שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות

      מפחדים ממניות? הבורסה תנסה לשכנע אתכם להשקיע

      בתוך 8 שנים ירד מספר משקי הבית המשקיעים בבורסה מרבע מיליון ל-150 אלף בלבד. בזמן שהציבור מחזיק בלא פחות מטריליון שקל בחשבונות עו"ש ובפקדונות בבנקים - הבורסה יוצאת בקמפיין בניסיון לשכנע אתכם להעביר את הכסף לשוק ההון

      חוששים מהשקעות בשוק ההון? הבורסה לניירות ערך בתל אביב יוצאת במהלך לעידוד הציבור להשקיע בשלל המוצרים הפיננסיים שהיא מציעה. בין הייתר יעלה בקרוב קמפיין לעידוד ההשקעה וכן אתר ייעודי בנושא.

       

      >> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

       

      המהלך שיחסוך לנו אלפי שקלים בחיסכון

      כך אנחנו מוותרים על הכסף שלנו: חשבון נפש בגובה הכיס

      פוחדים מסיכון? הילדים שלכם יצברו כנראה פחות כסף בחיסכון

       

      במוסד הפיננסי טוענים כי בעשור האחרון, ניכרת מגמה בולטת של יציאת הציבור הרחב מהשקעה בבורסה הישראלית, שבאה לידי ביטוי בירידה דרמטית של קרוב ל- 40% במספר המשקיעים באופן ישיר בשוק המניות (ולא באמצעות גופים כגון קופות הגמל והפנסיה), מרבע מיליון משקי בית שהשקיעו באופן ישיר בבורסה בשנת 2010, לכ-150 אלף בלבד בשנת 2018.

       

      על פי נתוני בנק ישראל, הציבור מחזיק כטריליון שקל בחשבונות עו"ש ופקדונות, ברובם, כאלו שאינם מניבים תשואה וכמובן עוד כספים רבים המושקעים באפיקי השקעה שונים, בראשם נדל"ן.

       

      לטענת הבורסה, "במצב זה הציבור אינו שותף בהצלחת הכלכלה הישראלית ואינו נהנה מתשואות גבוהות לטווח הבינוני והארוך". כך למשל, בעשרים השנים האחרונות רשם מדד ת"א-35 תשואה של 375% ומדד ת"א-125 תשואה של 345%, נתונים גבוהים בהרבה בהשוואה למדדי בורסות מובילות בעולם. מעבר לכך, ההפסד מאי מעורבות הציבור בבורסה משפיעה באופן שלילי גם על אפשרויות המימון של החברות הישראליות ופוגע בכלכלה כולה.

         (צילום מסך מתוך קמפיין הבורסה)
      עדי אשכנזי בקמפיין החדש של הבורסה לניירות ערך(צילום מסך מתוך קמפיין הבורסה)
       

       

      הבורסה היא פלטפורמה לצמיחה כלכלית במשק

      סקר שערכה הבורסה, מעלה כי הציבור אכן מאמין שהתשואה בבורסה מניבה תשואה גבוהה יותר בטווח הארוך מאפיקי השקעה אחרים. עם זאת, לנוכח חסמים אמוציונאליים ורציונליים, הציבור נמנע בדרך כלל מהשקעה באפיק זה.

       

      בין החסמים האמוציונאליים, בולטת במיוחד תחושת הפחד וחוסר הוודאות. בעיני רבים הבורסה נתפסת כאפיק מסוכן ולא יציב וככזה המחייב השקעה בסכומים גדולים. בין החסמים הרציונליים הבולטים נמצאת תפיסה כי יש צורך בהבנה בסיסית ואף למעלה מכך להשקעה בשוק ההון וחוסר היכרות וידע: 69% מהנשאלים מסכימים עם האמירה שחייבים להבין בבורסה כדי להשקיע ו-55% מסכימים שהשקעה בבורסה היא דבר מפחיד.

       

      "החלטנו לשים על השולחן את ההתמודדות עם נושא הפחד באופן פתוח וגלוי, נושא שאיננו פשוט לדבר עליו", אומר איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך. "מחסום הפחד משתק את הציבור ומרחיק אותו מהבורסה.

       

      "אסור לנו שהבורסה תהפוך לזירה בה פעילים שחקנים מעטים מידי וגדולים מידי. הציבור הישראלי חייב להיות חלק פעיל ודומיננטי בבורסה, ואנו מאמינים ששיח ישיר, בגובה העיניים, הוא הדרך הנכונה להסיר את החסמים וזאת על מנת שלא נפסיד את הבורסה כפלטפורמה לצמיחה כלכלית משמעותית במשק".

       

      כחלק מהמהלך, נעשתה פנייה לכלל חברי הבורסה לצורך עידוד פתיחת אפשרות השקעה בסכומים קטנים יחסית של 20,000 שקל, זאת כמענה לתפיסה שעלתה בקרב הציבור לפיה השקעה בבורסה מחייבת סכומים פנויים גדולים. "לכל מי שיהיה מעוניין, הבורסה תאפשר חיבור ישיר להשקעה באמצעות חבר בורסה באמצעות השארת פרטים", אומר בן זאב. 

       

      תזכורת: כיצד השפיעה עלינו הקריסה בבורסה?    (צילום: אלי סגל)

      תזכורת: כיצד השפיעה עלינו הקריסה בבורסה?    (צילום: אלי סגל)

      סגורסגור

      שליחה לחבר

       הקלידו את הקוד המוצג
      תמונה חדשה

      שלח
      הסרטון נשלח לחברך

      סגורסגור

      הטמעת הסרטון באתר שלך

       קוד להטמעה:

       

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      צילום מסך מתוך קמפיין הבורסה
      עדי אשכנזי בקמפיין הבורסה
      צילום מסך מתוך קמפיין הבורסה
      מומלצים