שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "2025": בשביל זה היה כל ההייפ?
    אחרי אינסוף טיזרים והבטחות למשהו חדש - הגיע פרק הפתיחה של "2025". פייר? התאכזבנו. האולפן מדכא, המשתתפים מוכרים וגם אם העיר מושקעת, נותני השירות שבה נראים מיושנים. תכל'ס גם לא הבנו כלום

     

    לפני קצת פחות מעשרים שנה התמכרתי ל'סימס', שזה בעצם אומר שהתמכרתי לשגרה קפיטליסטית. שני אנשים מפוקסלים וגנריים התקיימו באחריותי הבלעדית, ואני הופנטתי אל הרוטינה המעגלית שלהם תוך כדי שאני משתדלת לספק להם את הדברים הקטנים שעושים בנאדם מאושר – אוכל, גג, מקלחות, אהבה, כסף ובידור (משום מה התעקשתי למנוע מהם שינה עד שממש לא הייתה ברירה). אני לא זוכרת איך הצלחתי להתנתק מהמשחק, הגמילה לא הייתה קלה ובעיקר תמוהה בהתחשב בעובדה שהייתה לי שגרה קפיטליסטית משלי לתחזק, ואם יורשה לי, מעט יותר מעניינת משלהם. הערב נזכרתי שוב בחברים הקטנים שלי כש-12 דיירים חדשים נכנסו לעיר של "2025" (ערוץ קשת) והתחילו לשמן את המכונה.

     

    זה היה אולי הבילדאפ הטלוויזיוני הכי אינטנסיבי בעשור האחרון, ואתם יודעים איך זה, ככל שאתה ממקם את רף הציפייה גבוה יותר אתה מסתכן בהעלאת הפוטנציאל לפלופ. בקשת הקפידו על חשאיות מוחלטת בנוגע לפורמט (שעטנז כלשהו שיגרום לכם להרגיש שנקלעתם לפרק של "מראה שחורה" פוגשת את "משחקי הרעב" ויחד הם צופים ב"ווסטוורלד" ומחכים לשיחת טלפון מהבנק), שבדיעבד היתה אעפס קצת מיותרת בהתחשב בכך שגם אחרי שהחוקים הוסברו בשידור חי עדיין נשארו לא מעט צופים שהתקשו להפנים אותם. הטיזרים גם הדיפו אפיל עתידני מבטיח שלא בדיוק בא לידי ביטוי באולפן הטרמינל הקלסטרופובי והמדכא משהו שממנו שודר משדר הפתיחה. האינטרנט התפקע לעייפה ממשחקי מילים על השם "2025", אבל אף אחד בתוכנית לא טרח להסביר את המשמעות שלו.

     

     
    "2015"(צילום: גדעון לוין )

    נדמה שעיקר המגבלות של "2025" נמצאות בפער הזה, בין הצפוי למצוי. העיר עצמה נראית מצוין אבל נותני השירות הוירטואליים, למשל, נראים כאילו מישהו צייר אותם ב'פיינטר' של חלונות, שלא ממש הולם את ההון שקשת שפכה על הסט. הליהוקים נעו בין לא רעים לקלישאתיים, כלומר סבירים, אבל שוב – פוט דה בליים און דה בילד אפ – ההבטחה הגלומה למשהו שונה וחדש הנחיתה את הצופה לקרקע המוכרת לעייפה של הטייפקאסטים הרגילים. גם הדילמה שהמתמודדים שנבחרו להיכנס לעיר נאלצו להתמודד איתה – האם לתת חלק מהכסף שלהם לאדם שהרגע פגשו בפעם הראשונה במשחק שבו הערך שלך נקבע על פי הסכומים שצברת, בתקווה שתתפס בעיני הצופים כנדיבים לכאורה וזה ישתלם לך תדמיתית בהמשך - הייתה סתמית ולא ממש הלמה את רוח התקופה.

    מתוך פרק הפתיחה של
    מתוך פרק הפתיחה של "2025"

    בקשת החליטו לשים רגל בדלת ומיקמו את "2025" מול "האח הגדול" ברביעי, כלומר הם משוכנעים שבמשחק הפוקר הזה יש להם יד מנצחת, אבל מפרק הכניסה של התושבים עוד אי אפשר להסיק כלום על רמת העניין שעשויה להיווצר בהמשך. זה תלוי קודם כל בדינמיקה בין המלוהקים, דינמיקה שתמיד מסוכן לנבא על סמך תעודות הזהות, ואי אפשר לדעת גם איזה תפקיד ישחק הכסף בדינמיקה הזאת. בקיצור, הכול יסלח אם טבע האדם הישן והטוב יעשה את שלו, ואם לא – לא יעזור גם האיש שבקיר. לפחות על פי הפרסומים, קשת לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד את הקרב הזה, מה שאומר שהעיר המלוטשת והנוצצת עלולה להפוך למרבץ בקטריאלי של תוכן שיווקי, והמבוגרים האחראים יצרכו למצוא את המינון הנכון בין רווחים או העדר הפסדים לחללית האם אבל בלי להטביע את העיר במותגים שיתישו את הצופה וילמדו את קשת בדרך הקשה את הלקח שהיא מנסה ללמד את התושבים החדשים שלה - לכל דבר יש מחיר.

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים