שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זינוק דרמטי במספר הנפגעים על קורקינט חשמלי
    עלייה חדה במספר המשתמשים לצד שירותי השכרה חדשים, הגדילה פי 3 את מספר הפצועים בתאונות רכיבה על קורקינט חשמלי. רבע מהמאושפזים נפגעו בראשם, מרבית התאונות בתל אביב

    בתוך שנה זינק מספר המאושפזים בארץ מתאונות קורקינטים חשמליים מ-22 ל-70 בני אדם, עלייה חדה ומדאיגה של 220%. כך עולה מנייר עמדה של המרכז הלאומי לטראומה, מכון גרטנר. 95% מהנפגעים הם רוכבי הכלים, רק 5% הולכי רגל שנפגעו מהכלים.

     

    קורקינט (רוני נאק)
    עליה חדה במספר הנפגעים - קורקינט חשמלי(רוני נאק)

     

    יש לציין כי עד 2018 נרשמה דווקא יציבות - ואפילו ירידה קלה - במספר הנפגעים בקרב משתמשי כלי התחבורה שהפך בשנים האחרונות לפופולרי, במיוחד

    בגוש דן כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית: 27 בשנת 2013, 17 ב-2014 וב-2015, 24 ב-2016 ו-22 ב-2017. אולם ב-2018 זינק מספר הפצועים במקביל לגידול משמעותי במספר המשתמשים, עם כניסת שירותי השכרת כלים לפי זמן שימוש של חברות דוגמת בירד, ווינד ולאחרונה גם ליים.

     

    גם מספר הנפגעים בתאונה עם רכב ממונע "אחר" זינק באופן ניכר - מ-2 פצועים ב-2017 ל-21 ב-2018. במכון הטראומה מייחסים זאת לתחילת אכיפת החוק האוסר על רוכבים לרכוב על מדרכות  ומחייבם לרדת אל הכביש בין מכוניות, אוטובוסים ומשאיות, בכל מקום בו אין שביל מוסדר.

     

    בתחילה שימש הקורקינט בעיקר ילדים ובני נוער, אך ב-2016 נאסרה הרכיבה על הכלי לבני פחות מ-16 שנה. בהתאם השתנה גם גיל הנפגעים. שיעור הילדים (0-15 שנה) הנפגעים ירד מ-64% ב-2013 ל-22% ב-2018, אך עדיין מדובר בחמישית הרוכבים - ואלה שעושים זאת באופן לא חוקי.

     

    לפי המסמך, עליו חתומות ד"ר מאיה סימן טוב, סגנית מנהל המרכז הלאומי לטראומה וענבר מרום טרבלסי, חלה לאורך השנים עלייה גם במספר הרוכבים שנפצעו קשה ואנוש: מ-3 לפני חמש שנים ל-9 בשנה החולפת. הפציעות הנפוצות היו בידיים (34.3% מהמאושפזים), ברגליים (32.5%), בפנים (28.4%) ובראש (25.4%). 12.4% מהמאושפזים מתאונות קורקינטים חשמליים סבלו מפציעות ראש. אחד מכל תשעה רוכבים פצועים אושפז ליותר משבוע ושיעור דומה אושפז בטיפול נמרץ. שליש נזקקו לניתוח.

     

    תל אביב הייתה העיר שבה התרחשו הכי הרבה תאונות, עם 55 כאלה בחמש השנים האחרונות, לעומת 8 בירושלים, 6 בראשון לציון ובנתניה, 5 בהרצליה, ו-4 באילת ובכפר סבא.

     

    "שיעור הפצועים בקרב רוכבי הקורקינטים החשמליים נמוך מאשר באופניים חשמליים ורגילים, אך זינק בשנה האחרונה בעקבות הגידול בשימוש שלא נראה שהולך להיעצר", אומרת ד"ר סימן טוב. "כמו באופניים גם בקורקינטים חשוב מאוד להקפיד על שימוש בקסדות כדי להגן על הראש בנפילות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים