה:

    https://www.next.co.il/he

    https://www.asos.com

    https://www.terminalx.com

    https://www.adikastyle.com

    http://www.legaloutfit.co.il

    https://www.ladila.co.il

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים